user icon
user icon

Melbourne overwoog drastische aanpassingen aan lay-out

  • Gepubliceerd op 16 nov 2017 09:41
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

De organisatie van de Australische Grand Prix heeft overwogen om de lay-out van het circuit van Albert Park te Melbourne ingrijpend te veranderen om meer inhaalmogelijkheden te creëren. Dat bericht brengt Autosport. Het plan was om het stuk rondom de snelle chicane van bochten 11 en 12, voor de coureurs een van de mooiste gedeeltes van de baan, te wijzigen.

Het rechte stuk richting bocht 11 zou dan verder doorgetrokken worden, waarna een scherpe en langzame bocht voor meer inhaalacties had moeten zorgen. Er zou plaats komen voor een extra DRS-zone en dat zou de actie op de baan ten goede kunnen komen. De Australian Grand Prix Corporation is echter tot de conclusie gekomen dat het de moeite niet waard was.

De lay-out van Albert Park blijft voorlopig dan ook ongewijzigd. Er zijn wel plannen om het circuit ergens in de komende jaren volledig opnieuw te asfalteren, zo laat de Australian Grand Prix Corporation weten. Het contract met de Formule 1 om de Australische Grand Prix te organiseren loopt nog tot en met 2023. Het evenement vindt in 2018 in het weekend van 25 maart plaats.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Goddank zeg!

    Zijn al te veel mooie circuits de vernieling in geholpen.

    • + 2
    • 16 nov 2017 - 09:48
    • Dan krijg je nog meer saaie races. Alleen inhalen met DRS op steeds dezelfde plek. Weg mooie actie van echte racers.

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 10:41
    • Cicero

      Posts: 763

      Klein beetje conservatief?

      Typisch Nederlands, daarom hebben we geen gp in Nederland. Geen bereidheid tot aanpassingen. Neem de plannen van Assen. Ipv dat autosport liefhebbers het omarmen, is men bang dat het circuit verziekt wist. Hoezo kan een circuit niet verbeteren door veranderingen?
      Durf te dromen!

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 15:50
    • Gibson

      Posts: 86

      Noem 1 circuit die erop vooruit is gegaan na de veranderingen de laatste jaren. Ik heb liever 1 race op een fatsoenlijk circuit zonder kilometers aan uitloopstroken of 90 graden 'bochten' dan 100 races in Nederland.

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 23:27
  • Wat is dit nou weer voor een bericht. Heb er ook nog eentje ontvangen...

    @Bill Gates heeft overwogen om Ferrari over te nemen maar hij heeft het toch maar niet gedaan...

    “Dat zijn me de klontjes in welke saus dan ook niet waard,” aldus Bill.

    • + 2
    • 16 nov 2017 - 10:37
    • Ik overwoog om een zinnig reply te geven. Op het laatste moment kwam ik erachter dat het toch niet de moeite waard was.

      • + 2
      • 16 nov 2017 - 11:02
    • Groot gelijk @SS, van mij was het om aan te geven dat deze topic m.i. onzinnig is.

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 11:13
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Bocht 11 en 12 op Albert Park in Melbourne hebben overwogen naar een ander circuit te verkassen zodat ze later in het wereldkampioenschap van grote waarde konden zijn. Maar omdat ze daarbij ook hun naam zouden moeten veranderen hebben ze maar van het voornemen afgezien. Hooguit dat het nog wat gratis publiciteit op f1today oplevert.

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 11:21
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Nee, nee....

      Ik heb begrepen dat de bochtenvakbond die transfer verhinderd heeft. Reden zou zijn dat Melbourne anders onvoldoende bochten zou overhouden en de coureurs ergens in de Australische Outback zouden doen belanden.

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 11:30
  • Op Melbourne zijn op verschillende plekken inhaalmogelijkheden maar het vereist wel comitment. Circuit gewoon laten zo het is een mooi baantje alhoewel ik het oude Adelaide nog wel eens mis :)

    • + 1
    • 16 nov 2017 - 10:49
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Adelaide was geweldig ja!

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 11:31
    • Jenssie

      Posts: 736

      Met de auto's van dit jaar is het praktisch onmogelijk. Tenzij het verschil in rondetijd meer dan een seconde is...

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 11:37
    • Yan33

      Posts: 13

      @Jenssie, gelukkig rijden ze dit jaar alleen nog in Abu Dhabi.. ;)

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 12:14
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ja, de voorlopig laatste GP zonder teenslippers

      • + 2
      • 16 nov 2017 - 12:20
  • Ferrari heeft overwogen om volgend jaar om met de kleur rood rond te gaan rijden,maar ze zien er toch vanaf en houden het bij de huidige kleur die ze nu hebben.

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 16:34
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Ik moest vanmorgen ontzettend poepen , maar het zakte weer weg en heb ik s'middags me maar leeg gescheten.

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 17:17

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar