user icon

Daniel Ricciardo: "Dit hadden we echt niet verwacht"

  • Gepubliceerd op 25 jun 2017 17:26
  • comments 30
  • Door: Mathijs Carolus

Daniel Ricciardo kwam na een bizarre wedstrijd op het stratencircuit van Bakoe als winnaar uit de bus. De Australiër startte de race als tiende na een crash in het laatste deel van de kwalificatie. Ricciardo profiteerde van de chaos en bij de herstart na de rode vlag pakte Ricciardo vier mensen. 

Ricciardo laat na de race op het podium het volgende weten: "Het was een bizarre race. Ik had niet verwacht hier te kunnen winnen, zeker na een lastige openingsfase. Ik had wat rommel in de remmen en dat moesten we eruit halen bij de stop. Dit kostte ons veel tijd en we lagen toen zeventiende. De Safety Car en de rode vlag waren tekenend voor de chaos. Ik ben heel erg blij met deze overwinning, we hadden dit totaal niet verwacht. Hartelijk dank aan het team en het harde werk van de monteurs."

Door zijn overwinning is Ricciardo opgeklommen naar de vierde plaats in het kampioenschap. Teamgenoot Max Verstappen viel na twaalf rondjes uit met een overhitte auto. 

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Goed geprofiteerd van alle chaos. En mooie inhaalactie. Voor de rest kleurloos.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 17:28
    • Jammer voor Max. Ik snap dat je het wrang vind. Maar andersom hadden we het helemaal niet erg gevonden.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 17:35
    • Japiooo

      Posts: 413

      Ik vond hem op het podium ook niet echt overtuigend overkomen. Tuurlijk issie blij met een overwinning maar hij komkt van geluk nog eens onder een trein. Dat snapt hij zelf ook wel en zo was zijn houding ook. Zie je ook terugkomen in de reactie van Horner; Max pech, Daniel geluk. Al was de inhaalactie na de SC wel cool, blijft wel een goede coureur natuurlijk!
      ALS de auto van Max heel was gebleven had RBR een 1 - 2 gehad vandaag.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 21:10
  • Als je boos wordt, wordt het dan op RB.. Maar op nou gelijk op RIC te haten.. Hij heeft geluk gehad, maar ook sterk gereden.

    • + 3
    • 25 jun 2017 - 17:29
    • Fijn dat een ander het ook een keer zegt.

      Haten moet je sowieso niet doen. Prima dat mensen balen maar Red Bull doet dit ook niet expres.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 17:34
    • Je kan niet 2 keer dezelfde tekst gebruiken dus dan maar zo; Er staan wanneer anderen het af laten weten, good job!

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 17:41
    • TDZ

      Posts: 1.296

      Helemaal met je eens......maar max zien het liefst winnen.. valt te vaak uit door technische problemen...

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 17:42
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Ric was goed en op de juiste plek. Maximaal profiteren van de situatie. Dat doet iedereen. Leuk voor hem. Toch denk ik dat er wel wat knaagt bij hem. Max is sneller nu.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 22:30
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Ja, mazzelkont, die wint gewoon nog even een race ook dit jaar. Het is toch ongelooflijk dat je zo wordt weggereden en weet wat het verhaal in Abu Dhabi? Ja RIC reed altijd op de goede plek, wat een b*llsh*t!

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 17:32
  • Naldor

    Posts: 730

    Wat heeft deze man een geluk dit seizoen...
    Toch moet je er staan als de kans er is en hij doet het weer.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 17:32
    • Polleken

      Posts: 933

      Ja wat als Max niet uitgevallen was ? Dan had hij hem kunnen winnen !!

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 17:46
    • wibi

      Posts: 4.454

      Precies....erg veel geluk. Zie RIC nog wel eens wel eens met zoveel geluk onder een trein
      lopen..;-)

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 17:49
    • Is natuurlijk niet puur geluk. Hij heeft een goed team achter zich staan riciardo. Ric ging naar binnen in ronde 7 vooral omdat die delen in zen rem en radiateur had. Max laten ze buiten met hetzelfde.probleem.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 17:51
    • Polleken

      Posts: 933

      Ja Wii en dan vind hij ook nog een Australische dollar

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 18:37
    • Polleken

      Posts: 933

      Bedoel ja Wibi

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 18:38
  • F1FAN76

    Posts: 549

    Wat een geluk heeft deze man zeg.
    Maar goed, dat heb je soms nodig.
    Het is alleen zuur voor ons dat steeds Max zijn auto stuk gaat en niet een keer die van hem.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 17:33
    • Dat beseft Ricciardo zelf ook dat hij veel geluk heeft gehad.
      Volgens mij ging hij bij opkomst naar het podium niet zomaar eerst aan de rechterzijde van Stroll staan, zoiets van " eigenlijk past die hoogst trede nu niet bij mij" .

      • + 1
      • 25 jun 2017 - 19:34
    • En had Marko het geregisseerd dat Ricciardo met de cap van Max op het podium stond ?

      • + 0
      • 26 jun 2017 - 00:27
  • sailor

    Posts: 10.268

    Ric heeft gewoon een goede foutloze race gereden, geen domme dingen gedaan , zoals Vettel en Ham , dus niks op aan te merken , gewoon top

    • + 1
    • 25 jun 2017 - 17:36
    • Zeker en RB kan ook alleen winnen met beetje geluk. Gefeliciteerd. Wel voor azijnzeikers hier over RIC. Hij kan er niks aan doen dat er malloten rijden in het veld. Dit was een onverwacht mooi cadeau. Geweldig vermaak voor de kijker.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 21:18
  • Die Ricciardo heeft toch wel een konijnenpoot op zak denk ik wat een geluk dat die heeft wel mooie actie met die Williams wagens voorbij te gaan. Voor de rest weer balen voor Verstappen dit is toch echt niet meer normaal. En wat doet die Vettel daar toch en dan komen ze met straf als ze weten dat Hamilton binnen moet komen anders hadden ze volgens mij helemaal geen straf gegeven. Ook niet netjes van Hamilton trouwens maar daar hoor je dan nog altijd niet op te reageren.

    • + 1
    • 25 jun 2017 - 17:36
  • IS ALONSO AL BINNEN?

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 17:36
  • Red Fool

    Posts: 222

    Horner zegt net zelf dat Max deze gewonnen had als hij geen problemen had gehad. Aan z'n gezicht te zien is hij niet echt een gelukkig man met deze uitslag.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 17:38
    • Koop je alleen niks voor.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 19:53
  • Ricciardo heeft zijn hele overal met klavertjes ? vol gestopt, man man.
    Dit kan ik niet geloven. Wat heeft hij een geluk gehad de afgelopen 4 races,van alle kanten verliezen van zijn teamgenoot maar wel 70 punten innen.
    Echt ongelooflijk...

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 17:41
    • wibi

      Posts: 4.454

      Het is wel 3-5 voor Max in de kwalificaties met 4x beter in de laatste 5 races... Daar kunnen we ons mee troosten, alhoewel je daar geen punten mee pakt...

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 17:52
    • Koop je ook niks voor nee.

      • + 0
      • 25 jun 2017 - 19:57
  • Perez of Verstappen had hem dan moeten winnen. (Eigenlijk hamilton)

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 17:50
  • De winst was voor Massa, spijtig

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 19:11
  • Deze race kon iedereen winnen. Leek het. Het podium op Bottas na klopt ook niet... ... maar het gebeurt. En dat maakt F1 o zo mooi. Klote voor Max, Massa, Hulkenberg, maar daardoor kwamen er wel kansen voor RIC STR, BOT, ALO, Saubers en Haasjes.

    • + 0
    • 25 jun 2017 - 21:20

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar