user icon

Rosberg voelt met 'favoriet' Mick Schumacher mee

  • Gepubliceerd op 15 maa 2017 16:03
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Mick Schumacher maakt komend seizoen zijn opwachting in het Europees kampioenschap Formule 3. Veel Duitse media houden geen rekening met het feit dat het zijn eerste jaar in die competitieve klasse wordt. Ze verwachten niets minder dan grootse prestaties van de zoon van legende Michael Schumacher.

De hooggespannen verwachtingen zijn onredelijk en onrealistisch, vindt oud Formule 1-coureur Nico Rosberg. Hij weet zelf hoe het is om als 'zoon van' door het leven te gaan, zijn vader Keke Rosberg is de wereldkampioen van 1982. "Zodra er honderd keer naar je vader is gevraagd, begint dat wel op je zenuwen te werken. De verwachtingen rondom Mick zijn torenhoog."

Nico Rosberg vervolgt in Zeit Magazin Mann: "Ik las ergens dat Mick de favoriet is voor de titel in de Formule 3. Dit is pas zijn eerste jaar! Lewis Hamilton sloot zijn eerste seizoen in de Formule 3 af op een vijfde positie. In mijn ogen heb je twee jaar nodig om succesvol te worden in deze serie. Maar als ze nu al schrijven dat Mick de favoriet is, dan kan hij alleen maar teleurstellen."

"Dat is wel erg zwaar en onredelijk. Ik sympathiseer met Mick omdat ik zelf heb ervaren hoe het is. Ik weet hoe het is. Ik kan alleen maar hopen dat hij wat dat betreft op zijn vader lijkt en zich niets aantrekt van wat er in de pers verschijnt."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Ik hoop dat Mick het ver schopt! Maar hij moet inderdaad wel gewoon de tijd krijgen.

    • + 0
    • 15 maa 2017 - 16:10
  • Dale U

    Posts: 1.088

    Mick gaat de F1 halen, zeker op zijn achternaam, dat betekent veel voor een team, waar er allemaal meekomt met de naam Schumacher.

    • + 0
    • 15 maa 2017 - 16:11
    • Prestaties is het enige wat telt, en als daar een bekende naam aan vast zit is dat een plus. Niet meer dan dat.

      • + 0
      • 15 maa 2017 - 16:39
    • @DUT. Prestaties zijn inderdaad het belangrijkste maar ik vermoed dat Liberty Media er ook aardig wat aangelegen is om met de naam Schumacher extra fans naar de circuits te trekken.
      Bernie was niet voor niets lyrisch toen Michel bij Mercedes zijn comeback maakte.

      • + 0
      • 15 maa 2017 - 17:23
    • Zijn achternaam is zijn 'kruiwagen'.

      • + 1
      • 15 maa 2017 - 17:53
  • Mr.Rofl

    Posts: 480

    10 overwinningen waarvan 6 op rij en een 3de plek in de eindstand is genoeg voor zijn eerste jaar denk ik.

    • + 4
    • 15 maa 2017 - 16:41
    • Daar moet het mee lukken idd. En volgend jaar waarschijnlijk wel stoeltje bij TR beschikbaar.
      Komt mooi uit ;)

      • + 1
      • 15 maa 2017 - 19:02
  • Vince78

    Posts: 493

    Zinnige woorden van Rosberg. Hopelijk bezwijkt Mick niet onder al die druk, want dat zou toch zonde zijn.

    • + 0
    • 15 maa 2017 - 17:04
  • JV fan

    Posts: 2.099

    kijk dat is redelijk :), je hoeft niet gelijkt te presteren zoals Rosberg zegt, en die vergelijking met Hamilton is meer dan prima :), ook maar 5de in z,n eerste jaar in de F3, en we weten hoe het hem sindsdien vergaan is :)

    • + 0
    • 15 maa 2017 - 17:06
  • jd2000

    Posts: 4.942

    Ja, we heten niet allemaal Max.

    • + 0
    • 15 maa 2017 - 17:56
    • de Waal

      Posts: 128

      Nee klopt, jij toevallig wel?

      • + 0
      • 15 maa 2017 - 18:27
  • Vooralsnog lijkt het erop dat hij zijn talent eerder van zijn oom dan van zijn vader heeft geërfd. Hij zal de F1 uiteindelijk wel bereiken en ook wel eens een keer winnen, maar ik zie in hem absoluut geen meervoudig wereldkampioen.

    Geeft niks, we heten niet allemaal Max. ;-)

    • + 0
    • 15 maa 2017 - 18:28
    • Ik hoop dat hoe dichter hij bij de F1 komt, des te prettiger hij de auto's vind.
      Als hij echt zo op F1 gefocused is, is dat best mogelijk.

      • + 0
      • 15 maa 2017 - 19:03
    • Max heeft anders nog niet de helft gewonnen van wat Ralf won ;)

      • + 0
      • 15 maa 2017 - 20:29
    • Ralf heeft 180 races gereden in zijn F1-carrière. Zo ver is Max nog lang niet. Wij spreken elkaar over een jaar of wat nog wel, RUTH.

      • + 0
      • 15 maa 2017 - 20:41
    • technisch gezien heeft Verstappen nog 60 gp's om er 5 te winnen. Maar goed, een knipoog ontgaat snel als het over Max gaat? ;)

      • + 0
      • 15 maa 2017 - 22:17
    • Heet Ralf ook Max?

      • + 0
      • 16 maa 2017 - 02:05
  • Zou het mooi vinden als hij het goed weet te doen. Altijd zeer groot liefhebber geweest van zijn vader, zou het Mick gunnen dat hij ook mooie dingen kan laten zien. Al denk ik dat het onrealistisch is dat iemand op korte termijn de prestaties van Schumacher kan evenaren maar als, dan hoop ik eerder dat het dat Nederlandse ventje is... hoe heet die ook alweer?

    • + 0
    • 15 maa 2017 - 19:18
  • Ik hoop eigenlijk van iedere rijder die de F1 haalt dat het een megatalent is, dat kan mijn kijkplezier alleen maar verhogen! En uit welk land hij komt zal me totaal worst wezen.

    • + 0
    • 15 maa 2017 - 20:29

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar