Karun Chandhok: "Zuid-Korea zal Red Bull-terrein worden"
- Gepubliceerd op 17 okt 2010 13:07
-
57
- Door: Robin Smeets
"Ik zie Red Bull als favoriet voor de zege in Korea", vertelde Chandhok vandaag. Enkele weken geleden mocht de Indiër in een bolide van Red Bull rijden om een demo te verzorgen op het nieuwe circuit. "In Japan lieten ze al zien dat ze een halve seconde sneller waren dan de Ferrari's en McLarens."
"Korea zal Red Bull terrein zijn", sloot Chandhok af.
Trending nieuws
-
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (57)
Login om te reagerenPosts: 2
Zegt de meest ervaren man van het veld
Posts: 88
In het bericht van Reuter, waar dit bericht een gedeeltelijke vertaling van zou moeten zijn, zegt Karun Chandhok dit:
\"The Red Bull is quick everywhere. But I think here, specifically though the first sector of the lap with the three long straights, they may not be as quick as some of the others. Ferrari and McLaren will be strong ...
\"Even if the Red Bulls qualify one-two, it will be interesting to see because of the long straights in sector one if they hold that advantage into turn four on the first lap.
\"I do think the gap will be closer...I think the gap will be close enough that if (Ferrari\'s Fernando) Alonso or (McLaren\'s) Lewis (Hamilton) or Jenson (Button) dig deep they could sneak a win out of it.\"
Dit is veel genuanceerder dan wat hier op deze site te lezen valt.
Voordat men een oordeel velt over een verhaal dat hier gepost wordt, kan men best eerst dat verhaal vergelijken met de versies die op andere websites te vinden zijn.
Zo goed als alles is op www.newsnow.co.uk/h/Sport/Formula+One te vinden.
Posts: 11.414
Het bericht hier is gebaseerd op andere uitlatingen van Chandhok:
\"I think Korea is another Red Bull circuit. They proved by the end of Japan that they were a good half a second clear of the McLarens and Ferraris. \"
\"In two weeks that is impossible to catch up, regardless of how many new parts you throw on a car.\"
Posts: 11.414
Wel geestig trouwens dat Button wat hele specifieke vragen had gesteld aan Chandhok over het circuit. Toch even checken of de simulator wel goed is ingesteld :)
Posts: 88
ik ben te snel geweest dus, sorry, dat bericht had ik nog niet gelezen.
Maar het is wel zo dat ook dat bericht genuanceerder is in het Engels.
Posts: 11.414
Hij zegt in dat interview anders wel letterlijk \"I think Korea is another Red Bull circuit\". Dat is dan ook de kop van het artikel geworden bij de Telegraph
Het vreemde is wel dat hij twee dagen later tegen Reuters een compleet ander interview geeft. Daar krijgt het de titel \"Korea no easy ride for Red Bull\" en dan inderdaad met die zinsnede erin dat hij denkt dat Alonso of een McLaren wel eens zouden kunnen winnen.
Zo kan ik ook wel een wedstrijd voorspellen ;)
Posts: 12.432
Karun WIE??
Posts: 1.481
Gvd dat wou ik net zeggen! :p
Posts: 2.181
Karun Fuckin Chandhok
Posts: 619
En hij kan het weten... ??
Posts: 2.250
En hij heeft evenveel gelijk dan als jullie zeggen dat het voor McLaren is. Er is één recht stuk en het is meteen een McLaren-circuit. De laatste sectors zijn snelle bochten en ideaal op maat van de Red Bull-bolide. Hij heeft op die baan gereden, hij weet het beter dan jullie allemaal.
Posts: 414
Wie heeft het hier over McLaren dan? Er praat er hier maar 1 over Mclaren en dat ben jij.
Posts: 2.250
Ik praat over vorige nieuwsberichten erover. Daar waren er veel die het als het McLaren-circuit zagen. En ik zeg dat diegenen het minder goed kunnen weten dat Karun.
Posts: 7.177
Misschien wilt hij naar toro rosso
Posts: 10.089
lol, karun solliciteert naar Toro Rosso, achja als die gelijk heeft ken ik weer veel mensen hier uitlache XD haha lol
Posts: 305
Chandhok, beter dan Senna en toch vervangen.
Posts: 32
KARUN was niet sneller dan senna integendeel .
Posts: 2.181
Ik zeg weg met die twee.....
Posts: 312
Karun heeft als enige op dit circuit met nota bene een bolide van Red Bull gereden en weet daarom als geen andere hoe het is om op dit circuit te rijden.
Posts: 10.089
ja dat zeker, want chandhok mocht niet harder dan 120kmpu rijden zo leek het, dus hij weet het als geen ander.. jaaja
Posts: 210
whaha juist, en daarom kan hij zijn ervaringen ook niet vergelijken!!
ik zou zeggen, Vettel wisselen voor Chandhok voor korea!!
Posts: 2.885
Eric,
Goed plan!
Posts: 3.091
Ach wat weet een coureur nou van racen. De beste stuurlui staan aan wal Karun! Ik gok op een pole en win voor Lotus. De Lotus is voor deze baan gemaakt.
Posts: 10.089
nee dit circuit is meer voor LandRover F1 gemaakt
Posts: 2.181
Nee voor SuperAguri,zij komen alleen speciaal voor deze race terug;)
Posts: 830
Nee voor een Kia Picanto! :)
Posts: 10.089
dat zou wel een leuke safety car zijn :D
Posts: 185
ALONSO RULES REST OFF THE SEASON !!!!!!!!!!chandhok hou je mond hoor en kom terug als je een keer hebt leren racen whahahahah
Posts: 4.764
OMG weer zo een nieuweling met een totaal nutteloze opmerking. Wat heeft Alonso nou weer met dit bericht te maken?
Posts: 2.181
Snap er niks van :S
Posts: 180
omdat Karun meent dat Korea een RedBull circuit is, moet hij het hier ontgelden???? grow up! Het zou zo maar kunnen dat hij het juist heeft. ÉÉN van jullie als eens F1 gereden EN op het circuit van ZuidKorea??? Dat Karun niet één van de snelsten is wil niet zeggen dat hij er helemaal niets van kan/weet!
Posts: 11.414
Zijn redenatie \"Red Bull is in Korea het snelste omdat ze in Japan een halve seconde sneller waren\" is stupide. Daarom moet hij het ontgelden.
Posts: 17
wat chandok lult is Bull shit, deze baan is nog een maagd, er ligt nog zo weinig rubber op dat je er niet eens een condoom van kan maken, je kan er over blijven lullen over wie de snelste is.......
eerst zondag de finish afwachten, dan weten we het allemaal.en chandok rijd inderdaad rond in een f1 auto, maar dat is het ook hij rijd rondjes niet meer en niet minder, echt racen op het randje heb ik niet gezien van dit figuur, oja in de weg zitten als hij wordt gelapt voor de 3de keer.
Posts: 1.408
Het blijft natuurlijk een beetje gissen naar dit circuit, ook voor Chandok, maar als er 1 iemand is die er iets zinnigs over kan zeggen zal hij het toch zijn. Hij is immers de enige die er in een F1 wagen gereden heeft. Dat hij bij HRT geen races won betekend niet dat hij niks weet van F1 en daarom zijn mond maar moet houden. Het feit dat hij bij de BBC als analyst serieus genomen wordt door mensen als David Couldhard, Martin Brundle en Eddy Jordan zegt mij meer dan de mening van de meeste mensen hier op het forum,
Posts: 2.885
Helemaal mee eens. Ik had het niet mooier kunnen verwoorden!
Posts: 12.432
Ach, en dit is jou mening. Door de bank genomen neem ik Jordan en co bij de BBC ook niet serieus, tis meer leuk vermaak.
Posts: 2.885
Dutch,
Ten slotte hebben Jordan, Coulthard en Brundle samen slechts meer dan 30 jaar ervaring in de Formule 1, verspeid over drie decennia. Die weten inderdaad helemaal niets! Hoe kan ik zo dom zijn om te denken dat deze drie mensen ook maar meer weten dan de gemiddelde reageerder hier op deze site?
Dat jij hun mening niet deelt, wil niet zeggen dat ze niet weten waarover ze praten. Ik ben het ook lang niet altijd eens met Jordan, maar hij onderbouwt zijn mening ten minste. Dat is iets van 95% hier niet doet / kan / wil.
Posts: 4.764
Ook helemaal mee eens. Ik neem de mening van een F1 insider toch meer serieus. Je hoeft het niet altijd met ze eens te zijn maar iemand die dit jaar meerdere keren dit jaar in een F1 wagen rijd neem ik toch serieuzer dan iemand hier op het forum ;-)
Posts: 12.432
Red
Dan vindt ik het frappant dat jij Jordan en co serieus nemen omdat zij aandachtig hebben zitten luisteren naar Karun omdat deze meneer een paar rondjes heeft gereden op een nieuw circuit. Dan kan je toch niet praten over dat je dan dus een zeer goede feedback kunt geven, be reel. Wanneer jij bij Jordan was geweest en had gezegd dat jij met jou auto ook een paar rondjes had gereden had hij ook aandachtig geluisterd. Hij gaat je echt niet negeren op tv hoor. Dat is puur een fatsoens kwestie. In die zin neem ik het dus absoluut niet serieus.
Posts: 2.885
Als het nu Räikkönen was geweest die die rondjes had gereden, had je dan hetzelfde gezegd?
Posts: 12.432
Kimi praat niet zoveel dus had je deze discussie niet gehad. Maar over Kimi gesproken......die had ik inderdaad serieus genomen. Hij heeft integenstelling tot Karun wel iets neergezet in de F1 en kan wel degelijk bogen op ruime ervaring, begrijp je nu wat ik bedoel?
Posts: 2.885
Karun heeft er nog altijd meer kijk op dan jij. Hij heeft er gereden, hij heeft in de Formule 1 gereden. Dat dat maar een half seizoen voor HRT is en niet jarenlang voor topteams, doet daar niets aan af. Hij heeft nog altijd meer ervaring dan wij allemaal bij elkaar ooit zullen hebben. En daardoor is hij het luisteren al waard. Ongeacht zijn palmares.
Posts: 12.432
Red
Ik stop de discussie want je bent nu aan het over/doordrijven en gaat nu allerlei dingen erbij verzinnen die kant nog wal raken.
Posts: 18.535
Red heeft toch gewoon gelijk?
Posts: 11.414
Het punt is nou juist dat Chandhok zijn mening niet onderbouwt.
Posts: 11.414
Tuurlijk het is de veiligste gok om te zeggen dat Red bull het snelste zal zijn want dat zijn ze al 13 van de 16 keer geweest.
Aan de andere kant, dat ze een halve seconde sneller waren dan de rest is nou juist een teken dat ze niet meer zo dominant zijn. Dat was een paar races geleden nog veel meer.
Zijn argument dat je niet even een gat van een halve seconde goed maakt is ook larie, want in Hongarije waren de Red Bull\'s ze nog haast 2 seconden sneller en een paar races later waren ze langzamer.
Posts: 5.792
En wat was de achterstand in de race Meneer Patrick?Ik weet wel dat als de mclaren als 1ste Q er niemand meer langs komt ,al zijn ze zo veel sneller.Daar hoopt mclaren ook op denk ik ,wat anders zouden ze moeten doen .Dat geld ook voor Ferrari trouwens.
Posts: 11.414
Button was net zo snel (werd opgehouden door) als Webber. Is dat wat je bedoeld?
Posts: 227
Karun is wel een geinig ventje hoor, hij is zelfs in GB erg populair :) Ook omdat hij soms commentaar doet voor de Beeb op vrijdag, en dat bevalt goed.
Posts: 185
szixxx nieuwkomer whahaha keek al f1 toen je nog in de pampers zat man pffff en waar alonso rules opslaat is omdat chandhok zegt dat het redbull circuit is ben ik niet met hem eens is ferrari circuit zodoende alonso rules hoop dat pamperboy het nu begrijpt
Posts: 4.764
Voor iemand van jouw leeftijd mag je weleens aan je taalgebruik gaan werken. Je zinsopbouw en het gebruik van punten en komma\'s is je ook vreemd. En met nieuwkomer doel ik meer nieuw op de deze website, dat is te zien aan je schreeuwerige zinnen, zonder enige vorm van onderbouwing m.b.t. je mening.
Als Chandhok roept dat het circuit waarschijnlijk een Red bull circuit is komt mij geloofwaardiger over dan een outsider als jij.
En daarnaast is hij de enige die daar gereden heeft en kan dus een redelijke vergelijking maken met andere circuits.
Posts: 4.764
Als ik je andere reacties erop na lees lijkt het er meer en meer op dat je het gedrag hebt van een voetbalhooligan dan een echte formule 1 fan. Dan mag je 11 jaar ouder zijn en misschien langer F1 kijken dan ik, je kennis van f1, zeker als \'fan\' laat helaas wat te wensen over.
Posts: 42
Als je formule 1 kan rijden, dan kan je echt wel rijden ondanks dat hij in een achterhoede team heeft gereden. Alleen ben ik benieuwd, of ze veel data hebben kunnen verzamelen. En daarna is er een nieuwe asvaltlaag opgelegd en daardoor ben ik ook benieuwd of deze data nut heeft. En als er voor het eerst een nieuw circuit in gebruik wordt genomen, moet het team dat dit doet dan niet de opgedane data vrijgeven voor de andere teams bv. met betrekking tot de banden ?
Posts: 2.885
Karun mocht niet volgas rijden, dus data is er niet. Geen relevante, in elk geval. Maar hij kent als enige de flow van het circuit, en daardoor kan hij van iedereen - mijns inziens - de beste inschatting maken. Bovendien heeft hij er gereden met een auto van Red Bull, en niet van HRT.
Posts: 4.764
Ze zullen daar vrijwel geen data hebben verzameld. Ten eerste is het een demo en heeft hij nergens echt op racesnelheid gereden. Ik denk niet dat het is toegestaan data te verzamelen tijdens een demo maar dat weet ik niet zeker.
Posts: 18.535
Ze moeten op die speciale demobanden rijden. Daarmee kan je volgens mij geen 250 per uur halen door de slechte grip die je in bochten hebt. Dat in combinatie met het nieuwe asfalt etc. zorgt er wel voor dat ze geen data hebben.
Posts: 632
mclaren zal hier absoluut de snelste zijn.