user icon

Coureurs vragen aandacht voor nieuwe slick van Pirelli

  • Gepubliceerd op 14 nov 2017 09:41
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

Bandenleverancier Pirelli heeft de hulp van de Formule 1-fans ingeschakeld bij de keuze voor een naam voor een nieuwe compound slicks voor 2018. Via social media heeft de Italiaanse bandenfabrikant drie voorschotjes gegeven, stemmen kan nog twee dagen. De nieuwe, roze gekleurde band gaat megazacht, hyperzacht of extreemzacht heten. Pirelli heeft de coureurs bereid gevonden om promotie te maken voor de nieuwe compound.

 

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Terecht dat Max het kleinst wordt weergegeven! Duidelijk de minste van bovenstaand rijtje.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 09:46
    • Gay-tire dus?

      • + 1
      • 14 nov 2017 - 09:52
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Kimi praat!
      Dat is veel belangrijker

      • + 1
      • 14 nov 2017 - 10:41
  • Vind 't beetje een gay bandje.
    Zo'n bandje waarvan 't rubber na 3 rondjes al versleten is en das altijd gevaarlijk.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 09:50
    • Passend kleurtje dan ;)

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:01
    • Naldor

      Posts: 730

      Langer dan 1 rondje op dat rubber rond rijden lijkt me niet heel verstandig :-)

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:20
  • Marshmallows.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 09:53
  • Politik

    Posts: 7.047

    Wat het ook wordt, misschien passen ze de naam na een paar races wel aan naar 'te zacht'

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 09:53
  • 919

    Posts: 1.831

    Ik begrijp best waarom er zoveel compounds nodig zijn, maar al die benamingen zijn onzin.
    Pirelli zou gewoon voor elke race 3 compounds moeten kiezen en die de rest van het weekend Hard, Medium en Soft moeten noemen.

    • + 5
    • 14 nov 2017 - 09:59
  • FI tyre

    • + 1
    • 14 nov 2017 - 10:01
  • FIA soft....net zo soft als hun eigen standvastigheid

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 10:01
  • ap

    Posts: 953

    Volle gas banden!:-)

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 10:02
  • Mega Soft klinkt voor mij het lekkerst.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 10:03
  • Klinkt allemaal alsof het van een kartonnen doosje uit het rek bij de supermarktkassa vandaan komt.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 10:06
    • Jay

      Posts: 120

      Krijgen we misschien ook nog Pirelli ribbed for extra pleasure :)

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:20
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Waarom noemen ze dat ding niet gewoon wat het is: Pink Ribbon?
    En dan de gelijknamige organisatie sponsoren per gebruikte Pink Ribbon?

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 10:16
    • Een tiet van een bandje! ?

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:26
  • Maak gewoon een serie banden en laat het aan de teams om te beslissen welke ze willen gebruiken ( een limiet op het aantal natuurlijk ) . Al dat gedoe over dat Pirelli beslist welke banden gebruikt moeten worden bij elke race. Ik vind het niks. Laat ze dan een contract tekenen dat de keuzevrijheid niet de verantwoording is van Pirelli, klaar!
    Vwb de nieuwe band 'extreme' soft zou ik het beste vinden.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 10:16
    • 919

      Posts: 1.831

      Ik geloof best dat teams hier zorgvuldig mee om zouden kunnen gaan, maar reputatieschade en vooral aansprakelijkheidsrisico liggen om de hoek. Zelfs een afstandsverklaring zal daar weinig aan veranderen mocht het onverhoopt mis gaan.

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:23
    • Reputatieschade vanwege een lekke band blijft lastig, maar als de media van tevoren goed ingelicht zijn, kan dat misschien wel meevallen. En bij racen heb je wel vaker een lekke band, dat weet je van te voren. Pirelli zou dat ook kunnen omzeilen door een advies uit te laten gaan voor elke race, een soort instructie. Als teams ervoor kiezen die te negeren dan vervalt de verantwoordelijkheid.

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:44
    • 919

      Posts: 1.831

      Kan ik in komen Maximiliaan, maar je stuit direct op het volgende probleem, de verantwoordelijkheid die zich verschuift van de bandenfabrikant naar de renstal. Ook die zullen niet heel snel genegen zijn om de aansprakelijkheid op zich te nemen. Als het mis gaat terwijl er een advies lag om een veiligere band te kiezen zijn de rapen net zo goed gaar als het mis gaat.
      Ik verwacht dus eigenlijk dat men het advies van de fabrikant zal blijven volgen omdat de risico's gewoon te groot zijn.

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:51
    • Klopt @919, maar nu ligt alles bij Pirelli, dus iemand zal zijn verantwoordelijkheid moeten pakken. Daarbij brengt het diversiteit binnen de F1, meer strategieën. De ene auto gaat wat beter om met bijv. het zachtere rubber als het andere. De andere weer beter met de harde band. Ik vind juist dat een keuze voor een type band bij het team moet liggen. Meer keuze is meer actie.

      Verantwoordelijkheid moet daarentegen naar de teams, als de band - welke compound dan ook - misbruikt wordt. Misbruik kan aan de hand van het advies van Pirelli worden gecontroleerd door de FIA, mits er een geronde reden toe is, bijv een spontane klapband.

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 11:20
  • The dre

    Posts: 2.184

    Beetje amateuristisch al die namen.
    Ze hadden ze beter een nummer kunnen geven, oplopend in hardheid.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 10:30
    • Mee eens, wat doen ze na deze toevoeging? Wordt het dan sticky soft, gumball soft. Beter een technische benaming met een letter of cijfer erachter. Bijv Pm1 ( Pirelli Medium 1 ) Iets in die geest zeg maar...

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:40
    • Ik geef de mijne altijd een 10 in hardheid,soms een 10+.

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 10:46
    • Ze mogen maar 3 types gebruiken per raceweekend, dus dat is dan toch altijd hard/medium/soft? Wat maakt het uit hoe soft de softe band daadwerkelijk is? Die is altijd de zachtste dat weekend, dus de soft.

      • + 1
      • 14 nov 2017 - 10:56
  • Het zal me jeuken hoe die band gaat heten, als hij maar echt een enorm verschil kan maken en daardoor voor spektakel kan zorgen.

    • + 1
    • 14 nov 2017 - 16:19
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Wat mij niet duidelijk is, is waarom de huidige harde (oranje) band niet wordt geschrapt (afgelopen seizoen niet één keer gebruikt).
    Haal die eruit en schuif de benaming en kleur op.

    Anders lijkt Extreme mij wel wat.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 23:30
  • F1-06

    Posts: 587

    F*cking soft dan maar?

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 00:24

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar