user icon

Daniel Ricciardo: "We zijn nog aan het leren"

  • Gepubliceerd op 26 maa 2017 08:48
  • comments 21
  • Door: Mathijs Carolus

Voor Daniel Ricciardo verliep de Grand Prix van Australië niet bepaald naar wens. De thuisrijder leek niet eens aan de start te kunnen verschijnen: in de ronde naar de grid viel de RB13 stil in de laatste sector. Red Bull kreeg de auto echter op tijd terug en het lukte het het team om Ricciardo met twee ronden achterstand naar buiten te krijgen. Na 29 ronden was het alsnog einde verhaal voor Ricciardo.

Ricciardo baalt uiteraard van de uitkomst, maar geeft aan dat het nuttig is geweest om toch nog aan de race te beginnen: "Nummer 13 is een ongeluksnummer en dat was vandaag op mij van toepassing. Hopelijk wordt het snel een geluksnummer voor mij! We moeten nu verder, ik wilde terugslaan na mijn fout van gisteren. Het is duidelijk dat we een probleem hebben en dat we het snel op zien moeten te lossen. Ik ben blij dat ik in ieder geval nog heb kunnen deelnemen aan de race om de auto beter te leren kennen. We liggen nog wat achter en daarom is iedere ronde met de auto belangrijk."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Sja, je moet iets zeggen...

    • + 1
    • 26 maa 2017 - 09:13
  • niet het beste begin wat je kan hebben in een seizoen maar, kan alleen maar beter worden als dit

    • + 0
    • 26 maa 2017 - 09:43
  • Eh, jij was aan te leren Ricciardo. Je teammate was al aan het aanhaken bij de 2e Ferrari.

    • + 0
    • 26 maa 2017 - 09:46
  • RustCohle

    Posts: 33

    Red Bull helaas de grote verliezer van de winter.

    Hopen op snelle updates anders wordt het een eenzaam seizoen voor Ricciardo en Verstappen. Ze komen duidelijk tekort voor Ferrari en Mercedes, maar zijn te snel voor de andere teams.

    • + 2
    • 26 maa 2017 - 09:46
    • Komen iets tekort maar melbourne geeft geen goed plaatje van de stand van zaken even china afwachten

      • + 1
      • 26 maa 2017 - 09:57
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Voorbarig en overdreven. Ze hebben nog wat tijd nodig.

      • + 0
      • 26 maa 2017 - 11:32
    • Verliezers worden aan het einde bekend @Rustcohle. Er zijn nog genoeg punten te verdelen. In racepace viel de achterstand erg mee. Met iets meer power en een beter bandenmanagement dan Mercedes kan Red Bull nog heel aardig meeblazen. Tijdens de wintertests was Mercedes 1,4 seconde sneller. In Australië was de snelste nog 0,4 seconde sneller. Bovendien komt er vooraan competitie. Ook dat geeft andere rondetijden dan verleden jaar toen er regelmatig Mercedes optochten waren.

      • + 0
      • 26 maa 2017 - 11:37
    • Ok, ze liggen iets achter.
      Maar een positieve mindset blijf ik houden. Komt wel goed. Renault komt tzt met updates en over een paar races zal de mgu-k problematiek ook wel opgelost zijn. Ik vond de racepace van Max best bemoedigend.
      Ik vraag me af hoe het komt dat sommigen zo somber zijn over Red Bull? Het seizoen is nog lang...

      • + 0
      • 26 maa 2017 - 11:58
    • NicoS

      Posts: 12.632

      Het seizoen is zeker nog niet verloren, ik was ook wel verrast dat Max redelijk in het spoor van Kimi kon blijven. Ze komen zeker nog te kort, maar ik denk dat ze de aansluiting met Ferrari en Mercedes nog wel gaan krijgen.
      China is een heel ander type circuit, en daar ging RBR vorig seizoen best goed.
      Ik heb er toch een redelijk positief gevoel aan overgehouden, de pace van Max was niet verkeerd.

      • + 0
      • 26 maa 2017 - 14:33
  • Speed33

    Posts: 1

    Jammer voor Ricciardo maar we gaan dit seizoen nog wel mooie dingen van hem zien??

    • + 0
    • 26 maa 2017 - 10:29
  • De Sjah (van Perzië) is dood , Leve de Sjah.

    • + 0
    • 26 maa 2017 - 10:34
  • Was dit het nieuws over nog grotere krantenkoppen waar hij gisteren op doelde?

    • + 0
    • 26 maa 2017 - 13:04
    • NicoS

      Posts: 12.632

      Hier kon Daniël ook weinig aan doen, ik vind het jammer dat zijn thuisrace zo moest eindigen.
      Hij kon zijn fout op deze manier niet goed maken, en dat is frustrerend voor hem. Maar dit hoort helaas nou eenmaal bij een mechanische sport.

      • + 0
      • 26 maa 2017 - 14:37
    • Hij kon er zeker wel wat aan doen, want hij crashte de auto en beschadigde daarmee de versnellingsbak.

      • + 0
      • 26 maa 2017 - 18:21
    • NicoS

      Posts: 12.632

      Als je een nieuwe bak krijgt, zou hij toch wel een instalatie ronde moeten kunnen rijden?
      Of is dat ook zijn fout?

      • + 0
      • 26 maa 2017 - 23:32
    • Hij heeft geen nieuwe bak gekregen.

      • + 0
      • 27 maa 2017 - 00:59
    • Racekees

      Posts: 206

      Jawel, er zit wel een nieuwe bak in! Vandaar ook de gridstraf van 5 plaatsen. Zie site RedBull.

      • + 0
      • 27 maa 2017 - 04:29
  • RedBull heeft lang doorgewerkt aan de basis, vanaf nu is tot de volgende regelementswijziging alles een evolutie op deze basis.
    Zo werkt newey, geen corner cutting voor de basis.

    De voorvleugel trilde als een malle, mag wat steviger, op de computer en in de windtunnel heb je geen hobbeltjes.
    Dat soort details verstoren de balans heel snel en flink, over 2 weken de volgende evolutie

    • + 0
    • 27 maa 2017 - 05:24

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 917
  • Podiums 23
  • Grand Prix 125
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit