user icon

Sebastian Vettel: "Bottas was de ster van de race"

  • Gepubliceerd op 30 apr 2017 15:57
  • comments 18
  • Door: Rutger Lauvenberg

Waar we vorig jaar regelmatig een gefrustreerde Sebastian Vettel aan het woord zagen, na weer een teleurstellende race, is de Duitser dit jaar duidelijk optimistischer gestemd. De Duitser kan de Mercedessen dit jaar dan ook elke race het vuur aan de schenen leggen of zelfs verslaan. Ook na de tweede plaats in Rusland was Vettel bepaald niet teleurgesteld en maakte hij een ontspannen indruk op het podium.

"Ik heb vandaag alles geprobeerd," zei Vettel. "Ik dacht aan het einde misschien komt er nog een kans om te winnen, maar er was onduidelijkheid over of Massa aan de kant ging. Daardoor verloor ik daar een beetje tijd in bocht 3, maar dat maakt niet uit, want Valtteri was vandaag de ster van de race."

Andere strategie betaalde zich niet uit

"De strategie die we gekozen hadden, betaalde zich uiteindelijk helaas niet uit. Maar doordat we zo'n lange eerste stint hadden gereden, hadden we wel aan het einde een stuk versere banden. Bij de start dacht ik dat we goed weg waren, maar Valtteri zat vlak achter ons en had iets meer toe, waardoor hij voor bocht 2 al aan de leiding ging. Zo heeft hij de race gewonnen en dat is een topprestatie, zoals ik al zei Valtteri is de ster van vandaag."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Edgar

    Posts: 1.486

    Sportief!

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 16:09
  • Zo mag ik Seb wel. Het is te zien dat hij goed in zijn vel zit en weer sportman is....

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 16:12
    • Laatste ronde wat oude trekjes helaas.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 17:07
    • Vond je t gek? Wat Massa deed was niet oke en nam de spanning voor ons al kijker ook nog eens weg.

      • + 3
      • 30 apr 2017 - 18:14
    • Verstappen trekjes bedoel?

      De enige die trekjes had was Massa, smerige trekjes ook nog.

      • + 4
      • 30 apr 2017 - 19:59
  • Netjes van Seb.
    Lewis stond er maar stug bij tijdens de interviews...

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 16:16
  • Top gereden van de beide heren!

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 16:17
  • Het is ook bijna onmogelijk om het Bottas niet te gunnen, symphatieke kerel.
    En Massa, ach het is wat het is.
    De winst voor Vettel is de vierde plek van Hamilton.

    • + 1
    • 30 apr 2017 - 16:18
    • Toch knap van Ferrari, die hebben Alonso op 52 ronden weten te zetten ;)

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 16:31
    • Zeker mr.Monza ! Als Ferrari fan hoopte ik op een 1-2. Maar met dit resultaat kan ik ook prima leven. Veel positieve dingen kan Ferrari uit dit weekend halen. Waar er eerst werd gedacht dat dit circuit echt in het voordeel van Mercedes is, heeft Ferrari toch mooi de eerste startrij behaald. Ook qua racepace sterk. Alleen de geschatte 15 pk meer van Mercedes was hier duidelijk zichtbaar. We kunnen in ieder geval vechten voor het kampioenschap. Iets meer vermogen nog vinden en dan kan Ferrari nog best is de beste auto hebben ! Ben benieuwd naar Spanje! En Monza in september waar ik heen ga.

      • + 1
      • 30 apr 2017 - 17:41
  • Henery

    Posts: 152

    Ik citeer: "Bij de start dacht ik dat we goed weg waren, maar Valtteri zat vlak achter ons en had iets meer toe, waardoor hij voor bocht 2 al aan de leiding ging."

    Iets meer TOE ??? torque heeft ie gezegd. Kunnen de berichten voor het posten ook gelezen worden om dit soort domme fouten eruit te halen?

    • + 1
    • 30 apr 2017 - 17:20
    • LimboF1

      Posts: 4.839

      TOE heb je als je in en uit de slipstream komt, dus het is correct.

      • + 1
      • 30 apr 2017 - 17:59
    • Henery

      Posts: 152

      Moet dat niet TOW zijn dan?

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 19:00
    • Bij toe en slips denk ik aan andere zaken maar dat zal beroepsdeformatie zijn

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 23:22
  • LimboF1

    Posts: 4.839

    Zeer netjes en sportief van Vettel. Bottas was in zijn eerste stint rete snel, terwijl ik verwacht had dat Vettel toch eigenlijk makkelijker had meegekunt. Ik weet niet of Vettel het gehaald had met eerder zijn pitstop te maken, ik vond het weer eens typisch Ferrari wat ze deden. Maar desondanks kregen we toch nog een mooie wedstrijd hierdoor.

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 17:53
    • Als ferrari eerst zou stoppen dan zou bottas het de ronde erna doen en was hij er gewoon voorgebleven. De enige optie was om langer door te rijden en hopen dat bottas opgehouden zou worden in verkeer en er met versere banden naartoe rijden. Dat lukte aardig, vooral door de slechte eerste paar ronde van bottas op ss.

      • + 0
      • 30 apr 2017 - 22:11
  • sailor

    Posts: 10.464

    Vettel was natuurlijk ook wel in z'n nopjes na de wedstrijd , de verkeerde Mercedes coureur won...

    • + 0
    • 30 apr 2017 - 23:03
  • meister

    Posts: 2.559

    Het boeit hem niet, Bottas was vandaag een nuttige idioot voor Vettel.
    Als het moest kon die er voorbij maar Vettel is al aan het rekenen.

    • + 0
    • 1 mei 2017 - 00:20

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar