user icon

Johnny Herbert: "Rosberg zal niet meer terugkeren in de Formule 1"

  • Gepubliceerd op 18 feb 2017 15:26
  • comments 29
  • Door: Rutger Lauvenberg

Johnny Herbert was naar eigen zeggen een van de weinigen die niet verrast werd door het plotseling vertrek van Nico Rosberg uit de Formule 1. De Sky-analist denkt dat Rosberg qua karakter veel op hem lijkt en de Brit gaf aan dat hij zelf ook zo'n beslissing genomen zou kunnen hebben, mocht eenzelfde scenario zich hebben voorgedaan tijdens zijn eigen Formule 1-carrière.

"Ik was niet geschokt of verrast door zijn beslissing, zoals vele anderen dat wel waren," zei Herbert aan Badger GP. "Ik weet het natuurlijk niet zeker, omdat ik helaas nooit in zijn positie terecht gekomen ben, maar ik zou ook zo'n beslissing genomen kunnen hebben. Mijn enige doel was om ooit wereldkampioen te worden en ik kan me goed voorstellen dat als het me dan eindelijk een keer gelukt zou zijn, ik er meteen de brui aan had gegeven."

"Ik vond het mooi om te zien hoe kapot hij zat na de race in Abu Dhabi. Op het podium zag je gewoon dat hij zowel fysiek als mentaal uitgeput was. We hebben hem soms bekritiseerd, omdat hij te weinig emotie zou tonen na het winnen van een race, maar het was geweldig om te zien hoe zich gedroeg na het winnen van de wereldtitel."

"Ik denk echter niet dat Nico ooit nog terug zal keren in de Formule 1. Hij zal de komende maanden veel tijd gaan doorbrengen met zijn familie en misschien zien we hem dan over een paar jaar in de Le Mans-series of de DTM, maar ik dat hij klaar is met de Formule 1."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Je zou zo maar eens gelijk kunnen krijgen Johnny.

    • + 0
    • 18 feb 2017 - 16:03
    • Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, dat Johnny gelijk heeft.

      • + 0
      • 18 feb 2017 - 16:14
    • LOL. En nou ik of de volgende zeker weer... ;)

      • + 0
      • 18 feb 2017 - 16:45
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Dat zei Rosberg zelf ook al, maar altijd goed als anderen het nog even herhalen.

      • + 0
      • 18 feb 2017 - 19:29
  • En dat hoeft ook niet...

    • + 0
    • 18 feb 2017 - 16:13
    • Alsof iemand er nog over twijfelde of hij terug zou keren!

      • + 0
      • 18 feb 2017 - 22:55
  • Pipje

    Posts: 267

    En als hij alsnog zou willen hoeft hij niet bij Mercedes aan te kloppen.

    • + 0
    • 18 feb 2017 - 16:20
    • Hij zou de Hamilton's auto kunnen wassen na elke race.

      • + 0
      • 18 feb 2017 - 16:29
  • Rosberg zijn doel was om wk te worden, daar heeft hij alles voor gedaan en hij heeft zijn doel bereikt. Die zien we zeker niet meer terug in de F1.

    • + 1
    • 18 feb 2017 - 16:28
  • Die Herbert zeg...ik zou zijn kristallen bol ook wel willen hebben. Hoe weet hij dit allemaal? Ik zou het niet bedacht kunnen hebben.

    • + 1
    • 18 feb 2017 - 16:32
    • Terecht dat hij er goed voor betaald wordt.
      Tenminste dat vermoed ik... :)

      • + 0
      • 18 feb 2017 - 16:49
    • wibi

      Posts: 4.514

      Voor dat gezever 'dik' betalen.? Kunnen ze beter hun geld besteden aan echte voorspellingen. Dit had bijna iedereen, met een beetje verstand van de F1, kunnen voorspellen.

      • + 0
      • 18 feb 2017 - 17:07
    • @WIBI juist, dat bedoel ik! Ik vind Herbert een vrolijke verschijning maar hij kan niet tippen aan bijvoorbeeld een Coulthard.

      • + 1
      • 18 feb 2017 - 20:48
    • @DC. Verder zijn bijvoorbeeld Brundle, Berger, Hill en Webber ook goed,
      maar Coulthard is m.i. de beste.
      Misschien is de Schot met een microfoon zelfs nog beter dan hij in een formule 1-bolide was.

      • + 0
      • 19 feb 2017 - 04:00
  • Bekritiseerde hij Alonso ook al niet begin vorig jaar na dat ongeluk, zegt genoeg.

    • + 0
    • 18 feb 2017 - 16:43
  • rossifan

    Posts: 164

    DTM is wel een mooi kamioenschap voor 'm, ze hebben maar 9 raceweekenden, dus kan ie mooi uitrusten tussendoor.

    • + 0
    • 18 feb 2017 - 17:01
  • Zie totaal geen gelijkenis tussen Rosberg en Herbert... En dan bedoel ik niet het uiterlijk... Voor de rest zijn het opendeuren... Zaken die Rosberg zelf al benoemd heeft, veel tijd met familie doorbrengen, onwaarschijnlijk dat hij nog F1 gaat rijden, etc.

    • + 0
    • 18 feb 2017 - 17:02
  • Brammus

    Posts: 665

    Maar Johnny toch, je weet dat er maar twee types analisten zijn die serieus genomen worden? Die negatief zijn over Sauber/Sainz/Rosberg/Bernie/Wolff/FIA/geluid/DRS óf die positief zijn over Max/Lewis/RB/brede banden.. En dan het liefst ongegrond én zonder enige F1 hands-on ervaring...

    • + 0
    • 18 feb 2017 - 19:32
    • Post zo iets als dit in het vervolg direct als 1e hoeft verder niemand meer te reageren want jij hebt dat al doodgeslagen -netje

      • + 0
      • 18 feb 2017 - 19:40
  • Vroem!

    Posts: 293

    Zo! Nu weten we het zeker...

    • + 0
    • 18 feb 2017 - 20:48
  • karel00

    Posts: 94

    Wie dat niet weet moet geen F1 meer kijken of volgen, lewis is gewoon klassen beter, en zonder plofmotoren was die gewoon kampioen geweest met 4 vingers in zn neus

    • + 0
    • 19 feb 2017 - 00:27
  • Thank you captain obvious.....

    • + 0
    • 19 feb 2017 - 01:18
  • T-Rexona

    Posts: 81

    Rosberg is mentaal niet opgewassen tegen de druk, dat bleek achteraf wel, ondanks zijn persoonlijke overwinning. Hij is mentaal een watje

    • + 0
    • 19 feb 2017 - 08:15
  • T-Rexona

    Posts: 81

    Toch had ik hem graag nog verder willen zien racen, zonder de enorme prestatiedruk die dat ene kampioenschap met zich mee brengt. Een gemiste kans

    • + 0
    • 19 feb 2017 - 08:20
  • Die Johnny kan er wat van hoor, ik sta helemaal triplex.

    • + 0
    • 19 feb 2017 - 10:12
  • Mazzeltje voor Hamilton,
    De enige rijder die hem de laatste jaren kon verslaan komt definitief niet terug.

    • + 0
    • 19 feb 2017 - 12:13
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Gezien Johnny's ernstige ongeluk snap ik ook wel dat hij louter in de weg omhoog geïnteresseerd was.

    • + 0
    • 19 feb 2017 - 12:41
  • Numnum

    Posts: 3.128

    No shit Sherlock...

    • + 0
    • 20 feb 2017 - 01:15

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar