user icon
user icon

Hartley en Gasly kijken uit naar race ondanks gridstraffen

  • Gepubliceerd op 11 nov 2017 20:00
  • comments 18
  • Door: Mathijs Carolus

Net als in Mexico City kent het team van Toro Rosso geen gemakkelijk weekend in Brazilië. Voor aanvang van het weekend was al bekend dat Brendon Hartley en Pierre Gasly achteraan zouden starten vanwege gridstraffen door motorwissels. In de kwalificatie deden beide heren dan ook niet echt serieuze pogingen tot het zetten van een goede tijd. Ondanks de matige uitgangspositie voor de race kijken beide coureurs uit naar de race van morgen.

Hartley krijgt na de kwalificatie een gridstraf van tien plaatsen en besloot om wel deel te nemen aan Q1. De Nieuw-Zeelander wist door te stoten naar het tweede kwalificatiedeel, maar besloot daarin niet te rijden. Hartley is tevreden met zijn dag: "Het was geen slechte dag. Ik ben tevreden dat we de snelheid hadden om door te gaan naar Q2, al wisten we dat het weinig nut had om deel te nemen aan dat deel van de kwalificatie. Ik besloot nog wel een proefstart te doen in de kwalificatie, aangezien de starts in mijn eerste twee races niet zo goed waren. Punten scoren in de race wordt lastig, maar ik kijk uit naar de race van morgen."

In de andere STR12 kwam Pierre Gasly tot een zeventiende tijd. De Fransman heeft een gridstraf van 25 plaatsen in te lossen en richtte zich vooral op de race van morgen: "Het was een best goede dag. Natuurlijk is het niet ideaal dat we achteraan starten, maar dat wisten we voordat het weekend begon. Ik heb me in de trainingen vooral gericht op het rijden van racesimulaties, om optimaal voorbereid te zijn voor de race. Ik vind dit een gaaf circuit, vooral het bochtige deel geeft mij een glimlach op mijn gezicht."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • 0xygen

    Posts: 1.160

    Snap ik, laatste race van het jaar voor STR. Kut Renault.

    • + 2
    • 11 nov 2017 - 20:42
    • Farsteps

      Posts: 474

      Als auto heel blijft racen ze over 2 weken gewoon hoor. K.t media bedoel je spelen STR en Renault tegen elkaar uit.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 22:39
    • Reno

      Posts: 1.386

      Waarom lees ik je commentaren pas nadien ik je avatar me heeft afgeleid. ;-)
      Dat terzijde, over Renault ben ik het niet met je eens.
      Max heeft er al 3 GP's mee gewonnen en er volgen meer.
      Schumacher, Alonso o.a. WK's.
      Honda is ook kl.te, maar McLaren Honda was legendarisch.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 22:46
    • Reno

      Posts: 1.386

      Plusje voor je Avatar. :-)

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 22:48
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      @Reno Renault heeft gewoon nog steeds achterstand op de top 2. De progressie die nu geboekt is dit jaar komt vooral door de olie en door het chassis. Die luie Fransen doen amper wat. Ken je beter wat hardwerkende Japanners hebben. Die hebben tenminste eergevoel. Volgens mij is Alonso hoger geëindigd dan Renault nu 0.o

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 01:00
    • rustig, rustig @0xygen. Straks ontploft er nog iets van je avatar. ;)

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 08:20
    • Ik vind het afgeven op Renault een beetje makkelijk. Renault is een grote naam in de F1. De media is met een hetze bezig en stookt een niet bestaand vuurtje op tussen STR en Renault. En ja, ik ben eindelijk een keer serieus.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 08:32
    • Stitch

      Posts: 4.811

      Het was echter Abitelboul die de schuld van de uitval van de motoren bij TR wou leggen. Daar hebben zij op gereageerd. Was ook wel een beetje vreemd op een moment waar het eigen fabrieksteam + RIC ook uitvallen. Een wonder dat het Max niet getroffen heeft dit keer.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:30
    • Stitch

      Posts: 4.811

      ... Abitelboul = Abiteboul

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:31
    • Abitoffbull

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:46
  • Als er morgen weer wat fout gaat met die motoren, breekt de pleuris uit!

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 21:45
    • Stitch

      Posts: 4.811

      Hangt ervan af of het eigen fabrieksteam wel aan de streep komt of niet ...

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:33
  • John6

    Posts: 3.625

    Welnee Bij Renault zitten er een paar te zeuren, Prost zei voor de camera van Sky STR rijd alle GP 's , er is wel een probleem met onderdelen die door derde geleverd worden.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 07:56
  • Misschien wat off-topic maar Brandon Hartley... Al eens gehoord over de boordradio? Het lijkt wel of hij voortdurend moet pissen ofzo. wat een drukte maker..

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 08:09
    • Nog niet zoals button, die klonk vaak alsof de bruine kwast tegen het nomex aan het drukken was.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 08:24
    • Dat van Button was me eerlijk gezegd nooit zo opgevallen. Maar dat komt vast omdat ik een GROOT fan van Jenson was....:-)

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 08:29
  • Hartley: “We gaan gewoon van elke ronde met volle teugen genieten, wat jou Gas?”

    Gasly: “Zo is dat Bren, en we hebben een onderling wedstrijdje ‘kijken wie het verste komt’.”

    Hartley: “En de loser moet de Renault-bagger naar de sloop brengen.”

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 08:27

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Toro Rosso
  • Punten 124
  • Podiums 1
  • Grand Prix 47
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (24)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar