user icon
user icon

Daniel Ricciardo: "We hebben het laatste tijd lastig op zaterdag"

  • Gepubliceerd op 11 nov 2017 20:12
  • comments 39
  • Door: Mathijs Carolus

Voor de dertiende keer dit seizoen moest Daniel Ricciardo toezien hoe teamgenoot Max Verstappen sneller was in de kwalificatie. Voor Ricciardo maakt het niet, de goedlachse Australiër wist voor aanvang van de trainingen in Sao Paulo al dat hij na de kwalificatie terug gezet zou gaan worden vanwege een gridstraf door een motorwissel. Ricciardo reed een vijfde tijd, maar is niet tevreden.

Volgens Ricciardo heeft Red Bull het de laatste tijd lastig in de derde training en kwalificatie: "Het was een vreemde dag voor ons. Normaal gesproken weten we op zaterdag tijd te vinden, maar nu zijn we op vrijdag vaak erg sterk. In de kwalificatie voelde de auto goed aan op de zachte band, maar ik hoopte op een verbetering met de superzachte banden. Helaas had ik last van vibraties in de auto."

Ricciardo besloot in Q2 te rijden op de zachte banden en zal morgen in de race voor een eerste lange stint gaan. In de andere RB13 kwam teamgenoot Max Verstappen tot een vierde tijd. De Nederlander liet na afloop weten het maximale eruit te hebben gehaald.
 

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 4.810

    Tja, het was natuurlijk al bekend, dat door de hoogte in Mexico, de quali-mode van Ferrari en Mercedes het minder goed deden, waardoor Max verder naar voren stond en zelfs bijna de pole had. Hier werkt dat verdomde ding weer ...

    • + 1
    • 11 nov 2017 - 20:40
    • Klopt....

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 07:43
    • Stitch

      Posts: 4.810

      Ha, ha, ff off-topic: ik lees net bij een artikel over de wereldbeker schaatsen op de NOS plotseling dat Max Verstappen om 17.00 u van start gaat in Brazilie. Bij de NOS hebben ze ook gezien, dat artikelen met de naam Max Verstappen goed gelezen worden ;-)

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:00
  • Esdamion

    Posts: 814

    Op zondag gaat het een stuk beter....

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 21:36
    • BMW E30

      Posts: 645

      Ricciardo heeft toch al een paar keer een DNF achter zijn naam staan de laatse races, dus dat gaat voor hem niet echt op.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 21:40
    • Esdamion

      Posts: 814

      Het was sarcastisch :)

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 21:46
    • BMW E30

      Posts: 645

      aha sorry daarvoor. Ben zelf vrij sarcastisch maar ik kan sarcasme niet zo goed lezen.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 21:53
    • Moos

      Posts: 441

      Er stonden toch 4 sarcastische puntjes

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 00:26
  • Vierde plek.
    Mmm, veel VER-fans teleurgesteld neem ik aan?
    Ik vind het nog niet zo slecht voor de nr. 6 van de wereld op dit moment.

    • + 2
    • 11 nov 2017 - 22:02
    • DBGates

      Posts: 2.224

      Je bedoeld zeker -6 want volgens velen hier ligt hij mijlen ver voor op alle grote kampioenen van weleer

      • + 6
      • 11 nov 2017 - 22:11
    • Als jij jezelf Max de Groot noemt moet je wel een hele grote fan zijn 😉

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 22:22
    • Vierde zeker niet slecht beate renault van t veld ;)

      • + 1
      • 11 nov 2017 - 23:41
    • racer013

      Posts: 332

      DBgates, ik begrijp dat je overdrijft om je punt proberen te maken. Echter buiten Roestbak, vind ik dat de meesten best realistisch zijn m.b.t Max. Daarbij hoef je geen Maxfan te zijn om zijn talent te erkennen. Een groter talent hebben we al heel lang niet gezien. Misplaatste reactie dus.

      • + 2
      • 12 nov 2017 - 00:48
    • Supersoft

      Posts: 822

      @ DE GROTE MAX: Waarom teleurgesteld? Prima uitgangspunt voor de race!

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 08:51
    • Rimmer

      Posts: 7.015

      Hou maar op jongens. Max gaf al aan dat de motor rauw klonk en dat was nadat hij al was teruggeschroefd. Max gaat de race niet uitrijden. In Abu Dhabi gridstraf wegens motorwissel dus het seizoen is voor Max eigenlijk al voorbij.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:04
    • Cicero

      Posts: 695

      Doet wel pijn hè, al die goede resultaten de laatste wedstrijden. Valt niet mee als landverrader :)

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:20
    • DBGates

      Posts: 2.224

      Ik snap je racer 13 maar roestbak telt kwa irritatieniveau vaak voor 10

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 11:18
  • elflitso

    Posts: 356

    Weinig kenners hier, je moet niet alleen naar het resultaat kijken maar ook naar hoe strak de auto op de weg ligt. Dat was tot vrije training 3 bout bij Max. In de kwali lag de auto wel strak op de weg. Joh laat je niks wijsmaken. Die teams, en vooral RBR, gebruiken deze sessies voor 2018 tests. Max rijd morgen gewoon naar podium mits er geen rare dingen gebeuren. Ook F1 blijft een politiek spelletje. :-)))

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 00:47
    • racer013

      Posts: 332

      Dat politieke spelletje wordt vaak genoeg gespeeld maar niet in Q3. Dan gaan ze zo hard als ze kunnen. Nu de knikkers verdeeld zijn in de top 6, wordt de voorbereiding op 2018 wel steeds belangrijker, echter tellen de commerciele en sportieve belangen nog steeds een grote rol.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 01:24
    • Gelukkig ben ik geen kenner.

      • + 3
      • 12 nov 2017 - 08:00
    • Supersoft

      Posts: 822

      Ken er ook niets van. Gelukkig hebben we jou ELFLITSO!

      • + 2
      • 12 nov 2017 - 08:43
    • Rimmer

      Posts: 7.015

      Elflitso, de motor van Max is teruggeschroefd en klonk desondanks al rauw. Die rijdt nog geen 20 ronden meer. Helaas maar waar.

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 09:05
    • hahaha, ELFLITSO!!!!
      Elflitso de kenner. Ja jongens, wij kunnen wel opdoeken. Tijd voor de nieuwe generatie.
      Elflitso is zo'n flitsende gast uit de nieuwe generatie. inmiddels 2 weken ingeschreven en totaal niet belemmert door zelf reflectie en bescheidenheid. WAY TO GO ELFLITSO !!! Nu ff snel een schone pamper om hé?

      • + 2
      • 12 nov 2017 - 09:08
    • buuts

      Posts: 719

      Ik denk dat Esteban gelijk heeft, ik ga met hem en Massa soppen aan het eind van dit seizoen... :(

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 09:12
    • Soppen BUUTS?

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:13
    • buuts

      Posts: 719

      Tja ES, de emoties lopen hoog op maar ik bedoelde natuurlijk "Stoppen" ..... (snik)

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 09:15
    • buuts

      Posts: 719

      @ RIMMER,
      Ik ben natuurlijk niet zo ervaren als ELFLITSO en mijn ervaringen liggen vooral in de zware diesel techniek en daar is mijn ervaring dat als die zware motoren ineens mooi gaan lopen moet je oppassen. dan zijn ze zo naar de knoppen. maar dat is uiteraard een hele andere techniek. Laten we hopen dat alle Renault motoren de race uit rijden, wel zo leuk voor de competitie toch?

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 09:19
    • Rimmer

      Posts: 7.015

      Buuts: ik hoop het ook want een podium ligt op de loer maar ik denk het niet. Max was al zeer terughoudend en had er weinig hoop in. Eigenlijk weet je ook al genoeg als hij zegt dat de motor niet goed klinkt. En dat was notabene nadat hij al teruggeschroefd was.
      Dat wordt in Abu Dhabi dus ook een gridstraf pakken en achteraan starten. Voor RBR is het seizoen daarmee in feite al voorbij.
      Makkelijke zege voor Vettel vandaag. Hopelijk kan Daniël nog iets moois laten zien.

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 09:25
    • Ho, wacht ff BUUTS en RIMMER,
      even horen wat ELFLITSO hier van denkt.
      ELFLITSO, kom d'r maar in...

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:27
    • Matn

      Posts: 939

      @ Rimmer,

      Ik lees uit jou woorden een aantal keer dat de motor teruggeschroefd zou zijn...
      Waar haal je al die wijsheid vandaan...? Ik heb Verstappen wel horen zeggen dat de motor wat rauw klinkt... en dat dit al een tijdje het geval was (Mexico). Over een teruggeschroefde motor echter, heb ik niemand iets horen zeggen.

      Als iets zo stellig gebracht wordt lijkt het .. bijna waar

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:52
    • Supersoft

      Posts: 822

      @MATN. Ik mag niet voor RIMMER spreken, maar ik heb het Renault zelf horen zeggen in een persbericht na de gp van Mexico. De motoren stonden daar te scherp afgesteld, daarom ploffen er daar ook zoveel

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:59
    • elflitso

      Posts: 356

      Ow, een motor terug schroeven zonder dat kenbaar te maken is voor jullie geen politiek spelletje?! Kijk soms vallen die spelletjes de goede kant op, maar dan wel binnen het team. Als Renault eenzijdig beslist dit te doen...is dat dan geen politiek? In Mexico heeft RBR ook niet het achterste van de tong laten zien in Practice1 t/m 3.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 20:50
  • Rem

    Posts: 122

    over een paar uurtjes is het alweer zover.... racen!!!

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 06:28
    • Doe maar zo’n zelfde race als vorig jaar
      Er is een term voor. Ben m even kwijt

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 07:45
    • @MV. Een herhaling?

      Die kunnen we nog altijd gaan kijken mocht het dit keer minder gaan. ;)

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 08:38
  • Ricciardo, "ik heb veel aan een sterke coureur naast me" Die heeft hij nu maar nu dreigt hij koppie onder te geen.. Down-under zeg maar :-)

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 07:32
    • Daisy

      Posts: 103

      Hey!!! pas een beetje op ES! geen kwaad woord over Daniël hoor! :-(

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 08:17
  • Bottas en Vettel zijn gebrand om wat goed te maken, zou zo maar eens tranendal voor beide kunnen worden bij de start. Kimi acht ik dan slim genoeg om e.e.a. te ontwijken met een hijgende Max in zijn nek.
    Hamilton kan weer een wedstrijd van achter naar voren oefenen, samen met Ricciardo :-)

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 09:50
  • HAM vandaag weer klasse apart. VER vandaag vrij kleurloos. Heeft nog lange weg te gaan om zo goed te worden.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 23:43

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar