Massa: "Ik ben erg blij met de derde plaats"
- Gepubliceerd op 12 sep 2010 16:58
-
15
- Door: Kees Schooneman
Het was een goed resultaat voor ons, begint Massa. In de eerste ronde had ik de kans om Fernando Alonso in te halen. Hij was druk met Jenson Button in gevecht. Wij waren sneller dan Button, maar konden hem niet passeren. Na de pitstops was Alonso Button gepasseerd, maar ik zat er helaas nog iets te ver achter. Onze stops waren zeer goed, aldus Massa.
Massa was in de eerste ronde betrokken bij het uitvallen van Lewis Hamilton. De Braziliaan verspilt weinig woorden aan het incident: Ik voelde dat Lewis me raakte, maar heb daar geen hinder aan bevonden, vervolgt Massa.
Het is fantastisch om hier op het podium te staan. Als je naar het rechte stuk kijkt en je ziet geen asfalt meer omdat daar alles Ferrari fans staan, is er niets mooiers, besluit Massa.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.671 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 1.765
ik vond hem goed rijden, vooral gewaagd in de eerste chicane na de start, hoopte dat hij Button nog kon pakken, maar helaas, hij kon goed in het spoor blijven
Posts: 45
Geweldig hoe hij zo aan bleef haken bij button en alonso. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Vind hem een goede coureur, maar had niet verwacht dat hij bij zou blijven. Super gedaan Massa!
Posts: 10.412
geniet maar van de ferrari fans kon wel eens het laatste jaar zijn...verder goed gereden.
Posts: 7.177
Zeker goed gereden alleen je zag gelijk toen hij op de harde kwam toch wat snelheid verloor. Verder heeft ie echt gewoon strak gereden! Alonso had wel Mazzel dat Massa wat meer voorzichtig is zoals op BBC gezegd werdt.
Posts: 1.650
Ja EJ insinueerde terug een klein beetje maar David heeft hem terecht direct getackeld. David zei duidelijk dat het echt racen was dat beide Ferrari-mannen deden. Op de cm....
Posts: 5.792
Dat werd door Jordan gezegd maar daar was DC het helemaal niet mee eens. Jordan zei dat hij net als een team order niet mocht aanvallen en als dat een andere rijder was geweest massa veel harder was geweest. maar ze raakte elkaar dus hoeveel harder moet het dan gaan volgens Jordan die weer over de team order begon te zeiken.
Posts: 2.418
Ik vond hem eerlijk gezegd niet heel sterk rijden vandaag. Toen Alonso voorbij was aan Button liep hij aardig uit. Massa daarintegen kwam niet echt dichterbij. Hij reed af en toe wel goede rondetijden, maar kon nooit echt aandringen.
Posts: 7.177
Ja maar dat was ook op het moment dat Massa naar de harde banden ging. Want als je keek na zijn pit zat hij aardig achter hun. Alleen zoals bekent kan hij niet goed overweg met de harde band. En kan die snelheid er niet mee halen.
Posts: 10.412
wat moet hij dan in de f1 als hij niet met hard kan rijden?
Posts: 3.592
@Alonso fan; niet goed mee rijden is wat anders als helemaal niet mee kunnen rijden. Ik bedoel, hij verliest een tiende/twee tiende per ronde op Alonso, das niet gelijk slecht natuurlijk. Daarbij had ie wel kunnen aandringen bij Button (als ie wat dichter in de buurt zou komen), maar als Alonso er in 35 ronden niet langs komt, dan weet hij ook wel dat \'m dat niet lukt.
Snap dat ie op dat moment allang tevreden was en ik vond het dan ook een prima race van \'m.
Posts: 1.278
Sommige coureurs hebben nu eenmaal problemen met die hardere bandensoort, en ik snap ze wel hoor! Als je ziet dat Vettel moeiteloos de race uitreed op de zachte banden (op 1 ronde na dan), hoe hard moet die harde bandensoort dan niet zijn...
Dat hoop ik echt dat er volgend jaar terug uit is met Pirelli. Banden die gewoon terug 20 ronden meegaan, snelheid leveren en grip. En niet die control tyres van Bridgestone die al jaren het aggresief rijden beperken van onder anderen Raikkonen, Kubica, Massa en Alonso!
Posts: 69
Inderdaad een goede race van Massa, maar geen geweldige. Had hij de opdracht uit kunnen voeren om dicht bij Alonso te blijven dan had hij een kans gehad om na zijn pitstop tussen Alonso en Button te komen. Niet gelukt maar wel een mooie derde plaats.
Posts: 11.414
Wat was eigenlijk het idee erachter dat Massa zo aggressief reed in de eerste ronde? Zou hij gehoopt hebben dat als hij Alonso weer voorbij kwam dat ze hem dit keer niet zouden durven terugfluiten?
Posts: 1.725
Gewoon even tonen aan Fernando dat hij er wel degelijk langs kan als hij wil / mag.
Hij had hem zeker kunnen hebben bij het weg accelereren uit bocht 2 maar is waarschijnlijk duidelijk gebrieft voor de race om hem voor te laten als het kan.
Is het dan nog niet opgevallen dat in elke race die Alonso dit seizoen al heeft gewonnen, Massa eerst de deur open deed voor hem?
Posts: 365
Massa heeft waarschijnlijk een sientje ontvangen om af te haken en punten te vergaren voor Ferrari. Alonso deelt de lakens uit.