Ferrari-coureur heeft zich de afgelopen twee seizoenen niet bij iedereen populair gemaakt met zijn soms onbezonnen acties en grof taalgebruik over de boordradio. Volgens Red Bull Racing-team Christian Horner geven de emoties die Vettel soms uit aan hoe groot de wil is om te winnen.
Vettel staat momenteel twintig punten voor op rivaal Lewis Hamilton en kan dit jaar voor de vijfde keer wereldkampioen worden. Volgens Horner is de wil van Vettel om die mijlpaal te bereiken groter dan ooit: "Sebastian Vettel wil er alles aan doen om voor de vijfde keer wereldkampioen te worden. Hij is betrokken bij intense gevechten op de baan en de uitspraken die hij soms doet over de boordradio geven aan hoe gedreven hij is om te winnen. Hij weet dat er veel voor nodig is om Mercedes dit jaar te kunnen verslaan."
Horner laat weten dat Vettel bovenal een prettig persoon is om samen mee te werken: "Sebastian heeft een heel sterk karakter. Hij is een grappige vent, die wel houdt van Britse humor. Bovendien kan hij goed opschieten met de monteurs binnen het team, dat was bij ons ook altijd zo. Sebastian Vettel wil in de voetsporen treden van zijn idool Michael Schumacher en gaat er alles aan doen om dit jaar voor de vijfde keer wereldkampioen te worden."
Christian Horner: "Uitbarstingen Vettel komen door wil om te winnen"
- Gepubliceerd op 15 jul 2017 10:05
-
49
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Reacties (49)
Login om te reageren-
Nee, door een gebrek aan onvermogen.
- + 9
- 15 jul 2017 - 10:15
-
Een gebrek aan onvermogen? Dan is hij wel heel goed
- + 6
- 15 jul 2017 - 10:26
-
"Gebrek aan onvermogen", ik vind hem mooi! +1
- + 2
- 15 jul 2017 - 10:26
-
Door een overvloed aan vermogen dus? (dubbele ontkenning)
- + 6
- 15 jul 2017 - 10:28
-
Nog verder gaande restricties om zijn ijzeren wil de kop in te drukken zijn volkomen overbodig wat mij betreft, tenzij je zijn wil wilt breken.
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:16
-
Hallo Dutch, als je graag ziet dat ander forumleden met respect over "jouw Hammie en Mercedes" schrijven, begin dan eerst eens zelf met respect over een topcoureur zoals Vettel te schrijven. Man , man wat beperk jij jezelf door je zwart - wit benadering!
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:47
-
Je hebt zelf de afgelopen week kunnen zien/lezen wat er gebeurde en daar heb ik je helemaal niet over gehoord.
En dan nu zo'n opmerking plaatsen...je doet maar.- + 0
- 15 jul 2017 - 11:57
-
Het leven is wat breder dan dit forum of de F1, Dutch. Dus ik lees niet alles of reageer niet overal op. Jouw 'overal op schieten wat geen Mercedes is' valt regelmatig op. Fan zijn van een rijder of team moet bij sommigen blijkbaar met blinde verafgoding gepaard gaan. Datzelfde zien we ook terug bij de Max fans. Overigens ben ik ook Max fan. Maar de confrontatie verleden verleden jaar op Spa met Raikonnen vond ik een slechte actie. En de pech van verleden week kan zomaar veroorzaakt zijn door het uitstapje van Max in Q3. Toprijders maken af en toe ook een fout. Behalve jouw Hammie in jouw ogen natuurlijk!
- + 0
- 15 jul 2017 - 13:42
-
Ja,lekker belangrijk Horner
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:17
-
Forza Vettel, Forza Ferrari...of mogen er geen topics komen over beiden?
Liever alleen over Mercedes en Hamilton.- + 0
- 15 jul 2017 - 10:19
-
Als Horner zo soepel is over Vettel, dan kan Max nog wel wat harder aan de boom schudden.
- + 1
- 15 jul 2017 - 10:29
-
Sloeg m’n broertje en zusje vroeger ook altijd in elkaar tijdens het ganzenborden. Mijn ouwe heer stond er dan met een trotse glimlach bij te kijken en zei dan “goed zo, je wilt zeker weer winnen.”
- + 6
- 15 jul 2017 - 10:39
-
Aardige woorden van zijn oude teambaas. Kan het wel begrijpen en voorstellen hoe hij als persoon in elkaar zit. De vergelijkingen met Schumacher gaan op vele vlakken op, inclusief dingen doen die achteraf misschien niet helemaal netjes zijn.
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:19
-
Was zeker ook op het feestje van Vettel. ;)
- + 2
- 15 jul 2017 - 10:39
-
Vettel is bij lange na geen Schumacher. Schumacher deed alles met een reden, die ging niet gefrustreerd tegen iemand aan rijden of de wedstrijdleiding uitschelden. Hij was de kalmte zelve tijdens het racen en deelde alleen strategische tikjes uit. De enige keer dat ik hem zijn kalmte zag verliezen was nadat hij in de regen een braketest kreeg van Coulthard. Iets waarvan Coulthard later ook toegaf dat dat het geval was.
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:02
-
Tja tifoso, dat zul je Hamilton nooit zien doen, daar is hij veel te streetwise voor. Coulthard is een ridder op een f1 ros
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:51
-
Tja dus kan je het gedrag van Suarez ook goedpraten, of kan me nog zoiets herinneren van een kunstschaatser die haar tegenstander wilde elimineren door iemand op haar af te sturen en dr benen breken... Vast allemaal heeeel aardige mensen....
- + 5
- 15 jul 2017 - 10:24
-
Deze vergelijkingen gaan wel wat mank in mijn ogen. Of heb jij Vettel iemand moedwillig lichamelijk letsel zien willen toebrengen?
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:47
-
Als ze Vettel niet snel manen tot kalmte zou dat het volgende kunnen zijn @snelle Eddy ;)
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:25
-
@Max,
Volgens mij was het Lewis "think of the children" Hamilton die na Baku erop zinspeelde dat hij het met Vettel in een fysieke confrontatie wilde oplossen, ook een goed voorbeeld voor de kindertjes.- + 2
- 15 jul 2017 - 11:58
-
@Snelle Eddy
Eigen fout afreageren op een ander. Dat is zelfs erger dan de voorbeelden.- + 2
- 15 jul 2017 - 12:07
-
@Monza, volgens mij was het Vettel die een voorbeeld gezet heeft en ermee weggekomen is. En tevens nooit vrijwillig het boetekleed aan heeft getrokken. Over goed voorbeeld gesproken.
Ik heb al jaren een wapenverlof. Bij ons op de club is 1 gouden regel. Discussies / onenigheden worden NOOIT op de schietbaan uitgevochten / gesproken. Zoiets doe je NA het schieten.
Dat valt Vettel toch wel kwalijk te nemen. Beheersing in een potentieel dodelijke sport is een van de belangrijkste, zo niet DE belangrijkste voorwaarde. Als we allemaal maar doen waar we zin in hebben dan wordt het een grote rotzooi.
En dan kun je allemaal verzachtende omstandigheden gaan proberen aan te voeren, dat is gewoon mosterd na de maaltijd.- + 1
- 15 jul 2017 - 12:19
-
@Max,
Hij is er niet mee weggekomen, hij is gestraft, dat sommige dat te licht vinden is een andere discussie.
Eens met het middelste gedeelte.
Ik voer geen verzachtende omstandigheden aan, hooguit een voorbeeldje van hypocrisie, dat Lewis suggereert dat een gesprek onder 4 ogen uit de hand gaat lopen en Lauda die toevoegt dat hij verwacht dat Lewis Vettel binnenkort een vuistslag geeft.
Maar, weet je, het is gebeurd, we laten het rusten.- + 1
- 15 jul 2017 - 13:01
-
@Monza, laten we het inderdaad rusten. Er is al teveel gezegd. Ik wens iedereen een prettige race toe !
- + 0
- 15 jul 2017 - 13:12
-
Misschien is het gewoon een naar mannetje...
- + 4
- 15 jul 2017 - 10:33
-
Heb je het bericht wel gelezen? Daarin vertelt Horner wat meer over hoe Seb is.
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:58
-
@Larry
Toen Vettel bij Red Bull reed was hij gewoon relaxed. Maar bij Ferrari heeft ie zo goed als niets gewonnen. Ik denk dat Vettel nu inderdaad een etter geworden is. Hij is gefrustreerd. Zelfs nu hij dit jaar best goed gaat. Die valse start die Bottas zogenaamd maakte bleef Vettel ook vol houden nadat er beslist was dat er geen valse start was. Te kinderachtig voor woorden. En dat komen er nog die achterlijke uitspraken. Man man man. Wat is hij toch een dwaas geworden. Volwassen noemen ze dit?- + 1
- 15 jul 2017 - 12:39
-
Mannen als Juan Manuel Fangio, Alberto Ascari en Jim Clark hoorde je nooit zeuren over de boardradio.
- + 6
- 15 jul 2017 - 10:33
-
ik hoop dat je een grapje maakt....want dan issie wel goed
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:36
-
Zo,n buizenradio was ook veel te groot om mee te nemen.... :)
- + 1
- 15 jul 2017 - 10:41
-
Dank je Larry,
Een volle mond koffie over mijn scherm.- + 1
- 15 jul 2017 - 10:45
-
Graag gedaan @Feldwebel.
Te veel koffie drinken is toch niet zo gezond.- + 0
- 15 jul 2017 - 11:31
-
Vettel krijgt in zijn leven als F1-ster maar van weinig mensen te horen dat hij 'normaal' gedrag moet vertonen. Dat ligt ten grondslag aan zijn uitbarstingen.
- + 2
- 15 jul 2017 - 10:36
-
Nee, hij krijgt eerder schouderklopjes, of alles wordt goedgepraat.
- + 2
- 15 jul 2017 - 12:00
-
Mja, alles moet wijken voor dat broodnodige WK. Als je dan ook je waarden en normen overboord moet gooien, so be it. Alles voor de titel. Het laat zien hoe erg ze daar snakken naar een titel. Het wordt sowieso maar 1 titel denk ik. Het WCC is voor MB. WDC wordt wel een leuk gevecht.
- + 0
- 15 jul 2017 - 12:41
-
Wanneer gaat Horner eigenlijk eindelijk eens iets onaardigs over iemand zeggen? Lijkt me veel leuker om te lezen.
- + 0
- 15 jul 2017 - 10:58
-
‘Cryptic Christian’ vond een uitspraak van Carlos achterbaks.
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:34
-
Oh ja, dat is waar ook!
- + 0
- 15 jul 2017 - 13:59
-
Begrijpelijk, hij is niet voor niets naar Ferrari verhuist
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:00
-
Te veel potentie ?
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:06
-
Als RB Sebastian een betere bolide had gegeven dan was die " lover boy'' van Horner wel gebleven. Max zit nu in het zelfde schuitje van RB. Horner we hopen ook meer aandacht van jou te verwachten voor Max of heb je daar geen woorden voor over.
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:33
-
De laatste tijd moet Christina Horner ook maar van alles en iedereen wat vinden. Begint een beetje op te vallen nu. Elk puntje maar weer heeft deze meneer een mening klaar staan...
- + 0
- 15 jul 2017 - 11:29
-
Kan ook zijn dat er naar gevraagd wordt? Tenslotte is hij Vettels oude teambaas.
- + 0
- 15 jul 2017 - 12:24
-
@Dutchiceman. Horner zou zo lid van dit forum kunnen worden...
- + 1
- 15 jul 2017 - 12:33
-
@ Dutchiceman het is wel een verwijft type die Christina Horner :)
- + 0
- 15 jul 2017 - 13:16
-
T was een autocorrect maar vond het wel leuk staan;)
- + 1
- 15 jul 2017 - 13:38
-
Opdonderen, ik wil winnen ;)
- + 0
- 15 jul 2017 - 13:22
-
Hij lijkt meer gefocust op onrecht dat hem ongestraft wordt aangedaan dan dat hij net als Verstappen recht op zijn doel afgaat.
- + 0
- 15 jul 2017 - 13:25
-
Op zo een coureur zijn ze vast trots in Brazilië
- + 0
- 15 jul 2017 - 13:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.691 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.656 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Posts: 12.432
Nee, door een gebrek aan onvermogen.