Hamilton: "Ik kan alleen mezelf de schuld geven"

Lewis Hamilton kon na enkele bochten in Monza alweer uitstappen. De Brit raakte Felipe Massa bij het ingaan van de tweede chicane in de eerste ronde en daarbij brak zijn rechtervoorwiel af. Volgens Hamilton kan hij alleen zichzelf de schuld geven van deze uitvalbeurt, waardoor hij de leiding in het kamioenschap is kwijtgeraakt aan Mark Webber.

"Dit was duidelijk een fout van mezelf", vertelde Hamilton. "Dit is dus iets wat er kan gebeuren bij het racen als je hard aan het pushen bent. Ik probeerde mezelf goed te positioneren om Felipe Massa voorbij te gaan, maar raakte hem met mijn wiel en toen was het voorbij."

"Het kampioenschap is extreem spannend nu. Maar juist dan verlies je met zulke fouten veel kostbare punten en kan je hiermee een kampioenschap weggooien."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.567

    HAMILTON WORDT GERAAKT DOOR MASSA!

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 15:45
    • Idd, Massa al zijn punten van dit jaar afnemen lijkt mij wel terecht.

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 15:48
    • tuurlijk ex-ferrari fan jij weet het beter dan hamilton of niet !

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 16:09
    • Kevin

      Posts: 5.397

      Sarcasme toch?

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 16:11
  • F108

    Posts: 122

    gretig

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 15:47
  • reprep

    Posts: 594

    massa dacht niet dat hamilton daar nog zat

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 15:47
    • Massa heeft spiegels.

      Was inderdaad niet handig maar verwacht toch wel dat Hamilton wereldkampioen gaat worden.

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 16:24
  • Felipben

    Posts: 83

    wat wil je dan dat massa gewoon rechtdoor gaat:P

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 15:50
  • DRF

    Posts: 1.315

    Opmerkelijk dat Hamilton deze fout maakt. Ik dacht dat het wilde, iets te gretige zoals in 2007 er nu wel af zou zijn. Maargoed hij staat er nog altijd heel sterk voor. Vergeet alleen niet dat Singapore RedBull en Ferrari territorium is. Het wordt hoe dan ook heel spannend!

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 15:50
  • Maxima zou zeggen: \"Beetje dom\"...........

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 15:51
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Kom op,gaan we nu al beginnen,hij geeft zelf aan dat zijn is geweest en dat was duidelijk te zien want hij zat niet eens naast Massa..

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 15:54
  • Hij heeft dure punten verspeeld vandaag, want ook hij weet dat red-bull vanaf nu weer de dienst gaat uitmaken

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 15:56
    • Precies.
      Ik denk dat het kampioenschap naar Alonso of een van de RB coureurs gaat. McLaren is denk ik gezien.

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 16:03
    • Edgar

      Posts: 1.765

      dat Mclaren gezien is, vind iets te kort door de bocht, maar Hamilton heeft het zichzelf nu wel wat lastiger gemaakt, daarintegen heeft Ferrari erg goede zaken gedaan, dus het word hopelijk nog spannend

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 16:58
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Zeldzame fout van Hamilton, maar shit happens.. Massa treft geen blaam hier.

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 16:40
  • Denk dat Hamilton zichzelf teveel opgefokt heeft. Na zijn slechte kwalificatie gisteren wilde hij teveel goedmaken en het idee was dat Massa de boel op zou houden.

    Hij stond juist aan de leiding van het kampioenschap omdat hij dit soort blunders juist niet maakt. Nu dus wel. Duur foutje.

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 16:47
    • Edgar

      Posts: 1.765

      ben het helemaal eens met je in deze, zijn gretigheid (die ik overgens bewonder) heeft hem nu heel veel gekost, ik hoop voor hem, niet te veel aan het eind

      • + 0
      • 12 sep 2010 - 16:56
    • felix50

      Posts: 5.792

      was het niet Hamilton die deze week zei dat vettel nog veel moest leren en niet tegen de druk kon .lol.Ja als je zoiets zegt word je altijd gelijk afgestrafd

      • + 0
      • 13 sep 2010 - 05:41
    • Felix, je bedoeld Button misschien, die zich beklaagde dat Vettel bij hem in de zijkant ramde?

      • + 0
      • 13 sep 2010 - 09:55
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Jammer op dit circuit had hij moeten toeslaan. Want nu komen de straatciruits eraan waar de downforce een grote rol gaat spelen. Helaas is dat niet 1 van Mclaren\'s sterkste punten (op dit moment, misschien dat ze nog komen met updates).

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 17:13
  • Supa

    Posts: 2.712

    Shit happends, ik hou ook niet van safe drivers of inhalen via een pitstop.

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 17:54
  • Dennoow

    Posts: 962

    Hij kan ook mij de schuld geven maar dat schiet niet op. Tsja, gegokt en verloren! Het was inderdaad z\'n eigen schuld. Massa zat al klem met Alonso en Button, er was geen ruimte aan de binnenkant en hij had Hamilton niet gezien.

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 18:59
  • 2xtreme

    Posts: 15

    Wel jammer dat hij zich na een ronde stuk gereden heeft.
    Had wel een mooi gevecht geworden denk ik tussen hem en Alonso

    • + 0
    • 12 sep 2010 - 22:07
    • felix50

      Posts: 5.792

      Dat denk ik niet want button was al ssneller dan Ham en die was weer langzamer dan alonso.dus dat gevecht had er niet in gezeten

      • + 0
      • 13 sep 2010 - 05:42
    • Button was alleen sneller in Q3.

      • + 0
      • 13 sep 2010 - 09:57

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar