user icon
user icon

Waarschijnlijk duikt Massa in toekomst op in Formule E

  • Gepubliceerd op 17 nov 2017 17:20
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

De kans is groot dat Felipe Massa in de toekomst zijn geluk gaat beproeven in de Formule E. De Braziliaan heeft zelf al meermaals laten doorschemeren wel gecharmeerd te zijn van de elektrische raceklasse en die interesse is wederzijds. Voor komend seizoen zijn alle Formule E-teams al voorzien, maar in de jaargang 2018/2019 zou Massa zeker op de Formule E-grid kunnen staan.

Die inschatting maakt Formule E-baas Alejandro Agag voor e-racing365. "Felipe is een zeer gewilde en uitermate getalenteerde coureur. Het is waarschijnlijk dat hij in ons vijfde seizoen onderdeel uit zal maken van het rijdersveld, al heb ik dat niet in de hand. De teams bepalen zelf welke coureurs ze aantrekken."

"Massa zou een geweldige aanwinst voor de Formule E zijn, maar voor ons vierde seizoen komt hij misschien net even te laat. De Formule 1 is eind november afgelopen, onze eerste races staan gepland voor begin december. Wie weet, vroeg of laat zal het er wel van komen. Zelfs komend seizoen kan het al, als de omstandigheden het toelaten. Wij zien Felipe in ieder geval graag komen."

Reacties (38)

Login om te reageren
  • O

    • + 4
    • 17 nov 2017 - 17:35
    • ap

      Posts: 910

      P

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 19:11
    • Caramba

      Posts: 5.786

      De goede verstaander leest: Massa heeft te lang gehoopt dat Williams het nog een jaartje met hem zou proberen en vist nu achter het net.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 19:36
  • Musky

    Posts: 2.187

    Gelukkig maar dan weet Massa waar hij zijn Massa kwijt kan:-)

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 17:43
  • Geweldig nieuws voor de vele fans die hij hier heeft denk ik 😁😂😂

    • + 2
    • 17 nov 2017 - 17:46
  • Polleken

    Posts: 889

    Ik hoef hem niet terug te zien komen

    • + 2
    • 17 nov 2017 - 18:03
    • Weer lekker respectloos en kinderachtig

      • + 2
      • 18 nov 2017 - 00:16
    • Respectloos en kinderachtig. Omdat?

      Heb niks tegen Palmer, maar hoef hem ook niet meer te zien. Zie ik hem wel is het ook geen ramp ofzo.

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 13:30
  • Ik kijk gelukkig geen Formule E

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:10
    • Als je nog een reden zocht om Formule E niet leuk te vinden?

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 18:47
  • Ome Theo

    Posts: 239

    Ik ben benieuwd hoever hij daar achteraan gaat rijden ;)

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:13
  • Hij neemt in ieder geval massa's aan ervaring mee..





    Ooooh, nee toch?

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:13
    • Dat kan wel eens net zo aflopen als bij Sjakie...

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 18:49
  • Formule E wordt pas over 6000 jaar belangrijk. Als er geen olie meer is. Na mij de zondvloed...

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:15
    • de Formule E IS al belangrijk en geldt als kader voor de toekomstige F1, en ik denk de nabije toekomst van F1, want je hebt oogkleppen op als je niet ziet dat de F1 in de komende decennia de kant van volledige elektrische aandrijving opgaat.
      En nee, ik vind het niets, en ga er nooit fan van worden. Het is de keiharde realiteit.
      Mijn favoriete sport heeft zijn beste/langste tijd gehad.

      • + 2
      • 18 nov 2017 - 08:34
    • Tegen die tijd worden historische races waarschijnlijk weer populair. Dat gaat fun worden!

      • + 0
      • 19 nov 2017 - 15:19
    • Ik denk wel wat eerder maar ze moeten het met één auto kunnen redden. Dus of een veel langere levensduur of een snellader. In dat geval wordt het ook voor de industrie relevant.

      Zoals het nu gaat worden ze niet geprikkeld om daar iets aan doen. Een fabrikant die de afstand die de batterijen kunnen halen verlengd, heeft daar uiteindelijk niets aan.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 15:16
  • Mcxxxxx

    Posts: 62

    Oude wijven klasse trekt oude wijven aan.

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:36
  • voor 2018 gaat hij iig iets anders doen, nog een max hater bij de FIA :-)

    www.ziggosport.nl/(...)uursorgaan-fia.html

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:39
  • “Massa in toekomst in Formule E.”

    Graag in toekomst geen topics over Formule E meer!

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 18:46
    • Ik gok dat F1Today hun deur hierdoor op een kiertje kan houden of kan controleren of er met de duur behoefte is aan een eigen website voor FE. Niks mis mee en zoveel topics zijn t ook weer niet dat ze de rondte in slingeren. Meestal heeft het ergens relevantie op ex-formule 1 coureurs en geen Sam Bird of Maro Engel. Ik vind t wel geinig om te lezen dat Massa een Villeneuve toekomst wil proberen. Natuurlijk hij wel zonder titel in F1...

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 23:04
    • Mooi betoog @Tyla, maar het ging er alleen om dat ik Massa niet meer hoef tegen te komen.

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 13:36
  • Doet Massa express, kan hij nog een keer afscheid nemen. Hello Goodbye is zijn favoriete tv programma.

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 19:14
  • Niet èèn normale reactie terwijl het toch een mooie toevoeging zal zijn van het FE veld. In de F1 was hij uit gespeeld dit zou een mooie vervolg stap zijn. Maarja we moeten weer lekker negatief zijn of (kuch) grappig.

    • + 3
    • 17 nov 2017 - 20:18
    • Is inderdaad wel opmerkelijk.
      Ik kijk wel Formule E zo nu en dan. Best geinig. Zal de F1 nooit voorbij streven maar kan de lol er wel van inzien.
      Rijden genoeg ex F1 coureurs. Massa erbij is best een leuke toevoeging voor het niveau daar.

      • + 2
      • 17 nov 2017 - 21:59
    • Ach Mr Marly, soms is het wel grappig maar het is nu elke dag herhaling van stappen, dezelfde grappen van dezelfde mensen. Waarschijnlijk vinden ze zichzelf ontzettend leuk.

      • + 5
      • 17 nov 2017 - 22:21
    • Formule E heeft zijn waarde wel. Het aantal PK is weinig, maar de trekracht is enorm + een enorm zware achterkant wat de auto boven 800 kilo totaal maakt... Doordat de achterkant bijna 3x de voorkant weegt is t zeer moeilijk onder controle te houden. Top of the sport wordt het niet, maar het schaart zich nu al voor de WTCC en kan qua niveau coureurs zich meten met LMP1, Indycars en DTM. Het neemt in de sport een beetje de plek in van de vroegere A1GP naar mijn mening. Qua publiciteit, profesionaliteit en rijders niveau gezien dan.

      • + 2
      • 17 nov 2017 - 23:11
  • Ik hoop dat hij in de FE uit komt mooie aanwinst voor de klasse.

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 20:32
  • kortvdl

    Posts: 915

    Nou ik zal wel van alle jaren lange liefhebbers van de F1 en van het mileu op mijn donder krijgen.. maar dan heb ik een extra reden om geen FE te kijken

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 20:33
  • In een scootmobiel?

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 21:08
  • jd2000

    Posts: 3.070

    Denk dat er eerst maar een batterijtje bij Felipe geplaatst moet worden. Maakt toch al heel lang een half lege indruk.

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 21:23
  • mediF1

    Posts: 2.678

    moet hij wel niet gaan janken want water en stroom gaan niet zo goed samen.

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 00:08
  • Ben persoonlijk geen fan van de FE, en/of Felipe Massa.
    Maar voor die klasse zou het ongetwijfeld een goede zaak zijn zo'n bekende ex F1 rijder aan het veld toegevoegd, Massa is toch een gp winnaar en heeft een goede staat van dienst.

    • + 1
    • 18 nov 2017 - 08:19
  • James

    Posts: 1.643

    Weet iemand via welke kanalen je deze klasse kan volgen?

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 08:58
  • Stitch

    Posts: 4.802

    Beter daar als regelgevend bij de FIA ...

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 09:29
    • Dat kan Massa met al zijn ervaring wel combineren.

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 13:42
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Daar hoort ie ook thuis.
    Zie daar wel meer uitgerangeerde coureurs rondrijden.

    • + 0
    • 19 nov 2017 - 02:07
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Ik vindt het prima, zolang ik maar het gevoel heb dat Massa wat mij betreft (onder)duikt.

    • + 0
    • 19 nov 2017 - 09:20

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (38)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar