user icon
user icon

Alain Prost: "Toro Rosso krijgt gewoon motoren in Abu Dhabi"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2017 14:50
  • comments 22
  • Door: Rik Klein Entink

De ruzie tussen Renault en Toro Rosso kwam dit weekend tot een hoogtepunt. De aanhoudende problemen met de motoren leidde tot een felle discussie en er werd gesuggereerd dat Renault niet langer onderdelen zou leveren, maar dat spreekt Alain Prost tegen. 

Was het gisteren Dr. Helmut Marko die de angel uit de discussie probeerde te halen door te zeggen dat hij nooit getwijfeld heeft aan een eerlijke behandeling door Renault, nu zegt Prost dat het team ook gewoon motoren zal blijven leveren.

Over de discussie van de afgelopen dagen zet de Fransman: "Natuurlijk heb ik gehoord wat Franz zei. Maar zoals je weet maakt Renault al heel lang deel uit van de Formule 1 en wij hebben iedereen altijd dezelfde motoren gegeven en dat kan je niet van alle fabrikanten zeggen."

Op de suggestie dat Renault geen onderdelen meer zou leveren zegt Prost: "Wij zullen nooit vieze spelletjes spelen om een plaats hoger te komen. Toro Rosso zal dan ook in Abu Dhabi gewoon de beschikking hebben over motoren, geen twijfel mogelijk."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Maak Prost teambaas bij Renault en gooi die dwaas van een Abiteboul er snel uit. Laatstgenoemde heeft nog nooit wat gepresteerd, behalve ruziemaken en valse beloftes maken.

    • + 5
    • 12 nov 2017 - 14:59
    • hoewel prost geen teambaas is, staat hij denk ik wel hoger in rangorde dan abiteboul. de 4- voudig wereld kampioen is als adviseur bij renault een bepalende factor dat net als helmut marko dat is bij redbull racing.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 22:09
  • Sirhenry

    Posts: 759

    Prost is ook helemaal niet te vertrouwen...

    • + 1
    • 12 nov 2017 - 15:02
    • Boer Gijs

      Posts: 599

      Welke Fransen wel

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 15:07
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Precies! Geldt voor mij ook. Onbetrouwbaar Prost, heeft verleden al vaak genoeg uitgewezen al gaat dit ver terug! Hij kan veranderd zijn in 30 jaar

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 15:40
    • Arie54

      Posts: 3.304

      Nee, 'Boer Gijs' met Engelse vlag is te vertrouwen...

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 15:47
    • Gard

      Posts: 863

      Nederlanders?:-)

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 15:50
    • Niet te vertrouwen of Onbetrouwbaar , daar zit volgens mij wel enig verschil in.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 16:13
    • aap

      Posts: 1.366

      geen enkele frans ook geen Nederlandse frans

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 18:45
  • Was ook gewoon dom verhaal van Abiteboul.... Als STR nou het enige team was met problemen kon je er nog iets van vinden, al die pech gevallen bij STR. Maar Abiteboeul ziet blijkbaar niet goed wat iemand als Hulkenberg overkomt keer op keer .... Over de vijf pechgevallen van Verstappen nog maar gezwegen....

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 15:05
  • Supersoft

    Posts: 922

    Rare manier van werken en communiceren die gasten. Als ik in Frankrijk ben gaat het ook altijd op deze manier. Heel onduidelijk en gecompliceerd.

    • + 1
    • 12 nov 2017 - 15:08
    • Arie54

      Posts: 3.304

      Leer Frans en je hebt nergens last van LOL

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 15:48
    • Als tweetalige Belg en in la douce France gewoond, moet ik toch ook zeggen dat de Franse manier van handelen en communiceren vaak vreemd overkomt. Zo in de trent van bijzaak is belangrijker dan hoofdzaak.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:15
    • Ja, rare jongens die Galliërs...

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 07:50
  • Ja, ze krijgen motoren bestaande uit afgeschreven meuk van Renault.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 15:25
  • Ik heb niet veel op met fransozen maar toen Renault in 1983 de wk titel verloor aan de illegale benzine slurpende Brabham-BMW weigerde Renault om een protest in te dienen tegen Brabham...stom eigenlijk...iets teveel gentleman in dit geval.

    Mooie woorden van Prost, hopelijk kunnen de Renault teams nog flink scoren dit jaar.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 15:36
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Wat Soap weer bij dat Renault..... TRS is gewoon een klanten team betalen veel geld voor deze rookbom die renault leverd mag toch gezegd worden. Wij moeten deze wanprestatie een op ons werk leveren.... Lig je er gewoon uit...

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 15:37
  • Renault zal wel moeten leveren. Abiteboel begint met modder te smijten om zijn eigen Renaultstraatje schoon te vegen, en TR in het openbaar te beschuldigen van aanpassingen aan de auto die er niet waren. Het is niet meer dan logisch dat Tost dan flink van zich afbijt, om zijn team tegen de uitspraken van zo'n dwaas te beschermen.

    • + 1
    • 12 nov 2017 - 15:42
  • Arie54

    Posts: 3.304

    "...wij hebben iedereen altijd dezelfde motoren gegeven en dat kan je niet van alle fabrikanten zeggen." Zo dan, dat is maar even gezegd!

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 15:46
    • @Arie45, die zin viel mij ook op. Hier heeft FIA toch regeltjes voor gemaakt?

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 17:44
    • o.a Ferrari met 2015 uitvoering in 2016 voor TR

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:22
  • Numnum

    Posts: 2.061

    Ze zijn vandaag allebei stuk gegaan bij TR..
    Zonde hoor

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 23:36

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar