user icon

Vettel over Webber: "Vrienden zullen we niet meer worden"

  • Gepubliceerd op 06 nov 2010 17:40
  • comments 30
  • Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel en Mark Webber zullen niet snel meer goede vrienden van elkaar worden, zo vertelde Vettel vandaag. De Duitser verklaarde dit na opnieuw een aantal uitlatingen van Webber over Red Bull die psychologisch achter Vettel zouden staan.

Webber vertelde donderdagavond dat technisch alles in orde is bij Red Bull, maar dat hij voelde dat het team meer achter Vettel staat omdat hij nog een jonge coureur is. De eerste haarscheurtjes in de relatie tussen beide teamgenoten kwam echter al in Turkije toen ze met elkaar in aanraking kwamen in leidende positie. In Silverstone barstte voor Webber de bom toen hij erachter kwam dat het team de nieuwe voorvleugel van zijn auto had gehaald en op de bolide van zijn teamgenoot had geschroefd.

"Achja, hij heeft dit seizoen wel meer dingen gezegd", vertelde Vettel. "Laat ik het zo zeggen: na alles wat er dit seizoen gebeurd en gezegd is, zullen we geen goede vrienden meer worden. Verder heb ik geen problemen met hem, ik respecteer hem als coureur. En misschien moet ik de volgende keer mijn mening ook gewoon voor me houden, dat is misschien wat slimmer. Het laatste wat ik wil is een conflict als het niet nodig is."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • goedzo vettel, zeg dat maar eens, het is wel eens genoeg geweest met webber zen geklaag

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 17:46
    • Goed zo?
      Webber heeft groot gelijk, alles voor Vettel die alleen maar met een vingertje kan zwaaien.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:35
    • Je hebt gelijk Maurits.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:44
  • Volwassen reactie, zo hoort het!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 17:47
  • Kevin

    Posts: 4.933

    Jankjong. Webber heeft nooit iets gezegd in de media over Vettel. Alleen over de leiding die Vettel meer steunde dan hem. Vettel heeft echter diverse balen zich negatief uitgelaten over Webber.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 17:51
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Noem maar een voorbeeld dan.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:14
    • Kevin

      Posts: 4.933

      Turkije

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:25
    • Ach en kijk maar hoe Vettel werd \'opgevangen\" na die crash met Webber....schouderklopjes, in de trant van: jij kon er niets aan doen....blehh, duidelijker kon het in het feite niet in beeeld komen hoe Webber zijn positie was/is.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 18:48
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @Baron: zie vorige race terug. Vettel werd met een sterke schouder ontvangen, terwijl Webber de walk of shame naar de kleedkamer alleen moest lopen. heb dit McLaren of Ferrari nooit zien doen bij hun coureurs. Daar stonden altijd mensen van PR of in ieder geval iemand van het team bij. Bij RB niet! En dit is niet de eerste ( en laatste) keer.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 19:44
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Ik vroeg om een voorbeeld waarin Vettel zich negatief uitliet over Webber. Maar het is mij al duidelijk dat jullie dat niet kunnen brengen. Dat wist ik van te voren al, daarom vroeg ik ook een voorbeeld.
      Dat Red Bull Vettel steunt is mij ook wel duidelijk ja. Dat jullie daarom gaan verzinnen dat Vettel Webber in een negatief daglicht heeft gezet snap ik daarentegen niet.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 23:32
    • Neen, dat snap ik ook niet. Alleen zijn bewegingen met zijn vinger in Turkije en de mooie poppenkast die hij achteraf speelde misschien. Verder is het toch echt Webber die steeds op Vettel uithaalt. Horner geeft Webber wel steken onder water, maar Vettel is niet Horner of omgekeerd.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 00:08
    • Nog eventjes op DutchF1: weet jij wat er gezegd is over de radio etc? Er is misschien een rede dat ze Vettel zo opvingen?

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 13:26
  • Dennoow

    Posts: 962

    Who cares

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 18:20
  • Dope-R

    Posts: 58

    Vettel moet niet zielig doen. Na de afgelopen GP had hij ook commentaar dat het \"tenminste\" niet aan hem lag dat hij geen punten pakte. Doelend op de fout van Webber. Dus nu niet alle schuld bij Webber neerleggen jongen.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 18:22
  • Yazzy

    Posts: 392

    wat een gelul, ik heb liever dat jullie elkaar van de baan rijden morgen.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 18:33
  • Robbert89

    Posts: 305

    Webber.... Gaat hij niet janken over veilligheid dan wel over het team. Ga toch eens racen man!!!

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 20:10
  • Groot gelijk Sebastian trek je niets aan van die oude gefrusteerde Webber zageman. Het team staat achter je. Dire Vettel/Webber incidenten dit jaar:
    1. Turkije
    2. Silverstone Webber drukt Vettel na start in gras met gevolg lekke band voor Vettel
    3. Hongarije Webber die nog moet pitten versneld ineens achter de pace car waardoor Vettel 10 wagenlengten verliest, bestraft wordt en de tweede plek aan Alonso moet laten.

    Als we de stand in het wk bereken indien Webber zijn collega wat meer hoffelijkheid had gegeven, komen we met alle plussen en minnnen op de volgende stand: 1. Vettel 253 2. Alonso 226 3. Webber 216 4. Hamilton 197. Niet verwonderlijk dus dat RB zich achter Vettel schaart, terwijl nu Alonso als lachende derde wereldkampioen wordt.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 20:13
    • Die lekker band kwam door Hamilton. Voor de rest heb je gelijk.

      • + 0
      • 6 nov 2010 - 21:05
    • sanderos93

      Posts: 5

      mischien heb je gelijk maar zoiezo maar voor 50% omdat er de helft maar van klopt punten bereken kan iedereen maar denk is na dat vettel of webber ook coureurs zijn en geen helden.. die kunnen ook fouten maken. en jouw punt 3 wat zou jij doen om tijd te winnen.. precies het zelfde had vettel ook gedaan.. die jonge moet eerst met druk om leren gaan en dan pas zijn mond open doen.. srry vettel fans maar zo is het..

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 14:07
  • xvettelx

    Posts: 78

    Wat ik nou niet begrijp dat iedereen zo\'n hekel heeft aan Vettel alleen omdat die voorgetrokken wordt daar kiest hij toch ook niet voor? Jij kan toch ook niet bepalen of iemand jou aardig vindt of niet?

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 20:43
  • Die hekel aan Vettel is vooral te danken aan de gezaghebbende Engelstalige (lees BBC) pers, die steeds weer de kant kiezen van semi-Brit Webber.

    • + 0
    • 6 nov 2010 - 22:02
    • Tifoso

      Posts: 2.883

      Komt ook omdat, bijvoorbeeld Hamilton fans eerder een concurrent zien in Vettel dan Webber omdat Webber niet zo lang meer zal racen. Het zijn toch twee coureurs die de komende decenia de dienst uit gaan maken verwacht ik.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 12:02
  • Opp1e

    Posts: 102

    Over BBC gesproken...

    Webber is de SLECHTSTE F1 coureur (lees langzaamste) geweest die ooit bij Top Gear is geweest.
    Barichello daarentegen :):)

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 00:06
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Webber reed op een zeiknatte baan. Clarkson zei dat hij op een droge baan 4 secondes sneller was geweest. Daarmee was hij snelste geweest.

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 18:58
    • Waarna Webber reageerde dat met dergelijke auto\'s regen nooit zoveel tijdsverschil brengt. Bovendien reed Hamilton onder dezelfde condities een tijd die heel dicht in de buurt kwam van droge weersomstandigheden.

      En afgezien daarvan is dit appels met peren vergelijken, het rijdt totaal anders.

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 10:24
  • renzo

    Posts: 929

    Ik kan me Webbers frustratie zeer goed voorstellen, Horner doet er alles aan om Vettel te vertroetelen. Het blijkt uit alles dat Webber op het 2e plan staat.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 06:28
  • Dope-R

    Posts: 58

    Zie mijn post voor de voorbeeld waarnaar jij op zoek bent.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 15:19
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik ben er vrij zeker van dat als Vettel nu had voorgestaan op Webber dat deze nu 2e viool had moeten spelen.

    • + 0
    • 7 nov 2010 - 15:36
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Maar als Vettel met een voorsprong in punten voor Webber vertrekt hoeft er ook niet gewisseld te worden. En Vettel start nou eenmaal vaker voor Webber dan andersom.
      Als ze weer in deze volgorde rijden in Abu Dhabi zal Vettel heus wel Webber voorbij laten. In Brazilië kon dat niet want daar staat 6 jaar celstraf op teamorders. ;)

      • + 0
      • 7 nov 2010 - 19:02

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit