Pirelli heeft zijn besluit om in Barcelona de minimale bandenspanning te verhogen verdedigd. Na de nodige kritiek in 2016 de bandenleverancier ging akkoord om die bandenspanning voor dit seizoen te verlagen.
Aanzienlijk meer downforce
Maar in Spanje is deze weer opgevoerd, Mario Isola van Pirelli legt uit waarom: "Wij hebben drie weken voor de race de nieuwe data met betrekking tot de downforce van de teams gekregen en deze getallen waren fors hoger. Daar moeten wij op reageren."
Het zou kunnen dat vandaag deze maatregel weer wordt teruggedraaid zo vertelt Isola aan Auto Motor und Sport: Na de eerste dag zullen wij de situatie opnieuw bekijken en als alles binnen een veilige marge blijft zal de bandenspanning weer naar het oude niveau teruggebracht worden."
The key to the #SpanishGP?#Fit4F1 tyres. https://t.co/p7CNz1m0I1 pic.twitter.com/Zi2vwyR6kd
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 13, 2017
3

Posts: 1.623
Paar ploffende banden en de consument legt minder graag een Pirelli onder z'n motor of auto.