user icon

Daniil Kvyat over uitblijven resultaten: "We moeten gewoon geduld hebben"

  • Gepubliceerd op 19 aug 2017 09:40
  • comments 23
  • Door: Rik Klein Entink

Daniil Kvyat vindt dat het team van Toro Rosso niets aan de aanpak hoeft te veranderen om de prestaties in de tweede helft van het seizoen te verbeteren. 

Het team staat momenteel op de zesde plaats in de strijd om de constructeurstitel met 39 punten uit 11 races. Dat zijn er zes minder dan vorig jaar om deze tijd en de Russische coureur scoorde er zelf maar vier van. Volgens Kvyat is het grootste probleem van het team om in beide wagens tegelijk een goede setup te vinden. 

Kvyat: "Er zijn grote veranderingen nodig, het enige dat wij nodig hebben is een weekend zonder problemen. Als ik naar mijn kant van de box kijk dan denk ik dat wij een prima pace hebben laten zien in de kwalificatie. Zeker als het lukt om de juiste setup voor de wagen te krijgen. Dat is iets wat niet altijd lukt en dat heeft soms dramatische consequenties."

Dat hij nog niet veel punten scoorde had ook een duidelijke oorzaak. "De opening van het seizoen was veelbelovend en wij hadden ook veel weekenden waarin het er goed uitzag. Maar de ene keer waren het technische problemen en twee keer kwam ik zelf in de problemen in de eerste ronde waardoor we geen punten scoorde. Vaak hadden wij kleine problemen die ons veel schade toebrachten", zo zegt hij. Maar toch raakt hij niet in paniek: "In deze situatie moet je gewoon geduld hebben. Vroeg of laat komen de resultaten vanzelf, alle ingrediënten zijn ervoor aanwezig."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Kvyat heeft veel betrouwbaarheidsproblemen gehad maar dat is geen excuus voor zijn recente domme acties.
    Waar het ook geen excuus voor is, is dat Sainz gemiddeld genomen sneller is dan Kvyat. Kvyat ontwikkelt zich te weinig, redelijk coureur maar onvoldoende om dit zitje te behouden vind ik.

    • + 5
    • 19 aug 2017 - 09:50
    • Roy

      Posts: 2.172

      Kvyat en Palmer ; 2 coureurs van het huidige veld, waar ik me echt door afvraag ; hoeveel geduld is er nodig? Of?

      • + 3
      • 19 aug 2017 - 10:07
    • DBGates

      Posts: 2.607

      @roy ik vind niet dat je kvyat kan vergelijken ket Palmer dan doe je hem echt te kort. kvyat heeft wel podiums gereden bij Red Bull en is in mijn ogen een echte vechtcoureur. Hij doet het echt niet goed nu maar om hem nu met Palmer te vergelijken gaat wat ver

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 10:17
    • Podiums? Uit mijn hoofd was dat maar 1 podiumplek.

      Waar je wel gelijk in hebt is dat Kvyat wel een stuk beter is dan Palmer, sowieso qua snelheid.

      Dat er nog mensen zijn hier die Palmer maar blijven verdedigen is echt een grap. Het is niks en het wordt niks. Eind vorig jaar naast Magnussen leek het soms nog ergens op maar nu heeft hij een echt serieuze teamgenoot en wordt het snot letterlijk voor zn ogen gereden.

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 10:27
    • 2 stuks Damon een tweede en derde plaats.

      • + 3
      • 19 aug 2017 - 10:34
    • Hij kan me wel vermaken met zn uitspraken en gedrag. Neemt op zich geen blad voor de mond. Ik denk wel dat dit zn laatste seizoen is. Dit jaar doet hij het ip zich niet slecht. Hij is regelmatig sneller dan Sainz. Het is wel een persoonlijkheid.

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 10:47
    • Roy

      Posts: 2.172

      @DBgates , Waar zeg ik dat ik Kvyat en palmer vergelijk? Dat stukje ontbreekt.

      Daarnaast heb ik ook niet zoveel aan zulke statistieken. Maldonado won ook een GP......

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 10:52
    • @Marly, das waar ook, in die laatste paar RBR races in 2016 was die 3e plek inderdaad:)

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 10:52
    • Ik had meer verwacht van Kvyat, maar allebei de coureurs van TR maken soms nou ja soms;) de verkeerde move.
      Vooral als ze zich op dezelfde startrij bevinden komt het haantjes gedrag om de hoek, niks mis mee maar slik je verlies van positie in de eerste paar rondes en ga het gevecht aan op de baan. Jezelf verdedigen voor de camera's om een niet zo slimme actie helpt niet.

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 11:02
    • Roy

      Posts: 2.172

      Ik vind persoonlijk dat Kvyat te snel in een goede auto is gezet. Ik denk dat er een hoop jongens zijn , die in een goede auto een podium kunnen halen. Coureurs waarbij je nu nog niet overtuigd bent. Zet jongens als een Wehrlein, Magnussen in een topper van een auto.

      Moet even zeggen ; positief verrast door Bottas. Geen geweldenaar, maar gewoon een coureur met net ietsjes meer als de andere. Aub geen Vettel, Max, Lewis. Maar toch.

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 11:09
    • Dikkedop

      Posts: 703

      Roy je vergeet ericson....

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 17:21
  • avengel

    Posts: 277

    Geduld hebben?... Resultaten komen vanzelf?... Lijkt me niet echt de juiste instelling voor een coureur op het hoogste niveau.

    • + 1
    • 19 aug 2017 - 10:23
  • De enige reden die RedBull kan hebben om Daniil te behouden is omdat ze zo meer RedBull blikjes kunnen verkopen in het grote land van Putin.

    • + 2
    • 19 aug 2017 - 10:46
  • Torpedo Kvyat heeft een enorme plaat voor z'n kop, het is nooit zijn schuld als hij een fout maakt. Aan de andere kant is dat wel handig, kan hij s'ochtends lekker zijn eitje op bakken ;)

    • + 2
    • 19 aug 2017 - 11:00
    • Noem maar eens een coureur op die wel toegeeft dat hij een fout maakt!

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 17:32
    • Max en Hongarije alweer vergeten?

      • + 2
      • 19 aug 2017 - 18:23
  • Ramon

    Posts: 310

    Inderdaad gewoon geduld hebben Toro Rosso. Als straks Daniil word vervangen kan het alleen maar beter gaan.

    • + 1
    • 19 aug 2017 - 11:46
  • Kvyat laat nooit iets bijzonders zien (behalve zijn bijzonder domme acties dan) dus weg ermee!

    • + 2
    • 19 aug 2017 - 12:23
  • MSB195

    Posts: 114

    Ik denk dat het ondertussen toch echt tijd is voor 2 andere coureurs in de torro rosso's.

    • + 2
    • 19 aug 2017 - 13:46
    • Dat vond Sainz ook al.....maar hij mocht niet weg en gezien de puntenverdeling tussen beide rijders kan ik me daar wat bij voorstellen.

      • + 3
      • 19 aug 2017 - 14:07
  • Iedereen hoopte dat hij Sainz wel goed partij zou bieden,, niet dus, bij mij is hij toch echt definitief door de mand gevallen, ja hij heeft veel pech maar als hij dan rijdt doet hij zelden iets goed, of rijdt plotseling super-tijden op het moment dat hij al op een ronde is gezet, vreemde snuiter vind ik het......
    ... Kan me nauwelijks voorstellen dat hij in 2018 nog steeds in de TR zit,,,

    • + 2
    • 19 aug 2017 - 14:21
    • Exact mijn menig. Zei ik vorig jaar ook al maar kreeg toen nog veel werrstand hier. Sommige forumleden hebben kennelijk niet door dat F1 geen theekransje is. Een coureur moet snel presteren anders is het over, tenzij je zoveel geld meeneemt als Palmer, Stroll en Ericsson.

      • + 1
      • 19 aug 2017 - 15:17
  • Musky

    Posts: 2.187

    Kvyat heeft 100% geduld gekregen van STR waar nu verrekte weinig van over is. Zou maar een ander smoesje bedenken Kvyat misschien maak je daarbij meer kans, maar als je kunt rekenen.... reken daar maar niet op.

    • + 1
    • 19 aug 2017 - 14:43

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 165
  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar