Hamilton: "Ik kan alleen mezelf de schuld geven"
- Gepubliceerd op 12 sep 2010 15:43
-
26
- Door: Robin Smeets
"Dit was duidelijk een fout van mezelf", vertelde Hamilton. "Dit is dus iets wat er kan gebeuren bij het racen als je hard aan het pushen bent. Ik probeerde mezelf goed te positioneren om Felipe Massa voorbij te gaan, maar raakte hem met mijn wiel en toen was het voorbij."
"Het kampioenschap is extreem spannend nu. Maar juist dan verlies je met zulke fouten veel kostbare punten en kan je hiermee een kampioenschap weggooien."
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 2.567
HAMILTON WORDT GERAAKT DOOR MASSA!
Posts: 1.745
Idd, Massa al zijn punten van dit jaar afnemen lijkt mij wel terecht.
Posts: 770
tuurlijk ex-ferrari fan jij weet het beter dan hamilton of niet !
Posts: 5.397
Sarcasme toch?
Posts: 122
gretig
Posts: 594
massa dacht niet dat hamilton daar nog zat
Posts: 859
Massa heeft spiegels.
Was inderdaad niet handig maar verwacht toch wel dat Hamilton wereldkampioen gaat worden.
Posts: 83
wat wil je dan dat massa gewoon rechtdoor gaat:P
Posts: 1.315
Opmerkelijk dat Hamilton deze fout maakt. Ik dacht dat het wilde, iets te gretige zoals in 2007 er nu wel af zou zijn. Maargoed hij staat er nog altijd heel sterk voor. Vergeet alleen niet dat Singapore RedBull en Ferrari territorium is. Het wordt hoe dan ook heel spannend!
Posts: 2.091
Maxima zou zeggen: \"Beetje dom\"...........
Posts: 1.745
lol
Posts: 2.181
Kom op,gaan we nu al beginnen,hij geeft zelf aan dat zijn is geweest en dat was duidelijk te zien want hij zat niet eens naast Massa..
Posts: 9.505
Hij heeft dure punten verspeeld vandaag, want ook hij weet dat red-bull vanaf nu weer de dienst gaat uitmaken
Posts: 1.745
Precies.
Ik denk dat het kampioenschap naar Alonso of een van de RB coureurs gaat. McLaren is denk ik gezien.
Posts: 1.765
dat Mclaren gezien is, vind iets te kort door de bocht, maar Hamilton heeft het zichzelf nu wel wat lastiger gemaakt, daarintegen heeft Ferrari erg goede zaken gedaan, dus het word hopelijk nog spannend
Posts: 3.592
Zeldzame fout van Hamilton, maar shit happens.. Massa treft geen blaam hier.
Posts: 11.414
Denk dat Hamilton zichzelf teveel opgefokt heeft. Na zijn slechte kwalificatie gisteren wilde hij teveel goedmaken en het idee was dat Massa de boel op zou houden.
Hij stond juist aan de leiding van het kampioenschap omdat hij dit soort blunders juist niet maakt. Nu dus wel. Duur foutje.
Posts: 1.765
ben het helemaal eens met je in deze, zijn gretigheid (die ik overgens bewonder) heeft hem nu heel veel gekost, ik hoop voor hem, niet te veel aan het eind
Posts: 5.792
was het niet Hamilton die deze week zei dat vettel nog veel moest leren en niet tegen de druk kon .lol.Ja als je zoiets zegt word je altijd gelijk afgestrafd
Posts: 11.414
Felix, je bedoeld Button misschien, die zich beklaagde dat Vettel bij hem in de zijkant ramde?
Posts: 1.265
Jammer op dit circuit had hij moeten toeslaan. Want nu komen de straatciruits eraan waar de downforce een grote rol gaat spelen. Helaas is dat niet 1 van Mclaren\'s sterkste punten (op dit moment, misschien dat ze nog komen met updates).
Posts: 2.712
Shit happends, ik hou ook niet van safe drivers of inhalen via een pitstop.
Posts: 962
Hij kan ook mij de schuld geven maar dat schiet niet op. Tsja, gegokt en verloren! Het was inderdaad z\'n eigen schuld. Massa zat al klem met Alonso en Button, er was geen ruimte aan de binnenkant en hij had Hamilton niet gezien.
Posts: 15
Wel jammer dat hij zich na een ronde stuk gereden heeft.
Had wel een mooi gevecht geworden denk ik tussen hem en Alonso
Posts: 5.792
Dat denk ik niet want button was al ssneller dan Ham en die was weer langzamer dan alonso.dus dat gevecht had er niet in gezeten
Posts: 11.414
Button was alleen sneller in Q3.