Michael Schumacher: "Vettel is een geweldige kampioen"
- Gepubliceerd op 14 nov 2010 16:46
-
10
- Door: Robin Smeets
Vettel is pas de tweede Duitse coureur ooit die kampioen wordt in de Formule 1. Zes jaar geleden werd Michael Schumacher voor het laatst kampioen en hij feliciteerde zijn landgenoot die hiermee de jongste kampioen ooit is. "Ik ben best blij voor hem, want we zijn goede vrienden en het was een lastig jaar voor hem."
"Hij heeft ups en downs gehad en vooral veel mechanische pech. Hij heeft dit kampioenschap echt verdiend. Erg goed gedaan van hem, van het team, ze hebben het allemaal goed gedaan. Sebastian is een geweldige jongen en hij heeft het echt verdiend."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 102
Hij heeft het zeker verdiend. Webber was deze race nergens te bekennen dus die kon het wel vergeten. Alonso heeft de pech gehad dat het team een verkeerde call maakte omtrend de pitstop misschien maar om dan vervolgens 39 rondjes achter Petrov te rijden dan ben je ook niet zo bijzonder wat men altijd beweert.
Vettel en Red Bull GEFELICITEERD!!!!!!!!
Posts: 1.754
Vettel gaat alle records van Schumacher breken en heeft er al een paar te pakken als jongste GP en WK winnaar. 2007 was zn eerste halve GP seizoen. Meteen punten in zn eerste race. Eerste overwinning in zijn eerste volledige seizoen met een inferieure wagen. Vorig jaar al tweede in de WK en nu in zn tweede seizoen voor Red Bull, WK!
Hij is nog maar 23 dus kan nog makkelijk 8 x WK worden. Vooral als Newey blijft. Hamilton is ook erg goed maar is in een gespreid bedje gestapt. Hij is minder goed in het lezen van een GP en het opbouwen van een auto. Ook is hij veel minder koelbloedig. Alonso blijft waarschijnlijk zn naaste belager en heeft alle middelen tot zijn beschikking maar Vettel is 6 jaar jonger en groeit nog steeds als coureur. Als Kubica voor Ferrari gaat rijden kan die het hem nog lastig gaan maken als Alonso het toelaat.
Grappig dat Vettels WK voorgangers 2e en 3e zijn geworden in deze laatste race en Alonso werd opgehouden door zijn vorige team. In feite heeft Vettel dit jaar maar 2 fouten gemaakt door in Webber en Button te crashen, maar dit komt omdat hij aanvalt en dat is toch positief.
Posts: 10.089
niet overdrijven joh :D
Posts: 9.505
Hahaha, ja vast en zeker, toen ging de wekker.
Vettel is een super goede coureur, maar je kunt niet voorspellen wat de toekomst gaat brengen voor hem.
Posts: 1.745
Jammer dat Schumacher hem zijn beker niet gaf, zoals vroeger.
Hoe dan ook, het blijft geweldig dit!!!
Posts: 120
Een goed begin van zijn carriere, dat is iid het halve werk.
Dus is er nog een boel werk over... ;)
Posts: 3
kijk uit volgend jaar voor de heer schumacher !! dit jaar was niks maar een vos verliest zijn streken niet en denk dat mercedes er volgend jaar behoorlijk bij zit.
Posts: 11.414
Die streken hebben we wel gezien. De snelheid is wat er mist.
Posts: 152
Ik denk idd ook dat Vettel een heel eind komt om de records van Schumacher te breken.
Gelukkig heeft de beste van dit jaar de titel gepakt.
Vettel en Red Bull GEFELICITEERD!!!!!!!!
Posts: 1.551
Ik kijk ook echt uit naar volgend jaar het beloofd heel veel goeds. Schumacher kwam tegen het einde van dit seizoen eindelijk op dreef. Volgend seizoen heeft Mercedes hopelijk een goede auto waarmee Schumacher weer vooraan mee kan doen. DAn word het echt de oude generatie tegenover de jonge jochies. Word echt mega gaaf.
Ik hoop dat we de oude Schumacher weer terug gaan zien. Schumacher zoals ie reed in deze race bijvoorbeeld een van de gaafste gevechten die ik me van hem kan herinneren: www.youtube.com/watch?v=8zYGkKzqco0