Fernando Alonso: "Het had veel slechter gekund"
- Gepubliceerd op 06 nov 2010 18:59
-
17
- Door: Dennis Roke
Alonso: "In een kwalificatie als dit kun je nooit goede voorspellingen maken. Het enige wat je kunt doen is je best. We hadden een moeilijke fase in Q2, waar ik volgens mij achtste was. De slotfase op droogweerbanden was erg riskant. Vijfde is uiteraard geen pole position, maar we hebben een lastige kwalificatie overleefd."
De Spaanse coureur is duidelijk over zijn doelen voor de race, waarin hij voor de derde keer tot wereldkampioen gekroond kan worden. "Het is belangrijk dat mijn voorsprong van elf punten intact blijft. Als we het gat groter kunnen maken, zou dat fantastisch zijn. Als we punten in moeten leveren, hoop ik dat het er niet al teveel zijn."
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 10.412
je hoeft je niet te schamen als je kijkt waar massa staat.
Posts: 1.308
Hoe goed heeft Hamilton het dan wel niet gedaan ;).
Posts: 51
In de race kan zoveel gebeuren, net als in deze Q. we zien morgen wel...
Posts: 5.887
Ik ben wél teleurgesteld, met name omdat hij als een-na-laatste een tijd kon zetten, dan had hij op zn minst 2e moeten staan.
Posts: 174
volledig mee eens. Hopelijk kan hij morgen iets in het droge weer forceren.
Posts: 305
@Alonso fan,
Je doet je naam wel eer aan. Hoevaak dit seizoen is Massa nou sneller geweest dan Alonso? Dus hoe representatief is dit?
Posts: 1.725
Hij heeft een \"teamgenoot van Alonso\"-complex.
Posts: 25
Jammer, meer kan ik niet zeggen...
Denk dat er morgen nog wel een truckje uit de doos komt :P
Heb al nagerekend dat als ze morgen finishen zoals ze gekwalificeerd zijn Alonso nog steeds het kampioenschap leidt
Posts: 18.535
Dat is niet zo moeilijk te berekenen. De enige twee die Alonso van de leiding kunnen wegkrijgen zijn Hamilton en Webber, en zolang alonso geen 11 punten verliest is hij wkleider in Abu Dhabi
Posts: 435
Met hamilton voor je wordt het nog moeilijk om in te halen.
Schumacher achter je in de buurt die goed kan starten wordt het uitkijken, Dan nog een motor die heel moet blijven, wordt nog spannend met eten op de schoot voor de tv.
Posts: 603
En met 2 RedBull\'s voor je die geen vrienden meer zijn en elkaar niets gunnen kan er van alles gebeuren inderdaad.
Posts: 2.250
Pff, elkaar niets meer gunnen... Vettel heeft al gezegd dat hij Webber gaat helpen als dat nodig gaat blijken en hij zelf uitgeschakeld is en hij respect heeft voor hem als coureur.
Posts: 586
5e is niet geweldig maar goed, op race pace moet hij sowieso langs hamilton komen of dit nou direct of indirect gebeurd. Dan word het spannende element de HULK. Wat o wat gaat hij doen wie gaat \'m voorbij wie blijft er achter hangen, met alle respect bij droog is hij morgen een rijdende chicane de jongens achter \'m eindigen vaak 30-40 seconden voor \'m dan is bijna een seconde per ronde en dat gaat hij vanaf ronde 1 voelen. TE VETTTT wat een seizoen!!!
Posts: 2
manman spannend ...
Posts: 5.792
Het is de laatste tijd ook steeds beter te zien dat mclaren zich meer en meer op Hamilton richt .button komt er niet meer aan te pas omdat de wagen naar de hand van Ham ontwikkelt word .Terecht natuurlijk.Voor alonso is er niks verloren wanneer de hulk de overwinning pakt , die dan de meeste punten weggehaald bij webber .Dat vettel voor webber staat is alleen maar meegenomen voor Alonso.
Posts: 18.535
Alleen is dat dus niet zo. De resultaten van Button liggen in de lijn van het hele seizoen. Eigenlijk is Button al het hele jaar trager dan Hamilton. Zijn zeges in China en Australie en de uitschieter her en der veranderen die situatie niet. Ik kan me voorstellen dat Button nog meer moeite heeft met de update dan Hamilton al heeft, maar dat verklaart het verschil hoegenaamd niet.
Posts: 86
webber en alonso starten toch aan de schone kant van de baan als ze dan goed wegkomen kunnen ze mischien vettel en hamilton passeren.