Hoewel Pascal Wehrlein gisteren een prima indruk achterliet met een dertiende plaats in de kwalificatie voor de Grand Prix van Bahrein, ondervindt de Duitser nog steeds hinder van zijn rugblessure. De gebroken ruggenwervel is nog steeds niet helemaal hersteld en door de hoge hoeveelheid G-krachten die ontstaan tijdens de races, speelt de blessure hem later in de sessies parten.
Toto Wolff was echter zeer verheugd over de prestatie van zijn protégé tijdens de kwalificatie: "Hij heeft op een mooie manier teruggeslagen, dit is een mooi begin." Maar Wehrlein gaf aan dat de pijn niet helemaal weg was: "Dat kan nog een half jaar duren, maar ik maak me geen zorgen. Ik voel het nog steeds in mijn rug, maar de long runs gingen ondanks dat prima."
Eindelijk weer in topconditie
"Mijn conditie en dan specifiek de kracht zijn veel beter dan dat ze in Melbourne waren, daarom maak ik me geen zorgen dat de problemen nog terugkomen," besloot Wehrlein. Bij de eerste twee races maakte de Duitser zich zorgen dat hij door een gebrek aan training geen hele race zou kunnen rijden. die trainingsachterstand heeft hij inmiddels helemaal ingelopen.
4

Reacties (0)
Login om te reageren