user icon

Sao Paulo zet het circuit van Interlagos te koop

  • Gepubliceerd op 06 apr 2017 08:54
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Sao Paulo moet de broekriem aanhalen en heeft daarom het circuit van Interlagos te koop gezet. De privatisering van de baan in de Braziliaanse stad maakt onderdeel uit van een bezuinigingspakket ter waarde van 1,8 miljoen pond. Bernie Ecclestone zou een van de gegadigden zijn om het circuit van Interlagos over te nemen.

Joao Doria, burgemeester van Sao Paulo, verwacht dat de voormalig commerciële baas van de Formule 1 wel een bod uit zal brengen. "De privatisering van Interlagos dient juist als garantie voor onze Formule 1-race. Ik begrijp dat de Grand Prix belangrijk is voor Sao Paulo en Brazilië, maar dan wel met privaat geld en niet met publiek geld. Het is voor een private partij heel goed mogelijk om het circuit draaiende te houden."

De koop van Interlagos komt inclusief toestemming om de faciliteiten op te waarderen en een hotel, luxe appartementen en een Ayrton Senna-museum te bouwen. Doria sprak er reeds over met Ecclestone. "Bernie heeft belangstelling getoond. Hij gaat participeren in het proces om het circuit te kopen. Ik heb de indruk dat internationale investeringsfondsen mee gaan bieden. Ik twijfel er niet aan dat we Interlagos kunnen verkopen, en voor een goede prijs ook."

Liberty Media

Ecclestone is er zelf nog niet uit of hij een bod uit gaat brengen, maar hij gaat ervan uit dat nieuwe Formule 1-eigenaar Liberty Media zich gaat mengen in de veiling. "Sao Paulo wil Interlagos verkopen. Ze willen niks meer subsidiëren, ze stoppen geen geld meer in het circuit. Ze willen er vanaf. Ik heb nog geen beslissing genomen of ik de baan ga kopen of niet. We zullen zien. Liberty Media zal ook met de gedachte spelen om Interlagos over te nemen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • En dan? Met zijn Braziliaanse schoonmoeder in een 2CV rondjes scheuren?

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 08:57
  • Zolang een GP op dit circuit maar gegarandeerd blijft.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 08:57
    • Even praktisch gedacht: wanneer Ecclestone het koopt wat gebeurt er dan met het circuit na Bernie?
      Kortom, laat snorremans van Liberty Media het maar opkopen want de Braziliaanse GP mag nooit verdwijnen, het is al jammer genoeg dat Argentinië al jaren niet meer op de kalender staat.

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 15:48
  • 1,8 miljoen, valt opzich ook nog wel mee vind ik.
    ik heb het niet maar toch.
    F1 moet betaalbaarder worden voor de fans en daarom wil (of is verstandig) dat Liberty circuits koopt. Als Bernie dat circuit dan koopt wordt het er toch niet beter op toch??
    onder het mom van in your face Liberty..?

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 08:59
    • Dat zou dus dom zijn omdat als LIberty dan zegt "in your face Bernie, dan zit Bernie met een circuit zonder race. Wat natuurlijk niet heel erg winstgevend is

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 09:03
    • 1,8 miljoen is misschien relatief gezien niet veel, maar er moet ook een hoop gebeuren daar voordat de baan en faciliteiten weer helemaal top zijn.

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 11:14
  • Bied een euro!

    Kan ik het weer rendabel maken en ticket prijs gaat omlaag!

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 09:01
  • Kennie

    Posts: 2.572

    Ik vrees dat het redelijk snel gedaan is met deze baan :( De gemeente wil er vanaf omdat er al veel te lang door de overheden met geld gesmeten wordt in Brazilië. Zonder Braziliaanse coureur zijn de tribunes echt heel snel heel leeg. Ik hoop zo dat ik ernaast zit, maar ik ben er totaal niet gerust op dat we over 5 jaar nog een Braziliaanse GP hebben. Liberty, doe er wat aan.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 09:34
  • Rimmer

    Posts: 8.537

    Mooi project voor prins Bernhard. Ff een haalbaarheid studie eroverheen om te zien of het mogelijk is het circuit in gedeelten naar Zandvoort te halen en dan in 2025 weer een NL gp!

    • + 2
    • 6 apr 2017 - 09:37
    • Joeppp

      Posts: 4.465

      Nederlandse prinsen zitten liever in Argentinië.

      • + 1
      • 6 apr 2017 - 10:04
  • k.w

    Posts: 710

    Begrijp dit wel niet zo goed, Sao Paulo is toch 1 van de drukst bezochten dacht ik ?. En ergens rond top 3 met hoogst aantal bezoekers ?. En toch nog zoveel problemen.
    Van Bernie heb ik het gevoel dat hij niet enkel dit circuit op zijn naam wil schrijven , maar een hele reeks andere ook ( zou dit ?). En hoe gaat het dan met onderhandelingen met Liberty :).

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 10:12
  • wieNiet

    Posts: 111

    Als dat weer perspectief biedt dat deze GP blijft bestaan lijkt me dat een prima oplossing. Ik denk wel dat het handig is wanneer Bernie besluit deze baan te kopen dat er prijs afspraken worden gemaakt met Liberty City voor meerdere jaren... Zeg maar 10 of 15 jaar. F1 is tegenwoordig toch minder populair dan voorheen en wanneer de F1 aantrekt en Bernie geld ruikt heeft hij er een handje van om de prijzen te vierdubbelen!

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 13:11
  • astridf1

    Posts: 332

    Ben bang dat je 1,8 miljoen toch moet lezen als 1,8 miljard ;)

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 16:32
    • astridf1

      Posts: 332

      Reuters: "Mayor Joao Doria said the city-owned circuit was included in a seven billion reais ($2.27 billion) package of privatisations sought by Sao Paulo as the metropolis cleans up its finances amid the country's worst recession in more than a century. "

      • + 0
      • 6 apr 2017 - 16:38

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar