RoC: Vettel en Schumacher winnen opnieuw Nations Cup
- Gepubliceerd op 27 nov 2010 22:29
-
24
- Door: Robin Smeets
Team Duitsland en Team Benelux kwamen beiden door de groepsfase heen en dus mocht het duo Vettel/Schumacher het tegen Bleekemolen en Bertrand Baguette opnemen. De Belg maakte een klein foutje in de RoC Buggy en werd daardoor verslagen door Schumacher. Vettel was in de KTM X-Bows te sterk voor Bleekemolen.
De andere halve finale ging tussen Team Groot-Brittannië en Team Frankrijk. Plato, Brits TouringCar-kampioen, was in de Volkswagen Sciroccos te sterk voor Alain Prost, terwijl Andy Priaulx sneller was dan Sebastien Loeb in de Porsche 911.
In de best-of-three finale moest er een beslissende derde heat aan te pas komen om de winnaar te bepalen. Schumacher was in de eerste heat te sterk voor Plato in de buggy's, maar Vettel kon het werk daarna niet afmaken en werd verslagen door Priaulx. In de beslissende derde heat namen Schumacher en Priaulx het tegen elkaar op, maar uiteindelijk kwam de Duitser met een voorsprong van zes tienden op de Brit eerder over de finish. Het is het vierde achtereenvolgende jaar dat Team Duitsland met Vettel en Schumacher de Nations Cup wint.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 11
Ik zou zeggen, Vettel en Schumacher in de Red Bull 2011 :)
Posts: 866
Priauxl won van Vettel......dus Priauxl en Michael Schumacher bij Red Bull ;)
Posts: 48
Schumacher is gewoon niet snel genoeg dat zie je duidelijk!
Posts: 1.745
Vergeten te kijken :S. Iemand die weet waar ik een herhaling of samenvatting kan vinden?
En de race van morgen is die live te zien op eurosport?
Posts: 16
En dat terwijl volgens de deskundigen hier Schumacher zijn tijd gehad heeft ;)
Posts: 866
kwart finale....MSC tegen VET.....
Posts: 1.725
hij heeft sowieso zijn beste tijd gehad, die was nl. in 1994-95.
RoC is bovendien lang niet hetzelfde als F1. Voor dit seizoen reed hij ook nog iedereen naar huis met de karts.
Posts: 10.089
zijn er ook foto\'s ????????? ik wil die nr.1 vinger weer zien!!!!!!
ja weet iemand wanneer er een herhaling op is ?
Posts: 1.745
Ik ook ik ook :D
Waar is die vinger potdomme?
Posts: 3.091
Op naar de 7. :)
Posts: 866
Ben benieuwd wie morgen Loeb kan verslaan?
Posts: 3.840
Cool, ben het aan het downloaden.
Posts: 9.505
nieuwsgroepen? zo ja waar heb je op gezocht? Met \"race of champions\" kom ik alleen 2009 tegen.
Posts: 3.840
Er zijn twee websites dat torrentjes maakt. Hetzelfde dat ik daar Nascar weg trek. Ik mag ze denk ik hier niet noemen. En 1 website op basis van een uitnodiging.
Posts: 66
Het zou een super team zijn denk ik Schumacher en Vettel.
En dat bij Red Bull natuurlijk. Laat het gebeuren zou ik zeggen.
Jammer het is een droom.
Posts: 10.089
op zoiets zit redbull ook niet te wachten
Posts: 866
eplsite.com/stream5.html
Posts: 866
Heb een link maar mag hem hier niet plaatsen ofzo?
Posts: 11.414
Kijk zo leren we toch weer een hele hoop.
Schumacher is dus in ieder geval net beter dan mede oudje Jason Plato (43). Dat is toch weer een opsteker voor de oude man. Logisch dat die in de F1 zit. Misschien moet Plato dan ook maar naar de F1.
Vettel verslagen door Andy Priaulx, dus die moet maar vervangen worden.
Goed om te weten dat soort dingen :)
Posts: 9.505
Mij verteld het dat schumacher maar net langzamer is dan de huidige wereldkampioen ;)
Posts: 686
tja zie je toch dat schumacher rijden kan !is toch een tandje beter dan vettel ahahahahhaaha
Posts: 18.535
Hij heeft verloren van Vettel? Je zet jezelf dus weer maar eens voor aap. Het feit dat Albuqurque deze heeft gewonnen, wil alleen maar zeggen dat je hiervan nauwelijks wat kunt afleiden.
Posts: 686
RUNNINGUPTHATHILL even goed lezen ! is moeilijk maar ja
Schumacher was in de eerste heat te sterk voor Plato in de buggy\'s, maar Vettel kon het werk daarna niet afmaken en werd verslagen door Priaulx. In de beslissende derde heat namen Schumacher en Priaulx het tegen elkaar op, maar uiteindelijk kwam de Duitser met een voorsprong van zes tienden op de Brit eerder over de finish
Posts: 18.535
Ja dat heb ik perfect gelezen en jij zegt dat Vettel beter is als Schumacher.
Nou in de kwartfinale van de enkele races (dus rijder vs rijder) hebben Schumacher en Vettel het TEGEN ELKAAR opgenomen en Schumacher VERLOOR. Moeilijk lezen he?