Jenson Button: "Het voelt onwerkelijk om weer in de cockpit te zitten"

Jenson Button staat vlak voor zijn terugkeer in de Formule 1 tijdens de Grand Prix van Monaco. In aanloop naar de race zegt hij er helemaal klaar voor te zijn. 

Button: "Het voelt een beetje onwerkelijk om tijdens de Grand Prix van Monaco weer terug in de cockpit te zitten. Maar ik kijk uit om weer achter het stuur te zitten tijdens één van de gekste, onvoorspelbare en spannendste races van het jaar."

De voorbereiding is goed geweest zo zegt hij: "Ondanks dat ik nog geen meter op een circuit met de MCL32 gereden heb voel ik mij goed voorbereid. Ik ken het circuit natuurlijk goed en ik ben erg fit. Waarschijnlijk heb ik meer getraind dan ooit omdat ik gefocust was op de voorbereiding voor de triatlon. Ik doe mijn best om goed voor de auto van Alonso te zorgen. 

Afgelopen week vertelde de Brit nog dat hij tijdens zijn voorbereiding in de simulator nog twee keer in de haven terecht was gekomen. 

Mocht hij nu ook Stoffel op een hoopje rijden dan is het voor Stoffel denk ik ook over en sluiten..

  • 3
  • 23 mei 2017 - 10:28

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Mocht hij nu ook Stoffel op een hoopje rijden dan is het voor Stoffel denk ik ook over en sluiten..

    • + 3
    • 23 mei 2017 - 10:28
    • k.w

      Posts: 1.192

      T'ja..Je kan het je nauwelijks voorstellen dat een Jenson met pakweg 250 f1 racen , 15 jaar ervaring, een ex wereldkampioen, en enkele jaren betrokken bij de opbouw met Honda in het team McLaren sneller zou zijn dan een rookie met pak weg 3 races in de F1... Onbestaande en niet te begrijpen dat dit kan ? ? ?

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 11:17
    • Kennie

      Posts: 2.734

      Stoffel heeft wel een goed resultaat nodig, het gebash hier op hem zal dan wel afgelopen zijn. Stoffel heeft weinig verkeerd gedaan behalve het incident met Massa vorige GP.

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 11:24
    • Daar heb je wel een punt natuurlijk KW. Maar daar kun je tegenover zetten dat Button nog 0 ervaring heeft met deze auto's en met dan een half jaar terug überhaupt voor het laatst in een F1 auto gezeten heeft.

      Onder normale omstandigheden moet je dus wel verwachten dat Stoffel gewoon een stuk sneller is. Als Stoffel dat niet is tsja.. Dan is het misschien toch niet zo'n fantastisch talent.

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 13:03
    • K.W. ik snap je punt maar Stoffel heeft zich voorbereid op dit seizoen en Button heeft zicht voorbereid op ene jaar niks doen.. Daarnaast heeft Stoffel al gevoel met de auto en heet Button nog geen meter gereden in dit hok. Je mag toch aannemen dat Stoffel sneller of in ieder geval in de buurt van Button kan komen, zo niet dan zakt hij toch aardig door het ijs of denk ik nu zo raar?

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 14:14
    • k.w

      Posts: 1.192

      @Distortion
      Het is nog maar 5 races geleden natuurlijk wanneer Button nog full time f1 piloot was . Stoffel heeft zo goed als niet kunnen rijden in de test dagen en zelf vrije training met er boven op 2 races . Op die tijd en met alle gekende pech voor Stoffel, zet je een man als Button niet zo maar even meteen in de schaduw. Button heeft misschien al 15 starts in Monaco op zijn naam staan.
      Maar ieder zijn mening ,al deel ik wel die van @ Kennie dat een goed resultaat zeer welkom is voor Stoffel . Dat wil echter niet zeggen ( in mijn opvatting) hij moet ! ! zo als jij zegt sneller dan Button zijn. Een goed resultaat in Monaco is voldoende (hoop op een puntje ) .Of Button er nu voor af erachter eindigt maakt geen verschil. Stoffel zijn resultaat op zich telt meer voor mij . Voor de uitslag op papier is het natuurlijk mooi hij voor Jenson zou staan en hoop dit ook..maar zal niet zo vanzelfsprekend zijn als vele denken.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 14:29
    • Het is een ongelijke vergelijking.

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 15:16
  • Rustig Jenson.. 3 rondjes donderdag, 3 zaterdag, en de kans dat je op zondag uberhaupt de grid haalt is nihil. Niks aan de hand. Zie het als een mini vakantie op kosten van de zaak. ?

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 10:29
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Precies. Zelfs als hij de wintertesten en start van het het seizoen had meegemaakt zou hij nog steeds amper meer kilometers gemaakt hebben dan nu. Hij hoeft niet eens bang te zijn dat hij het zwembad in schuift want eerlijk is eerlijk, dat zijn gewoon teveel bochten en schakelmomenten. Dat haalt hij nooit.

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 10:47
    • haha, true! gewoon populistisch gebrabbel van "Der Jenson" .. Wij haalde het tot het zwembad ...2 keer zelfs, eigenlijk hadden we daar al moeten weten dat er iets niet klopte.

      Mogelijk ging hij haaks rechtsaf in de pitlane, dan geloof ik het nog.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 10:52
    • Mini vakantie in eigen stad xD

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 10:55
    • Big_El

      Posts: 2.137

      De grid zal hij nog wel halen, hoor. Maar de finish is iets anders. Dat hebben de McLarens dit jaar nog niet vaak gedaan.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 10:56
    • Jenson heeft om 14:05 een tafeltje gereserveerd bij Cafe de Paris, want dat zal zo ongeveer wel de plek zijn waar hij de McL al rokend langs de kant moet zetten.........

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 10:57
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Jean, is dat die tent met die klapstoeltjes?

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 11:26
    • Nee, ik denk dat Jenson punten haalt. Hoop ik:-)

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 17:20
    • @Jean. Dan moet Jenson daar wel snel wegwezen want om 14.05.30 uur parkeert Max zijn auto daar weer flink stevig. Hij gaat naast Cafe de Paris paintballen.

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 21:10
  • Tamelijk zinloos om een training voor een triatlon als goede voorbereiding te zien, conditie is wat anders dan specifieke trainingen vanwege de toegenoemen G-krachten, als dat verhaal tenminste niet ontzettend opgeklopt is.... Daarom schreef ik gister al, als Button probleemloos een goed resultaat haalt weet ik zeker dat het verhaal over de 2017 auto ontzettend overdreven is.... Hebben al die F1 coureurs een beetje voor Jan L.L in de gym gezeten....

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 11:30
    • Scandi

      Posts: 181

      @bschuit.Tamelijk zinvol om een triathlon training te doen. De G krachten kan ie zowiezo wel opvangen. Zal echt geen blackout krijgen hoor. Daar zijn ze te kort voor. Bovendien is ie met al zn racejaren met G krachten opgegroeid. Zn algemene konditie zal van hoog nivo zijn, wat de concentratie ten goede komt, vooral op het eind. Bovendien heeft hij het niet pas gisteren gehoord dat ie zou racen. Dus heeft de afgelopen weken echt wel in t krachthonk gezeten hoor. Dus dat zal allemaal geen rol spelen. Ben meer benieuwd of hij snel kan omschakelen naar een 2017 auto en geen inschattingsfout, wat betreft de breedte van de wagen, maakt

      • + 3
      • 23 mei 2017 - 11:53
    • knarf11b

      Posts: 25

      ben ik het wel mee b schuit . en gezien de oplopende kosten bij mc laren , overuren monteurs , door motor killer alonso , die het ook als enige voor elkaar krijgt om zijn honda motor in zijn indycar aan barrels te trappen . zochten ze bij mclaren een coureur die niet zoveel reiskosten had, dus button die kan lopend naar zijn werk komen .scheelt een hoop geld voor die paar rondes .

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 12:14
    • Het is zinvol om een goede conditie te hebben,uiteraard, maar dat je dan een trialton als voorbeeld noemt is dus zinloos omdat je domweg a-specifieke spiergroepen traint . Een trialton traing is voor een autocoureur dus tamelijk zinloos, overkill ... maar hij was er nueenmaal al mee bezig,, dus conditioneel goed maar verkeerde spieren getraind....

      • + 0
      • 23 mei 2017 - 12:25
    • Red 5

      Posts: 198

      @Beschuit: en dat Hamilton behoorlijk aan het hijgen was aan het eind van de race door de inspanning is natuurlijk ook gespeeld.
      Reken maar dat Button 1 van de meest fitte coureurs op de grid is. Is hij altijd geweest en dat werkt zeker niet in zijn nadeel....

      • + 1
      • 23 mei 2017 - 12:27
  • Totalia

    Posts: 1.834

    Button brengt de auto niet over de streep, gaat een paar keer een muurtje kussen, niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan

    • + 0
    • 23 mei 2017 - 18:44

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar