user icon
user icon

Officieel: Christian Klien opnieuw in actie voor HRT in Brazilië

  • Gepubliceerd op 04 nov 2010 15:36
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Christian Klien zal komend weekend opnieuw zijn opwachting maken in de Formule 1. De Oostenrijker zal Sakon Yamamoto vervangen bij Hispania Racing en rijdt dus de Grand Prix van Brazilië als teamgenoot van Bruno Senna.

Klien reed al de Grand Prix van Singapore voor Hispania Racing als vervanger van Yamamoto die op dat moment ziek gemeld werd. Komend weekend zal de Oostenrijker dus terugkeren als racecoureur van HRT als teamgenoot van Bruno Senna. "Ik ben opgewonden dat ik terug kan keren naar Brazilië, het circuit waar ik al twee maal heb gereden en voor het laatst in 2005 in actie kwam", vertelde Klien.

"Het circuit is erg uitdagend en we racen daarbij tegen de klok in dus het is ook erg zwaar voor je nek. Er zijn veel langzame bochten en een erg lang recht stuk bij start-finish waar je hoge topsnelheden haalt."

"Ik ben erg blij dat ik een tweede kans krijg om dit jaar te racen. Ik hoop dat we een goed weekend kunnen hebben en een positief resultaat kunnen behalen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Robbert89

    Posts: 305

    Goed voor hem!!! En nu knallen met die wagen.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 15:50
  • Beamer

    Posts: 1.014

    Slecht nieuws voor Senna als hij wederom langzamer is dan Klien...

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 15:58
    • Kenney

      Posts: 2.186

      Nope, het is sowieso al slecht nieuws als hij niet het juiste budget heeft. HRT kan bijna een veiling houden. 15 miljoen voor Yamamoto voor het stoeltje in de HRT, wie biedt er meer?

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 16:42
  • Hij heeft goed gereden toen reed hij Senna er behoorlijk dik uit!

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 16:49
    • Ja sorry hoor, maar wie rijdt Senna er niet uit?
      Laat Klien maar blijven bij HRT.. Senna mag ervaring gaan opdoen in de GP2 ofso.. spijt me zeer voor Bruno, maar hij bakt er niks van in de F1..

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 17:05
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Haha WTF. Altijd leuk om te zien wat die gekke Colin weer uit zijn hoed tovert.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 17:26
  • gabini

    Posts: 783

    En die Yamamoto nog beweren alle resterende races te rijden.

    Maar waarom niet chandock nog een kans geven.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 18:05
  • Lekker boeiend nieuws dit... Dat team is toch laatste, en of je er nou Klien ofzo in zet, achteraan zal ie toch rijden. Ik had liever Senna bij een veel beter team gezien.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 18:22
    • Buiten dat om vind ik het echt schandelijk dat ze telkens die stoelendans houden alsof er voor ieder weekend lootjes worden getrokken, snap ook niet dat dat gewoon mag.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 18:29
    • HRT staat in de stand niet als laatste, daar staat Virgin.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 19:16
  • germain

    Posts: 1.748

    o o Ik mag hopen dat Senna nu wat dichter in de buurt is van Klien ookal kan hij aardig rijden hoor alleen is hij niet constant genoeg.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 22:07
  • felix50

    Posts: 5.792

    Mr Marly dat vind ik ook het zou niet moeten kunnen wat Hrt doet .Iedere race een andere rijder hoe wil je op die manier nu een wagen beter maken.Het draait daar alleen maar om geld en niet om het racen.Eccel heeft gelijk dit team is een schande voor de f1.

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 08:44

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel