Vettel: "Inhaalpoging was te riskant"
- Gepubliceerd op 26 sep 2010 17:12
-
15
- Door: Kees Schooneman
Ik probeerde Alonso in een fout te drijven, maar helaas maakte hij geen fouten, vertelt Vettel. Het is hier moeilijk inhalen en een ultieme inhaalpoging nam gewoon te veel risicos met zich mee. We hebben nu veel belangrijke punten gepakt. Maar het belangrijkste is dat we het hele weekend competitief waren. Gisteren kwamen we wat snelheid tekort, wat mogelijk vandaag de doorslag heeft gegeven. Het kampioenschap is nog helemaal open, vervolgt Vettel.
Vettel is ook blij dat de start bij hem en teamgenoot Mark Webber goed verliep: De start verliep erg goed. De laatste races hadden we daar nog wat problemen mee, maar gelukkig ging het vandaag goed. Dat is helemaal mooi op een stratencircuit, besluit de Duitser.
Trending nieuws
-
Prachtige beelden: Verstappen massaal toegezongen na tweede plaats
Max Verstappen heeft een sterke Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De viervoudig wereldkampioen kwam op de Red ...
28 jun 2026 20:04 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 42
Hij maakt denk toch nog kans. Risico is een vak.
Posts: 3.592
Tja, heldere analyse.. Het snelheids verschil was te klein om echt aan te vallen en hij kon niets anders doen dan de druk erop te houden en hopen dat Alonso een fout zou maken, maar dat deed ie 2 uur (!) lang niet.
RB heeft de winst wat dat betreft echt gisteren verloren, want al met al waren zij wel net wat sneller als Ferrari (Alonso) denk ik. Maar als Ferrari fan zijnde vond ik dat niet erg! :)
Posts: 1.265
Vettel is geen topper in inhalen. De races die hij wint wint hij vanaf pole of op strategie.
Ik kan me niet echt noemenswaardige inhaalacties van hem ophalen, alleen maar grote faalacties waarbij hij andere mensen uit de race hielp (Australie 2009, Turkije 2010 en Spa 2010).
Posts: 962
Ik lijk me er nog eentje op Schumacher te herinneren dit jaar. Hij heeft wel degelijk bewezen in te kunnen halen alleen hij is geen master als Alonso, Hamilton of Kubica. Nog niet in ieder geval! Dit was ook het beste wat ie kon doen, in ieder geval verstandiger dan met een wilde actie 7 punten proberen te pakken, alles vergooien en niets op Hamilton terugwinnen. Wsl had het bij iedere andere coureur wel gelukt, maar niet bij Alonso in deze vorm.
Posts: 9.253
Interlagos 2008 op Hamilton voor P5 was heel aardig
Posts: 3.091
Interlagos 09 buitenom bij Barichello was een hele mooie.
Posts: 10.089
realistisch gezien vettel, hij leert dus wel van zen eerder foutjes
Posts: 365
Dit is geen racen meer maar hangen achter je voorganger tot de wedstrijd is afgelopen.
Posts: 3.091
En dat is in F1 racen. Soms is de beste plek de 2e plek. Vettel verloor de race gisteren door als 2e te kwalificeren. Met een verschil van een paar tienden per ronde komt er nooit een goede mogelijkheid tot inhalen tenzij er een fout wordt gemaakt door de concurrent. Alonso maakte geen fout, einde verhaal.
Het gaat er niet om hoevaak je inhaalt, het gaat erom hoeveel punten je scoort. 18 is nog altijd ietsjes meer dan 0, vraag maar aan Lewis Hamilton.
Posts: 102
Jammer dat het team \'m niet buiten hield om op die manier een positie eventueel te kunnen winnen, met deze strategie was het bijna kansloos. maar goed, belangrijke punten voor zowel hem als het team en dat telt ook.
Japan geeft weer nieuwe kansen :P
Posts: 339
Hij had het kunnen proberen maar waarschijnlijk was het in tranen afgelopen. Persoonlijk denk ik dat ie er goed aan gedaan heeft om alleen maar druk te zetten en daarmee geen risicos te lopen. Hij loopt namelijk op al zijn direkte concurrenten in ( op alonso na dan).
Posts: 770
ben er van overtuigd als Vettel voorop had gereden dat Alonso
het zeker had geprobeerd..
Posts: 8.004
Ik denk dat Alonso dan net kon volgen, Vettel was een fractie sneller.
Posts: 1.650
Ik had de indruk dat Fernando op de zachte band sneller was en Seb met de hardere compount. Aan de andere kant heeft Alonso het allemaal heel goed beheerst en verstandig gereden. Was wel leuk om te zien : eerst ronderecord Alonso, dan Seb dan weer Fernando... Precies pokerspel...
Ik vond het een heel spannende race want je moet het maar doen : 2uur lang geconcentreerd racen; zowel Fernando als Seb. Die kerels waren vandaag van een andere planeet !
Posts: 343
Slim van de snellere Vettel om, rijdend op de tweede plaats, geen do or die actie te riskeren.