user icon

Alonso: "Ik heb het maximale uit de auto gehaald"

  • Gepubliceerd op 25 sep 2010 18:43
  • comments 26
  • Door: Robin Smeets
Fernando Alonso is tevreden over zijn tweede pole position op rij. De Spanjaard was tijdens de kwalificatie in Singapore onverslaanbaar en bleef Sebastian Vettel nog geen tiende voor.

"Ik ben vrij tevreden over mijn ronde in Q3", vertelde Alonso na afloop in de persconferentie. "Ik wist niet meteen of het genoeg zou zijn voor de pole, maar ik wist wel dat ik in dat rondje het maximale uit de auto gehaald heb. Dat was het belangrijkste voor mij."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Fritz

    Posts: 117

    Netjes gereden! Echt top. Alonso kan echt het verschil maken wat ik overigens van Massa niet kan zeggen. Altijd top of altijd slecht. Alonso probeert altijd!

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 18:45
    • okkie

      Posts: 302

      Flauw, hier kan Massa niets aan doen, gewoon pech.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 20:10
    • Inderdaad, hij had gewoon motorpech. Als Alonso trouwens morgen maar niet hetzelfde lot wacht, hij had vandaag al problemen.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 22:04
    • AlfistiR

      Posts: 365

      Netjes gedaan Alonso, \"Pole\" en morgen de muur in of de plof.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 00:17
  • rafael

    Posts: 2.154

    Ik durf nu met 80% te zeggen dat Hamilton morgen de zege pakt, maar alonso zit ook naast 75% en vettel 60%

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 18:56
    • Patavo

      Posts: 73

      Maar hoeveel procent heb je dan :x

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 19:00
    • rafael

      Posts: 2.154

      10000%
      Ex Ferrari fan

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 19:08
    • ik tel maar 215% :o

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 19:16
    • okkie

      Posts: 302

      Alonso is aan het eind van de it 12.67 seconden voor op Hamilton, tenzij ze bij Ferrari voor een verassing met Massa zorgen, dan wodt het een 1 2e voor Ferrari.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 20:12
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      LOL, Massa van 24 naar 2 op een stratencircuit? Dacht het niet, of ze moeten Massa vroeg laten wisselen en een Torro Rosso rijder omkopen om \'m kort daarop in de muur te parkeren op het rechte stuk! ;)

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 21:29
  • Toch een nette prestatie van Alonso, van Hamilton ook trouwens. Allebei ongeveer een halve seconde sneller dan Webber. Dat geeft de Alonso en Hamilton fan moed.
    Mocht een van deze twee wk worden dan hoop ik toch dat Alonso het wordt. Dat maandenlange gezeik van McLaren over allerlei onderdelen van de Red Bull...

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 19:53
    • Werner

      Posts: 1.650

      Ze hebben inderdaad verschrikkelijk lopen zeiken maar waarschijnlijk toch wel gelijk gehad....

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 21:16
    • Ze hebben drie keer die test verzwaard! ja op een gegeven moment moet je dan als Red Bull zijnde toegeven.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 22:54
    • So what? De regels zijn toch niet veranderd? Alleen de manier van testen is veranderd, dus als je dan precies volgens de regels werkt moet dat niet uit maken.
      Anders gezegd, als jij je aan de regels houdt, kunnen ze die testen wel 10x verzwaren, maakt dan voor jou niet uit.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 23:08
    • Tja ..hopen.....zeiken....teamorders...zo heeft iedereen wel wat op zijn kerfstok. Als het tussen Alonso en Hamilton gaat, moge de beste winnen in beide gevallen zou het een terechte WK zijn. Ik ben voor Hamilton, mocht Alonso het worden is daar niks op af te dingen.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:34
    • Hoezo 3 keer en hoezo verzwaard?

      De voorvleugel test is niet verzwaard. Die is gewoon hetzelfde gebleven. Alleen lineair doorgezet.

      Alleen de test op de voorkant van de bodemplaat is verzwaard.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:40
    • V8power

      Posts: 87

      Red Bull en Ferrari, die al een maand verweten worden om met te flexibele voorvleugels te rijden, hebben op hun beurt kritiek gegeven aan McLaren. Adrian Newey, technisch directeur bij Red Bull, en Aldo Costa, technisch directeur bij Ferrari, zouden bij de FIA aangedrongen hebben voor een nog strengere test, maar dat McLaren hiervan geen voorstander was.
      (McLaren toch met flexi vleugels :)

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 13:23
  • Dazzelbee

    Posts: 3

    Jammer dat de Ferrari leiding soms rare beslissingen neemt. Het ligt dan niet aan de rijders dat er niet \"gescored\" kan worden. Ik wens ze veel wijsheid toe als het morgen tijdens de race gaat regenen.

    • + 0
    • 25 sep 2010 - 20:39
    • mister S

      Posts: 298

      ja, ken je deze nog: rain expected any moment, we are puttng full whets on..... 3 ronden later: raikkonen: where is the rain? im destroying my tires!.... 10 ronden later toch maar weer naar binnen voor slicks =-p. en op dat moment begon het natuurlijk te regenen.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 21:30
    • Ik ben me, op het teamorder van Hockenheim na, nog niet bewust geweest van rare acties dit jaar van Ferrari. Hooguit verkeerd gegokt in China met de banden, maar dat deden de andere titelkandidaten, behalve Button, daar ook. Volgens mij waren het voornamelijk fouten van Alonso en de snelheidsproblemen van Massa die Ferrari punten hebben gekost. Dat en een enkele slechte race in Turkije.

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 22:05
    • Misschien bedoelt hij dat Ferrari in Silverstone tegen Alonso had moeten zeggen dat hij Kubica er gewoon meteen weer langs had moeten laten?

      • + 0
      • 25 sep 2010 - 22:44
    • Nou, dat is dan toch ook het enige?

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:53
  • nu moet die dat maximale wat ie eruit gehaald heeft er ook weer indoen, anders sta je daar netzoals massa....

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 00:42
  • felix50

    Posts: 5.792

    AlfistiR zet eens een ander plaatje op .iedere keer schrijf je hetzelfde.

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 09:07
  • crizz

    Posts: 365

    @g60 Volgens mij heb jij echt geen kaas gegeten van ontwikkeling van een f1 auto. Slaat echt alles die domme opmerking. Als je op de limiet van ontwikkeling zit zoals de meeste f1 teams dan maakt het wel degelijk uit als die 10x keer verzwaard word. En jawel de regels zijn veranderd anders verzwaren de test toch ook niet. Redbull had gewoon perfect gebruik van gemaakt en naderhand ferrari ook. Vervolgens kan mclaren niet uitvinden hoe dat te maken en huppakee wordt het 3x verzwaard. Ik snap best dat het frustrerend is als je elke race 1sec aan je broek krijgt maar om nu elk onderdeel van de redbull te beklagen of het legaal is en vervolgens eisen 3x zwaarder te maken een test vind ik echt belachelijk. Ja het veert door 1 kilo boven getest gewicht (bij wijze van). Sneu voor de anderen maar het is de test doorstaan. Kwa dat betreft vind ik de FIA echt een stel prutsers want ze passen de regels gewoon aan om het maar dichter naar elkaar te trekken. De innoviteit is echt ver te zoeken als dit alsmaar gedaan wordt. Mr Newey is gewoon te slim voor derest, en heeft gewoon op basis van de regels aangeschreven door de FIA zelf een monster auto gebouwd waar trouwens een prut motor in zit en nog steeds sneller is dan die mclaren. Ik zou niet eens willen weten wat er zou gebeuren als er een mercedes in hangt.

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 09:30
    • Er is een verschil tussen innovativiteit (dubbele diffuser, F-duct, blown diffuser) en de regels overtreden en dan maar hopen dat je niet al te snel gepakt wordt (flexibel bodywork).

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:44

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit