user icon

Alonso experimenteert met set-up en rijden in verkeer

  • Gepubliceerd op 17 mei 2017 13:39
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso sloot de tweede trainingsdag op weg naar de Indy 500 af met een 24ste tijd. De Spanjaard deed zijn eerste echte ervaringen op met rijden in verkeer op de Indianapolis Motor Speedway. De tweevoudig wereldkampioen Formule 1 was na afloop goedgeluimd.

Alonso: "We blijven experimenteren met de afstelling en met het rijden in verkeer. We hebben nog niet alles bij elkaar gebracht, maar dat hoeft ook nog niet. Ik denk dat we redelijk voor de dag zullen komen in de kwalificatie en de race."

"Het verkeer voelde zoals verwacht. Het is belangrijk om vlak achter je voorligger te rijden zodat je het volgende rechte stuk een slipstream pakt. Ik zit bij het beste team om dat te oefenen, aangezien Andretti Autosport zes auto's heeft ingeschreven voor de Indy 500."

"We reden met zijn allen dicht bij elkaar en mijn teamgenoten hebben me ontzettend geholpen. Ik leer van hoe zij anderen volgen, de bochten induiken en zich voorbereiden op een inhaalactie. Die informatie sla ik op en gebruik ik om zelf een beter oval-coureur te worden."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Goed zo Fernando, da zo door.

    • + 1
    • 17 mei 2017 - 13:52
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Behoedzame aanpak. Lijkt me verstandig, eerst maar zien te kwalificeren. Maar gezien zijn ambities zal ie op een gegeven moment toch wat meer risico's moeten nemen.

    • + 0
    • 17 mei 2017 - 15:15
    • “Eeerst maar zien te kwalificeren.”

      Hahaha. Hij is weer leuk. LOL

      • + 0
      • 18 mei 2017 - 11:27
  • Q3FI

    Posts: 508

    Ik heb me gisteren helemaal blauw gelachen om de commentaren naast de You Tube stream. De "GP2" grappen waren niet van de lucht.

    Verder doet Nando het goed. Bouwt rustig op.
    Hopelijk kan hij een super resultaat rijden in de magische 500.

    • + 0
    • 17 mei 2017 - 15:33
  • Kan niet wachten tot ze met kwalificatietrim gaan testen. Benieuwd hoe ie dat ervaart. Schijnt echt stalen zenuwen werk te zijn

    • + 0
    • 17 mei 2017 - 16:26
    • Arie L. heeft een column in RTLGP-magazine en dan schrijft hij er wel eens over.
      Zo min mogelijk vleugel, je vliegt nog net niet. Als je het leest kruipt het kippenvel over je rug!

      • + 1
      • 17 mei 2017 - 16:37
    • Als rijden op ijs met 370+ hoorde ik ook al zeggen.

      • + 0
      • 17 mei 2017 - 17:16
    • Wil niks afdoen aan het oval racing, maar als Alexander Rossi kan winnen, als rookie, en Max Chilton (!) er verdienstelijk zijn rondjes kan rijden, denk ik niet dat we ons heel erg zorgen moeten maken om Alonso.
      Bij winnen speelt een grote geluksfactor mee, maar dat Alonso zich de fijne kneepjes van het oval racing meester kan maken, daar ben ik van overtuigd.

      • + 1
      • 17 mei 2017 - 22:44
  • Brammus

    Posts: 663

    Lijkt het nu alsof alles en iedereen om hem heen zich compleet ten dienst stelt om Fernando zijn winst te bezorgen!? Of is dit alleen maar een verkeerde interpretatie omdat het hier om een F1 rijder gaat met nieuws op een F1 site?

    • + 0
    • 17 mei 2017 - 20:30
    • astridf1

      Posts: 332

      Het lijkt er inderdaad een beetje op, hoewel ze elkaar binnen het team allemaal helpen en dat wordt hier naturlijk niet allemaal gepost. Ik heb een paar uur de live stream opgehad en ook bij de commentator daar is het Alonso voor en Alonso na.

      • + 0
      • 17 mei 2017 - 23:29
  • astridf1

    Posts: 332

    Dag 3: hij heeft net de 4e tijd van de dag gereden, met nog een half uurtje te gaan. Zegt niet zoveel, ze gaan niet zo hard vandaag, maar toch leuk.

    • + 0
    • 17 mei 2017 - 23:32
    • CTRA

      Posts: 3.571

      Het zijn bijna allemaal "no tow" rondjes, vandaar dat het iets langzamer gaat en ik hoorde dat er best wel wat wind staat.

      • + 0
      • 17 mei 2017 - 23:45
    • astridf1

      Posts: 332

      Ja, heel anders dan gisteren. Vrijdag 'speed day', ben benieuwd.

      • + 0
      • 18 mei 2017 - 00:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar