user icon
user icon

D'Ambrosio in Brazilië om tafel met teamleiding Virgin Racing

  • Gepubliceerd op 05 nov 2010 13:43
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Jerome D'Ambrosio is nog niet uitgeschakeld voor het racestoeltje bij Virgin Racing voor 2011. La Libre berichtte dat de Britse renstal de voorkeur geeft aan het sponsorgeld van Giedo van der Garde, maar diens manager gaf later zelf aan dat er nog geen verbintenis is.

D'Ambrosio rijdt vandaag weer een vrije training voor Virgin Racing op Interlagos. De Belg is gisteravond ook gespot in gesprek met de teamleiding van de Britse renstal, zo melden bronnen aan F1Today.nl. Teambaas John Booth en teamdirecteur Graeme Lowdon zijn fan van D'Ambrosio en stellen het liefst hem aan voor 2011. Investeringsmaatschappij Lloyds Development Capital ziet liever Van der Garde komen vanwege diens budget.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • D\'Ambrosio moet wegwezen, Giedo moet dat plekje krijgen!

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 13:46
    • sanger

      Posts: 46

      De beste coureur moet dat plekje krijgen. Als dat D\'Ambrosio is dan dat maar.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 13:50
    • TJ

      Posts: 619

      Ja, inderdaad. Neem gewoon de beste coureur in plaats van degene met het meeste geld. Met een goede coureur kan je altijd nog geld binnenhalen door sponsoring. Als je een pruts coureur hebt kan je wel het geld wat hij meebrengt gebruiken, maar verder heb je er niks aan.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 14:05
    • En zo zie je maar dat de investeringsmaatschappij toch een dikke vinger in de pap heeft (tsja, wat moet je als team anders als je het geld kan gebruiken?).
      Persoonlijk vind ik dat een team(leiding) beslist wie er rijdt, maar tegenwoordig is geld een issue en kunnen de sponsoren \'mee-beslissen\' wie het stoeltje mag gaan laten aanmeten.
      Mijn voorkeur gaat uit naar de betere coureur van die twee, ongeacht wie dat zou zijn.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 14:13
  • Smukkie

    Posts: 131

    Onze Ho-Pin Tung komt in geen enkel verhaal meer voor, ondanks zijn chinese afkomst. Einde verhaal voor HPT?

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 13:56
    • Ik ben bang van wel.
      Zelfs in de geruchtenmolen blijft het stil omtrent hem helaas.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 14:20
    • gelukkig maar, ergerde me altijd dood aan hem

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 14:22
    • felix50

      Posts: 5.792

      terecht

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 15:06
    • Dat die nep Hollander maar wat anders gaat doen... Ik irriteer me alleen maar aan die kerel. Hij denkt dat ie het is met reserve coureur bij Renault.. Alleen hij vergeet dat die rol in het team gewoon zinloos is, en je er toch geen klap mee opschiet. Je moet zo\'n rol alleen pakken als je in je contract hebt staan dat je het seizoen erop een raceplekje krijgt... Maar contracten zeggen niks helaas... Van mij mag ie wegblijven.

      Die gesprekken gaan helaas toch alleen maar over de hoeveelheid centen die hij meebrengt.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 15:53
  • bob

    Posts: 18

    krijgen!! hij moet het verdienen hoor. krijgen is kopen?
    zou wel weer eens mogen, een belg in de f1, hij is een goede coureur...

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 13:59
  • bob

    Posts: 18

    krijgen!! hij moet het verdienen hoor. krijgen is kopen?
    zou wel weer eens mogen, een belg in de f1, hij is een goede coureur...

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 13:59
  • Np-F1

    Posts: 917

    Is Tung niet nog steeds geblesseerd?

    Ik ben bang dat het Virgin stoeltje nog wel eens een wintersoap kan worden.. Jammer van de testrestrictie, anders zagen we veel rijders voor veel teams testen.

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 14:14
  • felix50

    Posts: 5.792

    we hebben al een meeerder goede belgen gehad.Thierry Boutsen
    en Jacky Ickx
    Zulke rijders heeft nederland jammer genoeg niet gehad .deze wonnen weleens een grandprix.Dus hoop ik dat Giedo een kans krijgt.

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 15:12
  • ives

    Posts: 1.213

    Guido Van Der Garde is al heel z\'n carriere lang de man die het nooit waarmaakt. Elk jaar opnieuw gaat hij kampioen worden, start hij het seizoen slecht, heeft een hoop excuses en wint tegen het einde van het jaar toch nog eens een race (of twee)...

    En dat is dan nog maar in de lagere klasses met genoeg sponsergeld van de schoonpapa en goeie teams!

    Zet dan maar Jerome D\'Ambrosio in die Virgin, een rijder die altijd heeft moeten vechten voor een plekje, die met een minderwaardig team toch nog races in de GP2 weet te winnen, die zich de betere toonde van Kamui Kobayashi die nu hoge ogen gooit in de F1, die in een regenachtige sessie op een circuit dat hij niet kent amper 2 tienden moet prijsgeven op de ervaren Timo Glock...

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 15:16
    • Van mij mogen ze allebei wel wegblijven uit de Formule-1. Als je er alleen maar zit dankzij een zak geld, dan hoor je niet thuis in de Formule-1.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 15:55
  • roybona

    Posts: 70

    Denk dat van der Garde naast het bekende potje gaat pissen.
    En denk dat het wederom GP2 wordt. Jammer jammer!!!

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 18:32
  • Ditano

    Posts: 19

    Iedere piloot moet geld meebrengen in zijn eerste seizoenen, wie je ook bent. Geef mij persoonlijk d\'Ambrosio maar, hij is snel en houdt de wagen ook nog eens op de baan (iets waar bepaalde paydrivers met miljoenen nog iets van kunnen leren, daarnet nog een filmpje van een geel zwarte wagen de muur in zien gaan).

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 20:24

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar