user icon

'Phoenix spreekt niet tot de verbeelding, New York wel'

  • Gepubliceerd op 10 aug 2017 07:04
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Liberty Media hanteert een vijfjarenplan wat betreft het toevoegen van meer Grands Prix in de Verenigde Staten aan de Formule 1-kalender. Dat onthulde Formule 1-baas Chase Carey in gesprek met Auto Bild. Op dit moment is Austin de enige Amerikaanse Formule 1-race op het schema.

Daar moet verandering in komen, vinden ze bij Liberty. Maar de eigenaar van de Formule 1 neemt rustig de tijd. Carey: "Ik ga Bernie Ecclestone niet bekritiseren, want hij heeft heel veel dingen goed gedaan. Ik denk alleen dat hij soms te veel naar deals voor de korte termijn keek. Neem New York bijvoorbeeld, het vergt tijd en een hoop planning om daar naartoe te gaan."

"De Formule 1 liet het werk vroeger altijd over aan de promotor, maar dat is niet meer mogelijk. Zo werkt het gewoon niet meer. Je moet tot de verbeelding spreken. Dat doe je niet met Phoenix, maar wel met New York of Miami. De eerste signalen zijn al zichtbaar. Door ons nieuwe social media-beleid ontvangen we veel meer feedback vanuit de VS. Er bestaat daar toch een grotere fanschare voor de Formule 1 dan gedacht."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Begrijp wel dat New York beter ligt bij mensen....maar in Phoenix heb je hele mooie brede wegen, mooi weer (extreem heet) en genoeg ruimte. Logistiek ook veel gemakkelijker.

    • + 1
    • 10 aug 2017 - 09:03
  • John6

    Posts: 5.278

    Vertel ze eerst maar eens het kostenplaatje, ik denk dat je dan weinig meer te kiezen hebt in de VS.

    • + 1
    • 10 aug 2017 - 10:06
  • Voor veel liefhebbers is het race, beer and bbq. Met de camper naar het circuit en dan gezellig bij elkaar. 'S ochtends wakker worden met een kater door de herrie van motoren.

    Of op een onbetaalbare hotelkamer in New York aan een te dure Heineken export lurken zonder racebeleving. Doe mij maar Phoenix....

    Maar ja, Carey kent het publiek, want hij heeft social media....

    • + 2
    • 10 aug 2017 - 11:27
  • PeedeBee

    Posts: 101

    Weet je wat pas tot de verbeelding spreekt? Een moddervet circuit qua lay-out waar veel inhaalacties te verwachten zijn!
    Leuk, een mooie skyline op de achtergrond maar stratencircuits zijn vaak niet de meest fijne circuits voor geweldige inhaalacties.

    • + 1
    • 10 aug 2017 - 12:03
    • Je vergeet dat steden in Amerika veel en veel bredere straten hebben dan Europese en Aziatische. Bovendien is het gebouwd in blokken zodat je de kruispunten als 1 bocht heel breed kunt maken voor inhalen.
      Als er een stad in de wereld geschikt is voor straatraces zijn het de Amerikaanse steden (afgezien van grote delen in San Fransisco misschien.)

      • + 1
      • 10 aug 2017 - 12:31
    • Hahaha roestbak !!! Mooi argument ! Bredere straten en blokken nou ik zie er nog weinig moois in. Krijgen we zo'n mooi formule E circuit zeker ?.........nou laat maar. Doe me dan maar gewoon Monaco

      • + 1
      • 10 aug 2017 - 12:41
  • John6

    Posts: 5.278

    De F1 heeft de VS niet nodig, er zijn meer dan genoeg mooie circuits waar gereden kan worden. Maar die snor heeft dat nu eenmaal in gedachte we gaan de VS veroveren, ik denk dat dat nog gaat tegen vallen.

    • + 1
    • 10 aug 2017 - 12:46
    • Arie54

      Posts: 3.805

      En omgekeerd, de gemiddelde Amerikaan zit absoluut niet op F1 te wachten, maar wil spektakel zoals in NASCAR en Indy...

      • + 0