Pedro de la Rosa verrast over plotselinge ontslag bij Sauber
- Gepubliceerd op 14 sep 2010 11:54
-
15
- Door: Robin Smeets
De la Rosa zegt verrast te zijn door de beslissing van teambaas Sauber, maar hij heeft nog altijd als doel om ook in 2011 weer op de Formule 1-grid te staan. "Ik ben verrast door de beslissing van het team, maar ik respecteer het en wens iedereen succes voor de rest van het seizoen. Ik ga er nog altijd voor om in 2011 weer op de grid te staan", aldus de Spanjaard.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 51
Je bent niet alleen een groot man als je hard rondjes kan rijden. Een groot man weet ook wanneer hij moet ophouden. Meneer De la Rosa.
Posts: 321
Zoiets zou ik op dit moment als schumacher fan niet durven zeggen !!??!!
Posts: 4.764
@Silverwing:
Lekkere vergelijking :P MS heeft zich al bewezen terwijl DLR niets heeft bereikt, nou ja in de F1 rijden op zich.. Maar goed, ik neem aan dat je me snapt
Posts: 343
Ik heb niks tegen Nick, Pedro en Sauber, en wens ze het allerbeste, maar ik zal toch lachen als Nick straks ook een lesje krijgt van Kobayashi.
Posts: 962
Gaat niet gebeuren. Kobayashi kan stampen maar er zijn heel weinig coureurs die Nick Heidfeld over 1 jaar de baas zijn. Massa, Raikkonen en Kubica hebben zich er al op stuk gebeten.
Posts: 343
En alle drie zijn bij de betere teams gekomen, hoe kan dat toch?, daar moet toch een reden voor zijn. Dat vraag ik me serieus af. En over een heel jaar is misschien ook meteen wel het antwoord, Nick is zo constant als de zon, die komt ook elke dag op, daar kan je op rekenen. Maar je ziet de zon niet altijd. ;-)
Posts: 2.885
Ik zal je uitleggen waarom.
Nick heeft een imago van zes keer niets. Hij is een grijze muis (zeg ik als Heidfeld-fan) en valt nooit of te nimmer op. Bovendien is hij totaal niet egoïstisch (naast de baan) en zal zichzelf nooit op de borst kloppen. Als je hem voorbij ziet lopen, valt hij nauwelijks op. Terwijl mannen als Massa en Kubica veel meer opvallen, ook op de baan.
Zijn gebrek aan imago is dan ook wat hem opbreekt, iets wat hij een paar jaar geleden al had toegegeven. Maar hij is er de man niet naar daar te lang mee te zitten.
Gek, want Heidfeld is één van de betere coureurs. In 2008 heeft hij in zijn eentje meer inhaalacties gedaan dan de rest van het veld bij elkaar. Heidfeld kan echt loeihard rijden, heeft een rijstijl die vergelijkbaar is met die van Alonso en Button (soepel) en dat was wat hem in 2008 opbrak in de kwalificaties (hij kreeg zijn banden niet op temperatuur).
Posts: 830
Dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn.
Koba kent zijn auto beter.
Posts: 62
Hangt af of de beroerde eigenschappen van de sauber bij heidfeld passen. Opmerkelijk dat ze de la rosa de zwarte piet geven. Met een onbetrouwbare langzame wagen kun je geen potten breken.
Posts: 2.885
Ehm... Een man met 67 races op zijn naam en 6 punten met de C23. Versus een man met 15 races op zijn naam en 21 punten in de C23.
Daar komt bij, dat Pedro geen enkele teamgenoot aankon, ook Verstappen niet. Behalve dan dat hij in 1999 Toronasuke Takage de baas was, maar of dat nou zo\'n prestatie was...
Posts: 180
ik durf de vergelijking van Fisichella en Badoer wel aan van vorig jaar. Bij Ferrari dachten ze ook dat Fisichella behoorlijk wat beter zou presteren dan Badoer. Daar kwamen ze toch bedrogen uit.
Ik hoop voor Sauber dat Heidfeld een verbetering is, maar ik betwijfel het. Lullig voor De la Rosa, maar welkom in de wereld die F1 heet.
Posts: 10.089
ik ben er ook beetje door verrast, vind het ook wel zielig voor pedro
Posts: 3.077
Ik heb het gevoel dat het gaat om de dubbele rol die Heidfeld nu kan gaan spelen. Racen voor Sauber en ondertussen testen voor Pirreli. Toch intressant voor de ontwikkeling van de auto van volgend jaar.
Posts: 3.471
Pedro gaat nu naar Pirelli
Posts: 233
Denk dat Heidfeld het beter zal doen dan Pedro iig, jammer voor Pedro maar die zal volgend jaar denk ikzelf niet meer in de F1 te zien zijn, de \'langzamere teams\' zullen meer kijke voor talent al hoewel, Di Grassi/Senna.. laten ook weinig tot niets zien, maar goed.. met Talent begint het uiteindelijk allemaal!!