user icon

RoC: Vettel en Schumacher winnen opnieuw Nations Cup

  • Gepubliceerd op 27 nov 2010 22:29
  • comments 24
  • Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel en Michael Schumacher hebben voor het vierde jaar op rij de Nations Cup tijdens de Race of Champions veroverd. Het Duitse team was in de finale sterker dan Team Groot-Brittannie van Andy Priaulx en Jason Plato. Team Benelux met Jeroen Bleekemolen strandde in de halve finale.

Team Duitsland en Team Benelux kwamen beiden door de groepsfase heen en dus mocht het duo Vettel/Schumacher het tegen Bleekemolen en Bertrand Baguette opnemen. De Belg maakte een klein foutje in de RoC Buggy en werd daardoor verslagen door Schumacher. Vettel was in de KTM X-Bows te sterk voor Bleekemolen.

De andere halve finale ging tussen Team Groot-Brittannië en Team Frankrijk. Plato, Brits TouringCar-kampioen, was in de Volkswagen Sciroccos te sterk voor Alain Prost, terwijl Andy Priaulx sneller was dan Sebastien Loeb in de Porsche 911.

In de best-of-three finale moest er een beslissende derde heat aan te pas komen om de winnaar te bepalen. Schumacher was in de eerste heat te sterk voor Plato in de buggy's, maar Vettel kon het werk daarna niet afmaken en werd verslagen door Priaulx. In de beslissende derde heat namen Schumacher en Priaulx het tegen elkaar op, maar uiteindelijk kwam de Duitser met een voorsprong van zes tienden op de Brit eerder over de finish. Het is het vierde achtereenvolgende jaar dat Team Duitsland met Vettel en Schumacher de Nations Cup wint.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Trustpower

    Posts: 11

    Ik zou zeggen, Vettel en Schumacher in de Red Bull 2011 :)

    • + 0
    • 27 nov 2010 - 22:33
    • Priauxl won van Vettel......dus Priauxl en Michael Schumacher bij Red Bull ;)

      • + 0
      • 28 nov 2010 - 01:14
  • Schumacher is gewoon niet snel genoeg dat zie je duidelijk!

    • + 0
    • 27 nov 2010 - 22:45
  • Vergeten te kijken :S. Iemand die weet waar ik een herhaling of samenvatting kan vinden?

    En de race van morgen is die live te zien op eurosport?

    • + 0
    • 27 nov 2010 - 22:55
  • Mink

    Posts: 16

    En dat terwijl volgens de deskundigen hier Schumacher zijn tijd gehad heeft ;)

    • + 0
    • 27 nov 2010 - 22:56
    • kwart finale....MSC tegen VET.....

      • + 0
      • 28 nov 2010 - 14:56
    • f60

      Posts: 1.725

      hij heeft sowieso zijn beste tijd gehad, die was nl. in 1994-95.
      RoC is bovendien lang niet hetzelfde als F1. Voor dit seizoen reed hij ook nog iedereen naar huis met de karts.

      • + 0
      • 28 nov 2010 - 15:19
  • zijn er ook foto\'s ????????? ik wil die nr.1 vinger weer zien!!!!!!

    ja weet iemand wanneer er een herhaling op is ?

    • + 0
    • 27 nov 2010 - 23:01
    • Ik ook ik ook :D
      Waar is die vinger potdomme?

      • + 0
      • 28 nov 2010 - 00:13
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    Op naar de 7. :)

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 00:33
  • Ben benieuwd wie morgen Loeb kan verslaan?

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 01:15
  • Cool, ben het aan het downloaden.

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 11:45
    • nieuwsgroepen? zo ja waar heb je op gezocht? Met \"race of champions\" kom ik alleen 2009 tegen.

      • + 0
      • 28 nov 2010 - 14:58
    • Er zijn twee websites dat torrentjes maakt. Hetzelfde dat ik daar Nascar weg trek. Ik mag ze denk ik hier niet noemen. En 1 website op basis van een uitnodiging.

      • + 0
      • 28 nov 2010 - 16:19
  • Jiri

    Posts: 66

    Het zou een super team zijn denk ik Schumacher en Vettel.
    En dat bij Red Bull natuurlijk. Laat het gebeuren zou ik zeggen.

    Jammer het is een droom.

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 13:10
  • eplsite.com/stream5.html

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 13:31
  • Heb een link maar mag hem hier niet plaatsen ofzo?

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 13:32
  • Kijk zo leren we toch weer een hele hoop.

    Schumacher is dus in ieder geval net beter dan mede oudje Jason Plato (43). Dat is toch weer een opsteker voor de oude man. Logisch dat die in de F1 zit. Misschien moet Plato dan ook maar naar de F1.

    Vettel verslagen door Andy Priaulx, dus die moet maar vervangen worden.

    Goed om te weten dat soort dingen :)

    • + 0
    • 28 nov 2010 - 15:19
    • Mij verteld het dat schumacher maar net langzamer is dan de huidige wereldkampioen ;)

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 10:37
  • msg

    Posts: 686

    tja zie je toch dat schumacher rijden kan !is toch een tandje beter dan vettel ahahahahhaaha

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 08:21
    • Hij heeft verloren van Vettel? Je zet jezelf dus weer maar eens voor aap. Het feit dat Albuqurque deze heeft gewonnen, wil alleen maar zeggen dat je hiervan nauwelijks wat kunt afleiden.

      • + 0
      • 30 nov 2010 - 02:21
  • msg

    Posts: 686

    RUNNINGUPTHATHILL even goed lezen ! is moeilijk maar ja

    Schumacher was in de eerste heat te sterk voor Plato in de buggy\'s, maar Vettel kon het werk daarna niet afmaken en werd verslagen door Priaulx. In de beslissende derde heat namen Schumacher en Priaulx het tegen elkaar op, maar uiteindelijk kwam de Duitser met een voorsprong van zes tienden op de Brit eerder over de finish

    • + 0
    • 30 nov 2010 - 10:30
    • Ja dat heb ik perfect gelezen en jij zegt dat Vettel beter is als Schumacher.

      Nou in de kwartfinale van de enkele races (dus rijder vs rijder) hebben Schumacher en Vettel het TEGEN ELKAAR opgenomen en Schumacher VERLOOR. Moeilijk lezen he?

      • + 0
      • 30 nov 2010 - 18:09

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.430
  • Podiums 56
  • Grand Prix 126
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar