Dario Franchitti: "Paul di Resta is beter dan Vettel"
- Gepubliceerd op 03 dec 2010 15:32
-
30
- Door: Robin Smeets
Di Resta pakte in 2006 de titel in de Euroseries en versloeg hierbij teamgenoot Sebastian Vettel. De jaren erna reed Di Resta in de DTM waar hij dit seizoen de titel pakte. Vettel stroomde door naar de Formule 1 waar hij de huidige wereldkampioen is. Dario Franchitti, meervoudig IndyCar-kampioen, is de neef van Di Resta en is van mening dat hij beter is dan Vettel.
"Hij heeft zeker de kwaliteiten", vertelde Franchitti. "Paul is een zeer getalenteerde coureur. Hij heeft Vettel in 2006 verslagen in de Formule 3 Euroseries. Sebastian is een goede coureur, maar Paul is beter."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 9.505
koekoek, enkeltje pieter baan voor de beste man.
F3 en dtm is toch echt even iets andere koek
Posts: 1.265
Hij is misschien een beetje bevooroordeeld. Maar de beste man is zeker geen Pieter Baan patiënt. 3x Indcar kampioen en 2x de Indy 500, dan kan je wel meepraten in het wereldje.
Hij heeft gewoon gelijk met zijn observatie. Paul Di Resta versloeg Vettel met een toch wel redelijk grote voorsprong in 2006 en won daarnaast nog even de Masters erbij. Ze zaten in hetzelfde team dus aan het materiaal zou het niet gelegen hebben.
Di Resta heeft helaas nooit de miljoenen steun achter zich gehad en zijn nationaliteit heef hem ook niet echt geholpen (Vettel kwam daardoor binnen bij BMW).
Posts: 18.535
Di Resta wordt gesteund door Mercedes en is een Brit. Ohja, Britten halen de F1 nooit, dat is waar ook..?
Posts: 9.505
@ VDS Dat wel, maar de F1 is gewoon totaal anders. Misschien presteerd di resta in de f1 wel helemaal niet zo goed. Daarbij komt nog dat vettel nu al de snelste coureur op de baan is, dan zou di resta dus nog veel sneller zijn? lijkt me knap.
Posts: 1.265
@Runningupthathill Die steun heeft hij zelf afgedwongen. Door in zijn eerste jaar DTM, met een 2 jaar oude wagen als 5de in het kampioenschap te eindigen met 4 podiumplaatsen. Albers wist in het jaar erna met een 2 jaar oude wagen niet eens punten te behalen, om maar even te vergelijken.
Ik weet ook wel dat DTM totaal niet te vergelijken is met F1, maar als je ziet dat hij (tot zover zijn formule wagens carriere rijkt) in iedere klasse waarin in hij meedoet direct kan meten met de top, dan vindt ik het wel jammer dat hij het verspeelt in een kampioenschap als DTM.
Maar anyway, autosport meldt dat hij bijna rond is met Force India, dus misschien krijgt hij zijn kans binnenkort alsnog.
Posts: 594
tjah , als Di Resta echt zo goed was , had hij maar naar GP2 moeten gaan i.p.v DTM
en daar komt bij dat Vettel nog wel heel erg jong was doet Paul Di Resta hem versloeg.
maar persoonlijk hoop ik wel dat Di Resta naar F1 komt in 2011
Posts: 18.535
Vettel is welgeteld 1 jaar ouder als Di Resta?
Posts: 1.308
Hij had maar even naar de GP2 moeten gaan? Die 1,2 miljoen euro voor een competitief stoeltje krijgt hij ook maar even met gemak? Daarnaast was di Resta toen slechts één jaar ouder.
Ik hoop ook dat hij naar de F1 komt. Hij heeft in de lagere klasses al lang bewezen dat hij een stoeltje verdient.
Posts: 594
kom op zeg , hij was toen in 2006 F3 Euroseries kampioen geworden
als dat geen deuren opent naar de GP2
tenminste , alle F3 euroseries kampioenen
Hamilton , Hulkenberg , Grosjean , Bianchi
zijn heel goed terrecht gekomen in GP2
dus waarom Di resta niet dan
Posts: 1.308
Een F3 titel opent inderdaad deuren, maar wat als je het geld niet hebt? Di Resta reed in de F3 met steun van Mercedes. Die steun zal hij in wel verloren hebben als hij in de GP2 ging rijden, Mercedes had daar toen immers geen belang bij. Ze hadden toen nog geen F1 team.
Posts: 18.535
Mercedes had toen een meerderheidsaandeel in McLaren, dus waarom zouden ze er geen belang bij hebben?
Trouwens, mensen als Glock en Pantano geraakte toch ook in de GP2? Zelfs tot de titel.
Posts: 1.308
@Runningupthathill
Mercedes had geen enkele invloed op de rijdersbezetting van McLaren. Daarnaast heeft McLaren een eigen talentenprogramma.
Posts: 18.535
Je hoeft toch geen invloed te hebben om iemand ergens te stallen? Als Di Resta dan succesvol blijkt, kan hij uiteindelijk nog naar McLaren komen. Daar wordt Mercedes ook beter van.
Posts: 8.004
Ook ik denk dat de enige rede dat Vettel kampioen is geworden dit jaar omdat Di Resta niet meedeed....dus.
Posts: 594
idd dat is het , je hebt gelijk.
dan is Bruno Spengler jah ook bijna net zo goed als
Vettel , want die versloeg toch bijna Paul in het DTM
alle gekheid op een stokje , je moet niet vergeten dat DTM
toch wel wat anders is dan F1
vraag maar aan Hakkinen , RalfSchumacher , Albers
Posts: 367
@ Mr Marly
Briljant, +1
Posts: 3.471
Hahahaha! Wat een grappenmaker is het toch ook he... Als die Paul echt zo goed was, dan had ie allang in de Formule-1 gezeten! Vettel is al Formule-1 wereldkampioen! En hij net een zielige titel in de DTM..
Posts: 594
wow en dat te horen van Fernando Alonso himself
Posts: 51
Zielige titel in de dtm? Jij snapt er ook niet veel van ofwel...
F3 Euroseries en DTM zijn toch 2 serieuze titels op je cv. Di resta moet proberen in de GP2 te komen en anders geluk hebben dat hij met de steun van Mercedes bij Force India terecht komt.
Posts: 1.966
Zielige titel? Ik wil jou wel eens in zo\'n auto zien. En neem eens de moeite om je er in te verdiepen als je een objectieve mening wil vormen. Daarnaast is er nu zo\'n stoelendans omdat er zoveel coureurs zijn met het meeste talent om de F1 in te komen en niet omdat ze zoveel geld meebrengen...(sarcasme). M.A.W. : diegene met de meeste centen komt momenteel in de F1, niet met het meeste talent...Vettel is goed, maar heeft ook heel veel geluk met een niet bij te houden auto gehad. Maar goed, dat geldt in de F1 al jaren. De coureur in de beste wagen wordt kampioen. Dat is ook de reden dat ik het zo jammer vind dat Alonso het niet is geworden, want dan was dat eindelijk weer eens niet zo geweest.Maar ik gun DiResta wl een kans. Want kan hij het slechter doen dan Liuzzi? Die kans is klein denk ik...
Posts: 106
omdat het zijn neef is zeker..
Posts: 165
1. Ik dacht, dat wij hier al eerder hadden moeten vaststellen, dat de qualiteit van de ingebrachte persoonlijke sponsorcontracten tegenwoordig (nog meer, dan voorheen) zwaarder weegt, dan de qualiteit van de coureur zelf.
2. Wonderkind Vettel was al bijna vanaf zijn wieg, de torenhoge faouriet van suikeroom Mateschitz, dus die kon zijn F1 kinderstoeltje bijna niet meer ontgaan.
3. Wat de - uiteraard geheel onbevooroordeelde - neef van Di Resta ook moge willen aantonen, over de onderlinge raceresulaten van beide rijders uit het verleden : Vettel was het seizoen 2009 vice-WDC F1 en werd gedurende het afgelopen seizoen 2010 WDC F1, terwijl Di Resta alleen nog maar een paar \"visitatie-rondjes\" F1 op zijn conto heeft staan.
Need I say more...
Posts: 21
ik kan er maar 1 ding op zeggen je kan pas zeggen dat je beter bent als je ook daadwerkelijk vettel in de f1 heb verslagen helaas voor hem moet hij er eerst zien te komen.... priet praat heeft weinig nut.
Posts: 1.136
Liuzzi out, Di Resta in do i need to say more?
Posts: 395
Jongens, laten we nu niet in cirkels gaan redeneren en het simpel houden: Di Resta heeft meermaals bewezen veel talent te hebben. Dat hoeft nog niet te betekenen dat hij beter is dan of even goed is als... (vul in naam coureur). Laten we gewoon afwachten tot hij in de f1 rijdt (want daar hoort ie, daar mogen we het toch wel over eens zijn, thuis) en dan zullen de resultaten uitwijzen wie goed is en wie niet en wie minder en wie meer etc. etc. Zolang rijders in verschillende klassen rijden valt er niets te vergelijken.
Posts: 1.175
Oke, maar talent heeft Bruno Senna ook. Helaas niet zoveel als zijn oom in zijn pink heeft gehad.
Posts: 859
Gelukkig maar voor Vettel. Anders was niet hij maar di Resta de jongste wereldkampioen ooit.
Posts: 3.007
Wie domineerde ook alweer de DTM en was een ware flop in de F1? Was de niet Bourdais?
Was ene Schumacher in andere klasses tamelijk onbekend en is in de F1 7x WK geworden?
Wat ik wil zeggen, goed zijn in de ene klasse is geen garantie dat je het ook in de andere klasses goed doet en ook niet andersom.
Posts: 18.535
Wie er domineerde in de DTM weet ik niet, maar dat het Bourdais niet was, ben ik wel zeker van. Schumacher won de F3 dus zal niet zo onbekend geweest zijn.
Posts: 73
Bourdais was een ster in de Indy. Als ze Franchitti in de F1 zetten, gaat hij dezelfde weg op als Boudais.
Is hij zo wijs dat dus niet te doen?
Vettel is beter dan Di Resta, basta!