user icon

Daniel Ricciardo: "Wellicht beter om hier de penalty te pakken"

  • Gepubliceerd op 29 okt 2017 13:23
  • comments 23
  • Door: Rik Klein Entink

Red Bull Racing overweegt de motor van Daniel Ricciardo te vervangen voor aanvang van de Grand Prix in Mexico. Dit in verband met de problemen bij Toro Rosso met de Renault-motor en de niet geweldige plaats op de grid van de Australiër. 

Ricciardo kwalificeerde zich als zevende op een seconde van Sebastian Vettel en Max Verstappen. En zowel Pierre Gasly als Brendon Hartley hebben dit weekend problemen gehad met de power units van Renault. Ricciardo tegen Autosport.com: "Met de problemen die Toro Rosso dit weekend heeft is er wat onzekerheid over de motor. Dit weekend is de motor wel aan het einde van zijn tijd en we wisten dat het wel iets van een risico zou zijn, maar er zijn wel erg veel problemen hier."

Ricciardo zegt dat het wisselen van de motor zeker en optie is: "We moeten afwegen of we het risico nemen, of de penalty hier pakken en die dan in Brazilië dus waarschijnlijk voorkomen. Als we nou op de eerste rij hadden gestaan dan hadden we hier natuurlijk niet over gesproken. Als ik naar Brazilië kijk dan is het waarschijnlijk beter om de penalty hier te pakken."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Dat lijkt mij dan ook. Brazilië ligt de rb waarschijnlijk erg goed

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 13:38
    • Als Max hier net de pole mist dan lijkt het mij dat RBR hier een kans heeft. Een wissel lijkt mij daarom onlogisch.

      • + 1
      • 29 okt 2017 - 13:52
    • Jello

      Posts: 573

      @minimaal verstappen Zit wat in maar Ricciardo heeft de hele kwalificatie problemen gehad met de grip, als de omstandigheden hetzelfde zijn tijdens de race gaat hij het waarschijnlijk toch moeilijk krijgen en is het geen gek idee. Als hij er net zo voor had gestaan als Verstappen zou hij de penalty zeker niet nemen maar dus misschien wel tenzij ze in de data iets vinden waar het aan gelegen heeft en ze het vertrouwen hebben dat ze wel sterk kunnen zijn in de race.

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 14:02
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Daarbij is het makkelijker voor Ric om vanuit achteren plaatsen te pakken dan vanf plek 7.

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 14:31
    • Nikos

      Posts: 302

      Met of zonder motor-wissel, in beide gevallen zal hij waarschijnlijk rond p6 finishen. Gewoon doen dus

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 14:47
    • Lijkt mij een no-brainer als je P7 staat en weet dat je serieus tempo tekort komt (geen idee of er wat is gevonden wat onder de parc ferme regels mag worden opgelost?)
      Nu starten met een PU die sowieso vervangen moet worden voor Brazilië en waar je maar van af moet wachten of ie niet in rook opgaat lijkt mij niet slim. Want dan heb je deze race niks (meer als P6 zal er toch niet inzitten) en gooi je voor Brazilië ook gelijk je glazen in...

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 16:05
  • toch was je hier behoorlijk snel Ricc...

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 13:40
    • in trainingen tenminste..

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 13:41
    • JaapB

      Posts: 1.191

      Is inderdaad raar dat je in vrije training op vrijdag snelste was en op zaterdag maar 4 tienden sneller was dan de tijd die je reed op vrijdag. Lijkt me dat hij gewoon moeilijkheden heeft om de auto beter te maken in het weekend?

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 13:43
    • Xenad

      Posts: 65

      Daar was Ferrari nog aan t sleutelen en Max had de oude moror.
      Kortom als RIC aan zijn top zat heeft hij verkeerde conclusie getrokken. De rest is sneller gegaan sins fp2 en hij niet.
      Volgens mij deed hij ook geen dubbele ronden in Q zoals Max. Is dat niet de sleutel? Max kreeg het ool niet voor elkaar op de 1 ste vliegende ronden.

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 14:25
  • Ik zeg ook doen.

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 13:41
  • Nu gewoon die straf pakken, en dan weer knallen op Inter Lagos lijkt de beste optie.

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 13:45
  • Pherocks

    Posts: 610

    Ik zou het ook doen, hier een penalty en in Brazil met een bijna verse motor het weekend ingaan.

    Hij staat op P7 wat al heel klote is op deze baan, gewoon doen Daniel !!!

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 13:46
    • Musky

      Posts: 2.187

      Renault maakt geen verse motoren, nooit gedaan ook.:)

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 14:30
  • Doen

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 14:23
  • Taures

    Posts: 1.145

    Motor wissel dan kan Ric net zo goed niet meedoen, hij gaat niet redden

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 14:26
    • wibi

      Posts: 4.514

      Een motorwissel zou ideaal zijn. Kan hij niet als "loser" naar voren komt... dat wordt hij misschien wel, maar een nieuwe motor (met gridstraf) maskeert dat goed...

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 14:51
  • Breakaway

    Posts: 224

    Dacht dat Horner het erover had dat ze geen motorwissel meer wilde down bij ricciardo tot eind van het jaar.

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 14:48
    • Dat zal kloppen als RIC hier niet zo slecht had gekwalificeerd...

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 14:52
  • Alleen de motor en niet de MGU-K dus vervangen zo blijkt nu, dat laatste snap ik eigenlijk niet.

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 16:20
  • Pak um ;)

    • + 0
    • 29 okt 2017 - 16:24
    • Hij heeft hem al gepakt, het is officieel! Alleen zonder nieuwe MGU-K is het bericht.

      • + 0
      • 29 okt 2017 - 16:41
    • Alandaxa

      Posts: 45

      En nu na de race (maandag 30 oktober) is het helaas duidelijk geworden dat hij deze ook had moeten laten vervangen, dus wordt het helaas toch een gridstraf op Interlagos.

      • + 0
      • 30 okt 2017 - 00:02

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar