Pedro de la Rosa verrast over plotselinge ontslag bij Sauber

Pedro de la Rosa heeft geschokt gereageerd op zijn plotselinge ontslag bij het team van Sauber. Teambaas Peter Sauber maakte vanochtend bekend dat de Spanjaard vanaf de volgende race vervangen zal worden door Nick Heidfeld, die hierdoor terugkeert naar zijn 'oude' team.

De la Rosa zegt verrast te zijn door de beslissing van teambaas Sauber, maar hij heeft nog altijd als doel om ook in 2011 weer op de Formule 1-grid te staan. "Ik ben verrast door de beslissing van het team, maar ik respecteer het en wens iedereen succes voor de rest van het seizoen. Ik ga er nog altijd voor om in 2011 weer op de grid te staan", aldus de Spanjaard.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • grimi05

    Posts: 51

    Je bent niet alleen een groot man als je hard rondjes kan rijden. Een groot man weet ook wanneer hij moet ophouden. Meneer De la Rosa.

    • + 0
    • 14 sep 2010 - 12:13
    • Zoiets zou ik op dit moment als schumacher fan niet durven zeggen !!??!!

      • + 0
      • 14 sep 2010 - 14:25
    • szixxx

      Posts: 4.764

      @Silverwing:

      Lekkere vergelijking :P MS heeft zich al bewezen terwijl DLR niets heeft bereikt, nou ja in de F1 rijden op zich.. Maar goed, ik neem aan dat je me snapt

      • + 0
      • 14 sep 2010 - 20:08
  • Hermanski

    Posts: 343

    Ik heb niks tegen Nick, Pedro en Sauber, en wens ze het allerbeste, maar ik zal toch lachen als Nick straks ook “een lesje krijgt” van Kobayashi.

    • + 0
    • 14 sep 2010 - 13:05
    • Dennoow

      Posts: 962

      Gaat niet gebeuren. Kobayashi kan stampen maar er zijn heel weinig coureurs die Nick Heidfeld over 1 jaar de baas zijn. Massa, Raikkonen en Kubica hebben zich er al op stuk gebeten.

      • + 0
      • 15 sep 2010 - 00:38
    • Hermanski

      Posts: 343

      En alle drie zijn bij de betere teams gekomen, hoe kan dat toch?, daar moet toch een reden voor zijn. Dat vraag ik me serieus af. En “over een heel jaar” is misschien ook meteen wel het antwoord, Nick is zo constant als de zon, die komt ook elke dag op, daar kan je op rekenen. Maar je ziet de zon niet altijd. ;-)

      • + 0
      • 15 sep 2010 - 12:57
    • Ik zal je uitleggen waarom.

      Nick heeft een imago van zes keer niets. Hij is een grijze muis (zeg ik als Heidfeld-fan) en valt nooit of te nimmer op. Bovendien is hij totaal niet egoïstisch (naast de baan) en zal zichzelf nooit op de borst kloppen. Als je hem voorbij ziet lopen, valt hij nauwelijks op. Terwijl mannen als Massa en Kubica veel meer opvallen, ook op de baan.

      Zijn gebrek aan imago is dan ook wat hem opbreekt, iets wat hij een paar jaar geleden al had toegegeven. Maar hij is er de man niet naar daar te lang mee te zitten.

      Gek, want Heidfeld is één van de betere coureurs. In 2008 heeft hij in zijn eentje meer inhaalacties gedaan dan de rest van het veld bij elkaar. Heidfeld kan echt loeihard rijden, heeft een rijstijl die vergelijkbaar is met die van Alonso en Button (soepel) en dat was wat hem in 2008 opbrak in de kwalificaties (hij kreeg zijn banden niet op temperatuur).

      • + 0
      • 16 sep 2010 - 10:44
  • gabini

    Posts: 830

    Dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn.
    Koba kent zijn auto beter.

    • + 0
    • 14 sep 2010 - 17:56
  • de chief

    Posts: 62

    Hangt af of de beroerde eigenschappen van de sauber bij heidfeld passen. Opmerkelijk dat ze de la rosa de zwarte piet geven. Met een onbetrouwbare langzame wagen kun je geen potten breken.

    • + 0
    • 14 sep 2010 - 18:08
    • Ehm... Een man met 67 races op zijn naam en 6 punten met de C23. Versus een man met 15 races op zijn naam en 21 punten in de C23.

      Daar komt bij, dat Pedro geen enkele teamgenoot aankon, ook Verstappen niet. Behalve dan dat hij in 1999 Toronasuke Takage de baas was, maar of dat nou zo\'n prestatie was...

      • + 0
      • 16 sep 2010 - 10:47
  • veldt000

    Posts: 180

    ik durf de vergelijking van Fisichella en Badoer wel aan van vorig jaar. Bij Ferrari dachten ze ook dat Fisichella behoorlijk wat beter zou presteren dan Badoer. Daar kwamen ze toch bedrogen uit.
    Ik hoop voor Sauber dat Heidfeld een verbetering is, maar ik betwijfel het. Lullig voor De la Rosa, maar welkom in de wereld die F1 heet.

    • + 0
    • 14 sep 2010 - 19:24
  • ik ben er ook beetje door verrast, vind het ook wel zielig voor pedro

    • + 0
    • 14 sep 2010 - 20:33
  • Mirani

    Posts: 3.077

    Ik heb het gevoel dat het gaat om de dubbele rol die Heidfeld nu kan gaan spelen. Racen voor Sauber en ondertussen testen voor Pirreli. Toch intressant voor de ontwikkeling van de auto van volgend jaar.

    • + 0
    • 14 sep 2010 - 22:54
  • Pedro gaat nu naar Pirelli

    • + 0
    • 15 sep 2010 - 00:00
  • Denk dat Heidfeld het beter zal doen dan Pedro iig, jammer voor Pedro maar die zal volgend jaar denk ikzelf niet meer in de F1 te zien zijn, de \'langzamere teams\' zullen meer kijke voor talent al hoewel, Di Grassi/Senna.. laten ook weinig tot niets zien, maar goed.. met Talent begint het uiteindelijk allemaal!!

    • + 0
    • 16 sep 2010 - 10:58

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar