user icon

Verstappen: "Nog geen doelen op dit moment"

  • Gepubliceerd op 27 feb 2017 16:08
  • comments 13
  • Door: Rik Klein Entink

Voor Max Verstappen was het vandaag nog een beetje rondwandelen in Barcelona. De coureur van Red Bull Racing is morgen pas aan de beurt om te testen in de RB13. De tijd werd nuttig gebruikt door een interview te geven aan verstappen.nl waarin hij aangeeft dat het de zwaarste wintertraining ooit voor hem was.

Op de vraag hoe zijn ideale Formule 1 auto eruit ziet zegt Verstappen:  "Een V10 of V12 motor, de banden zoals ze nu zijn, kleinere tanks, wat ervoor zorgt dat je moet tanken tijdens de race."

Starts kunnen beter

Waar Max nog ruimte voor verbetering ziet zijn onder andere de starts. "De starts vorig jaar zijn soms wat minder verlopen, maar dat heeft voornamelijk te maken met hoe de systemen afgesteld zijn", zo zegt hij. Eind vorig jaar ging het al beter en gelijk op met Ricciardo "dus dat is ook een beetje een kwestie van ervaring", aldus Verstappen.

Zijn sterke punten zijn naar eigen zeggen het snel aanpassen aan een nieuwe situatie en zijn racekracht in de wedstrijd zelf.  

Op dit moment nog geen doelen

Verstappen kan op dit moment nog geen doelen stellen, alles hangt af van de auto. "Als je weet dat de auto niet beter is dan een derde plek, is een derde plaats mooi. Als je weet dat hij voor de overwinning kan gaan, is de overwinning het doel. "

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.137

    1e doel is morgen de nodige ronden probleemloos te rijden.

    • + 2
    • 27 feb 2017 - 16:11
    • wou net zeggen, morgen veel rondjes rijden lijkt al een onmogelijk doel :P

      • + 0
      • 27 feb 2017 - 16:12
    • Ja en niet die batterijen voor de spelcomputer gebruiken...:)

      • + 1
      • 27 feb 2017 - 16:12
    • Maar die zaten wel in zijn playseat he; )

      • + 1
      • 27 feb 2017 - 16:21
  • Ik weet dat het nog niets zegt, maar ik vind mercedes er erg goed uitzien...en geen enkele auto met Mercedes motoren heeft issues gekend....maar wat niet is kan nog komen. I wish.

    • + 0
    • 27 feb 2017 - 16:54
    • Da's niet waar. Het zegt wel degelijk iets. Je bedoelt denk ik 'het zegt niet alles en garanties worden nergens gegeven.'
      Want het zegt nl dat Mercedes geen betrouwbaarheidsproblemen heeft en net als vorig jaar gewoon zn programma kan afwerken. Ze ogen betrouwbaar en snel. Dàt zegt het.

      • + 1
      • 27 feb 2017 - 17:44
    • Wel apart dat je wenst dat bij degene die het gewoon goed doet dat daar iets bij fout gaat....en niet dat je wenst dat bij wie het niet goed gaat het juist wel beter gaat.

      • + 0
      • 27 feb 2017 - 17:46
    • het is niet zo dat ik niet wens dat bij degene bij wie het laatste jaren zeer goed ging dat daar iets goed fout gaat

      • + 0
      • 27 feb 2017 - 17:49
    • @Dutchf1....ok, ik wens dat het bij RBR beter gaat, en ik wens dat het bij Mercedes slechter gaat....happy?

      • + 0
      • 27 feb 2017 - 19:16
  • wat is die Max toch een ontzettend slimme knaap

    "Een V10 of V12 motor, de banden zoals ze nu zijn, kleinere tanks, wat ervoor zorgt dat je moet tanken tijdens de race."

    hij heeft er tenminste kijk op.........

    • + 1
    • 27 feb 2017 - 17:45
    • Miljoenen fans roepen dit, alle ontzettend slimme knapen of gewoon een regular opinion ?

      • + 0
      • 27 feb 2017 - 18:24
  • Dat bijtanken snap ik niet helemaal van Max of hij zou moeten bedoelen dat het sensationeel voor de fans is. Vanuit een racer als Max is gedacht had ik verwacht dat hij zo min mogelijk strategische momenten vanaf de pitwall geregeld zou willen hebben en om ook zonder rekening te houden met zuinig omgaan met benzine voluit zou willen racen.

    • + 0
    • 27 feb 2017 - 23:07
  • Mr.Rofl

    Posts: 527

    Misschien is een doel van Max tot en met de grand prix van Canada zoveel mogelijk Lance Stroll in de weg rijden. Daarna is zijn record van jongste grand prix winnaar voorlopig weer veilig.

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 09:44

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar