user icon

Rowland stelt zich F1-stoeltje voor 2018 ten doel

  • Gepubliceerd op 14 apr 2017 09:41
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Oliver Rowland wil volgend jaar onderdeel uitmaken van de Formule 1-grid. De Brit behoort tot het opleidingsprogramma van Renault en is deze week door de Franse renstal benoemd tot ontwikkelingsrijder. Voor 2018 is het doel om een racestoeltje in de Formule 1 te bemachtigen.

"Ik zou heel graag in de Formule 1 racen volgend jaar, dat moet mijn doelstelling zijn", vertelde Rowland aan BBC Sport. "Ik ga zo hard mogelijk werken om dat te verwezenlijken. Ik ben blij met mijn aanstelling tot ontwikkelingscoureur bij Renault. Het is een nieuwe stap in de juiste richting, maar je moet wel zorgen dat je dat momentum met je meeneemt."

Rowland racet dit jaar in de Formule 2 voor DAMS. De titel zou hem een eind op weg helpen richting de Formule 1. "Ik begrijp dat ik waarschijnlijk geen kans in de Formule 1 krijg als ik dit jaar het kampioenschap in de Formule 2 niet win. Maar in mijn hoofd is het vrij duidelijk. Ik wil komend seizoen domineren en winnen in de Formule 2."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Ik wil ook meedoen in 2018. Wie niet?

    • + 0
    • 14 apr 2017 - 09:45
    • Moi, heb er de talenten wel voor maar zit inmiddels in een soort van Rosberg-fase van mijn F1-carrière.

      • + 0
      • 14 apr 2017 - 10:22
    • Ik. Vanwege mijn leeftijd ben ik tot de conclussie gekomen dat ik eerder had moeten aangeven beschikbaar te zijn en dat het nu te laat is. Misschien iets voor een van mijn kleinzoons?

      • + 0
      • 14 apr 2017 - 10:29
  • Dan mag hij wel heel veel geld meenemen...bij een team als Sauber maakt hij dan een kans maar bij de rest zeker niet imo. Renault heeft zn buik ondertussen denk ik ook al vol van middelmatige britse coureurs lees Palmer.

    • + 0
    • 14 apr 2017 - 09:47
    • Renault zou eigenlijk Frijns moeten aanstellen.

      • + 0
      • 14 apr 2017 - 09:59
  • “Rowland stelt zich F1-stoeltje voor 2018 ten doel.”

    Bij de veiling van Manor binnenkort zit vast wel een stoeltje Oliver.

    • + 2
    • 14 apr 2017 - 10:13
  • skypeter

    Posts: 112

    PR praatje van coureur Nr. ..........zoveel
    Natuurlijk moeten ze det zeggen
    Ik ondersteun de eerste F2 of F3 coureur die beweerd dat de F1 niet zijn doel is

    • + 0
    • 14 apr 2017 - 12:18
  • zou mooi zijn als er en belofte team op de grid zou staan van liberty media of de FIA, waar de F2 & F3 kampioen van het jaar ervoor een kans krijgen om zich te bewijzen.
    Motor leverancier zou dat de WCC van het jaar ervoor zijn met een chasis dat door een externe is ontwikkeld in samen werking met de banden leverancier.

    Plus punten:
    * Extra team op de grid
    * Pirellie heeft een eigen test auto
    * platform voor toekomstige rijders die zich ind e F1 willen bewijzen

    Na delen:
    * zou ik zo niet weten.

    • + 0
    • 14 apr 2017 - 13:22
    • Ik heb zoiets ook vaker zitten denken, maar ik zou de winnaar van de F2 pakken en een door teambazen gekozen talent. De kampioen is niet altijd de beste, maar vaak een rijder bij een topteam. Deze moet het nog steeds 'even' doen, maar er zitten ook vaak jongens achter die veel beter zijn. Vandaar. Het zou mooi zijn, ik zou het toejuichen, maar het is een kostbare onderneming. Eigenlijk zou je het moeten doortrekken naar (bijna) alle gelederen van het team, dus een soort team van (vooral) stagiaires en nieuwkomers. Engineers die zich nog moeten bewijzen enz.. Op die manier is het een leuke frisse wind die wellicht mede gefinancierd kan worden door enkele teams. Het lijkt mij dat alle teams graag talentvolle medewerkers willen, zeker als ze al ervaring hebben. Ik ben vooral benieuwd of het interessante nieuwe concepten oplevert. Out of the box denken enz..

      • + 0
      • 14 apr 2017 - 23:45
    • 1 gekozen door de teambazen is ook wel een goeie ja.
      het extratje van ferrari (90miljoen) ervoor gebruiken zou een mooie oplossing zijn waar zelfs ferrari het mee eens kan zijn

      • + 0
      • 15 apr 2017 - 00:37
    • Zo'n team zou de boel wel kunnen opschudden. Lijkt me leuk. Geld is meestal geen probleem in die kringen. Het zal er vooral om draaien of men het ervoor overheeft. De meeste teams geven het liefst geen stuiver (vrijwillig).

      • + 0
      • 15 apr 2017 - 10:25
  • Start morgen voorlopig als 8ste, terwijl Nyck de Vries als 3de start. Go..go..Nyck, op naar de F1.

    • + 0
    • 14 apr 2017 - 20:12

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 10 aug 1992 (29)
  • Geb. plaats Sheffield, Groot Brittannië
  • Gewicht 75 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar