Hamilton ziet racen in het donker in New York wel zitten: "Gaaf!"

Dat Liberty Media zijn pijlen richt op de Verenigde Staten is geen geheim inmiddels. Miami, New York en Las Vegas worden genoemd als mogelijke steden voor een race en Long Beach start een onderzoek naar de haalbaarheid van een Formule 1-race. Maar er gaan steeds meer geluiden op dat New York de beste papieren heeft en Chase Carey noemde een race in de Big Apple 'een prioriteit'. Dat zou dan een nachtrace moeten gaan worden en dat ziet Lewis Hamilton wel zitten.

Racen bij zonsondergang

Hamilton: "Racen in New York zou erg gaaf zijn. Een tweede Grand Prix in de Verenigde Staten is gewoon noodzaak. Het zou geweldig zijn, het is een prachtige stad." Dat is wel duidelijk: Hamilton wil in New York racen.

Hamilton noemt New Jersey als een prima plaats om de Grand Prix te rijden. "En of het dan een avondrace is.... Ik denk dat zelfs een race overdag goed zou zijn. Of 's avonds bij zonsondergang en dan met New York op de achtergrond, dat zou gaaf zijn."

Dat hij blij is om weer in New York te zijn steekt hij ook nooit onder stoelen of banken, zoals ongeveer een jaar geleden:

 

wibi

Posts: 4.519

Donker? Is het hier toch al een het worden door het tijdverschil en is het daar mooi in de middag. Als jullie in het donker gaan rijden (vanaf ongeveer 22.00 uur) is het hier midden in de nacht!! Moet iedereen om 03.00 uur uit bed, omdat meneer Hamilton zo graag in het donker wil rijden....zeer s... [Lees verder]

  • 2
  • 28 apr 2017 - 08:29

Reacties (14)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.519

    Donker? Is het hier toch al een het worden door het tijdverschil en is het daar mooi in de middag. Als jullie in het donker gaan rijden (vanaf ongeveer 22.00 uur) is het hier midden in de nacht!! Moet iedereen om 03.00 uur uit bed, omdat meneer Hamilton zo graag in het donker wil rijden....zeer slecht idee!

    • + 2
    • 28 apr 2017 - 08:29
    • Het grootste deel van de F1 kijkers zit in Europa, dus lijkt mij inderdaad niet handig van Liberty om dan een race op zondag nacht (CET) uit te gaan zenden. 's ochtends vroeg op staan op zondag is minder erg, dan maar een halve nacht slaap als je maandag weer aan het werk moet.

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 08:41
    • Lezen in moeilijk, of niet?

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 08:43
    • @ F1fan1993, de reactive van Wibi gaat misschien wat ver, maar zonsondergang (vandaag om 19:49 locale tijd in NY) met 4 uur tijdsverschil betekend toch echt dat het hier nacht werk is om de race te kijken.

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 08:53
    • Hmm 22.00h EDT is 10.00h WITA +1 dag... Moet ik op zondagavond maar vroeg naar bed!

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 09:09
    • waylon

      Posts: 2.285

      Het tijdsverschil is 6 uur.

      • + 1
      • 28 apr 2017 - 09:28
    • SolarCell

      Posts: 982

      Je kunt toch in het artikel lezen dat Hamilton een race overdag ook 'gaaf' vindt?

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 09:55
    • Hij zegt alleen maar dat hij het gaaf zou vinden, niet dat het moet @Wibi.....en jij bent degene die anderen erop wijst dat ze beter moeten lezen??

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 13:40
    • wibi

      Posts: 4.519

      Zo lust ik er nog wel één... met die redenatie kan je niks meer zeggen....daar wel eens aan gedacht?

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 15:26
    • SolarCell

      Posts: 982

      Met een instelling (of opvatting) als de jouwe kan men inderdaad niks meer zeggen... Heb je dáár weleens aan gedacht?

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 22:01
  • vanHeutz

    Posts: 146

    Het was niet Hamilton die dat opperde volgens mij. Ik heb al eerder gelezen dat ze daar een avondrace wilden doen.

    • + 0
    • 28 apr 2017 - 08:34
  • Uhm, in het donker? Gaan ze lampjes monteren op de wagens zoals bij LMP1 bijvoorbeeld? Nee er zal zoveel kunstmatig licht zijn dat je het nauwelijks als nachtrace zal kunnen bestempelen.

    • + 1
    • 28 apr 2017 - 08:36
    • De achtergrond is toch in het donker, net zoals in Singapore. Ik vindt het wel wat hebben.

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 08:45
    • Tuurlijk, het heeft uitstraling, ben ik met je eens. Maar er is geen echte uitdaging zoals s'nachts racen bij Le Mans. Dan is het ook echt donker en nog erger, verschillende klassen door elkaar. Als je het van die kant bekijkt, zijn de F1 coureurs wel heerlijk verwend ;-)

      • + 0
      • 28 apr 2017 - 09:26

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar