Michael Schumacher: "Vettel is een geweldige kampioen"

Michael Schumacher heeft na afloop van de race in Abu Dhabi, waarin hij zelf nog niet één ronde kon rijden, Sebastian Vettel gefeliciteerd met diens eerste wereldtitel in de Formule 1. Vettel won de race op het Yas Marina Circuit en eindigde het kampioenschap vier punten voor op Fernando Alonso.

Vettel is pas de tweede Duitse coureur ooit die kampioen wordt in de Formule 1. Zes jaar geleden werd Michael Schumacher voor het laatst kampioen en hij feliciteerde zijn landgenoot die hiermee de jongste kampioen ooit is. "Ik ben best blij voor hem, want we zijn goede vrienden en het was een lastig jaar voor hem."

"Hij heeft ups en downs gehad en vooral veel mechanische pech. Hij heeft dit kampioenschap echt verdiend. Erg goed gedaan van hem, van het team, ze hebben het allemaal goed gedaan. Sebastian is een geweldige jongen en hij heeft het echt verdiend."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Opp1e

    Posts: 102

    Hij heeft het zeker verdiend. Webber was deze race nergens te bekennen dus die kon het wel vergeten. Alonso heeft de pech gehad dat het team een verkeerde call maakte omtrend de pitstop misschien maar om dan vervolgens 39 rondjes achter Petrov te rijden dan ben je ook niet zo bijzonder wat men altijd beweert.

    Vettel en Red Bull GEFELICITEERD!!!!!!!!

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 17:25
  • winti

    Posts: 1.754

    Vettel gaat alle records van Schumacher breken en heeft er al een paar te pakken als jongste GP en WK winnaar. 2007 was z’n eerste halve GP seizoen. Meteen punten in z’n eerste race. Eerste overwinning in zijn eerste volledige seizoen met een inferieure wagen. Vorig jaar al tweede in de WK en nu in z’n tweede seizoen voor Red Bull, WK!

    Hij is nog maar 23 dus kan nog makkelijk 8 x WK worden. Vooral als Newey blijft. Hamilton is ook erg goed maar is in een gespreid bedje gestapt. Hij is minder goed in het lezen van een GP en het opbouwen van een auto. Ook is hij veel minder koelbloedig. Alonso blijft waarschijnlijk z’n naaste belager en heeft alle middelen tot zijn beschikking maar Vettel is 6 jaar jonger en groeit nog steeds als coureur. Als Kubica voor Ferrari gaat rijden kan die het hem nog lastig gaan maken als Alonso het toelaat.

    Grappig dat Vettels WK voorgangers 2e en 3e zijn geworden in deze laatste race en Alonso werd opgehouden door zijn vorige team. In feite heeft Vettel dit jaar maar 2 fouten gemaakt door in Webber en Button te crashen, maar dit komt omdat hij aanvalt en dat is toch positief.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 17:25
    • niet overdrijven joh :D

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 17:44
    • Hahaha, ja vast en zeker, toen ging de wekker.
      Vettel is een super goede coureur, maar je kunt niet voorspellen wat de toekomst gaat brengen voor hem.

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 19:22
  • Jammer dat Schumacher hem zijn beker niet gaf, zoals vroeger.
    Hoe dan ook, het blijft geweldig dit!!!

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 17:37
  • Rubber

    Posts: 120

    Een goed begin van zijn carriere, dat is iid het halve werk.
    Dus is er nog een boel werk over... ;)

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 17:49
  • formule1

    Posts: 3

    kijk uit volgend jaar voor de heer schumacher !! dit jaar was niks maar een vos verliest zijn streken niet en denk dat mercedes er volgend jaar behoorlijk bij zit.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 21:51
    • Die streken hebben we wel gezien. De snelheid is wat er mist.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 13:44
  • -F1-

    Posts: 152

    Ik denk idd ook dat Vettel een heel eind komt om de records van Schumacher te breken.

    Gelukkig heeft de beste van dit jaar de titel gepakt.

    Vettel en Red Bull GEFELICITEERD!!!!!!!!

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 13:16
  • Ik kijk ook echt uit naar volgend jaar het beloofd heel veel goeds. Schumacher kwam tegen het einde van dit seizoen eindelijk op dreef. Volgend seizoen heeft Mercedes hopelijk een goede auto waarmee Schumacher weer vooraan mee kan doen. DAn word het echt de oude generatie tegenover de jonge jochies. Word echt mega gaaf.

    Ik hoop dat we de oude Schumacher weer terug gaan zien. Schumacher zoals ie reed in deze race bijvoorbeeld een van de gaafste gevechten die ik me van hem kan herinneren: www.youtube.com/watch?v=8zYGkKzqco0

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 21:56

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar