user icon

Manor verschuift de deadline naar eind januari

  • Gepubliceerd op 13 jan 2017 12:45
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Manor heeft zichzelf wat meer tijd verschaft om een oplossing te verzinnen voor de financiële problemen. Moederbedrijf Just Racing staat sinds begin dit jaar onder curatele. Manor Racing valt om als er niet snel een koper of investeerder gevonden wordt.

BBC Sport meldt nu dat curator FRP geld gevonden heeft om het personeel van Manor tot eind januari door te betalen. Dat betekent dat het team een week langer de tijd heeft dan gedacht voordat het de knoop over gedwongen ontslagen moet doorhakken.

Een curator heeft wettelijk gezien veertien dagen de tijd vanaf het moment dat ze aangesteld zijn voordat ze zelf verantwoordelijk worden voor het ophoesten van de salarissen en overige uitgaven. Dat hield in dat 20 januari de deadline was, maar die is nu verschoven.

Het personeel is op vrijdagochtend van dat nieuws op de hoogte gebracht.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.514

    Als de datum is verschoven (en dat komt niet vaak voor !) zal de curator nog mogelijkheden zien (of hebben) en dan zie ik het nog wel goedkomen mat Manor al zal het op het randje zijn...

    • + 1
    • 13 jan 2017 - 12:48
  • louc_

    Posts: 2.286

    En zo verder naar half februari........

    • + 0
    • 13 jan 2017 - 12:50
  • Stel dat ze gered worden, met wat gaan die dan racen in 2017?

    • + 2
    • 13 jan 2017 - 12:52
    • BJBoes

      Posts: 114

      met de auto die reeds in ontwikkeling is ... en op de 1 of andere manier geen vertraging heeft opgelopen volgens de laatste nieuws berichten. ondanks dus alle financiële perikelen.
      vraag is natuurlijk of er nog wel geld komt om de componenten te fabriceren. ontwikkeling is 1, fabriceren is 2!

      • + 2
      • 13 jan 2017 - 12:58
    • Ze schijnen in de fabriek druk bezig te zijn om de nieuwe wagen te bouwen.

      About 100 employees are still working at Manor's base in Banbury, Oxfordshire, preparing a car for the 2017 season.
      Manor have been granted permission by Formula 1's governing body the FIA to use their 2016 chassis, with minor modifications, as the basis for the car that is raced at the beginning of the season, should they find a buyer.
      The FIA has told the team there is no need to re-submit the chassis for its mandatory crash test
      Even if a buyer is not found by the end of January, it does not necessarily mean the team will immediately collapse.
      Staff might begin to be laid off if the team is not sold by then but, in theory, Manor can miss up to the first three races of the season before losing their rights to race in F1.

      • + 0
      • 13 jan 2017 - 14:12
  • Mooi, dan heb ik een week extra de tijd om de laatste centjes bij elkaar te schrapen.

    Racing for Herders.

    • + 0
    • 13 jan 2017 - 12:56
    • #croudfundvettigeherder.

      • + 0
      • 13 jan 2017 - 13:08
  • Roy

    Posts: 2.172

    "dat curator FRP geld gevonden heeft om het personeel van Manor tot eind januari door te betalen. Dat betekent dat het team een week langer de tijd heeft dan gedacht voordat het de knoop over gedwongen ontslagen moet doorhakken." .... Het klinkt niet hoopvol..

    • + 0
    • 13 jan 2017 - 13:02
    • wibi

      Posts: 4.514

      Juist wel ! Het extra geld wil de curator liever gebruiken om schulden af te lossen bij een faillissement

      • + 0
      • 13 jan 2017 - 13:11
    • Roy

      Posts: 2.172

      Wibi , dat ze een week langer door kunnen en om te zoeken naar een oplossing is mooi. Maar en dan? Ze zijn op dit moment ver weg van een gezonde toekomst.

      • + 0
      • 13 jan 2017 - 13:14
    • wibi

      Posts: 4.514

      Denk eens na...waarom zal een curator geld 'weggooien' aan salarissen als ze een week of 2 later toch failliet gaan. Kan hij beter de stekker er meteen uittrekken..

      • + 0
      • 13 jan 2017 - 13:17
    • Mee eens Wibi, anders reserveert de curator het geld wel voor de belangrijkste schuldeisers. Waarschijnlijk zien ze nog mogelijkheden of is op de achtergrond iemand bezig met evt. belangstellende overname kandidaten of sponsors...

      • + 1
      • 13 jan 2017 - 13:22
    • Roy

      Posts: 2.172

      Wibi, ik snap helemaal wat je bedoeld. Maar ik doelde ook meer met "klinkt niet hoopvol" , even met het oog op sportief vlak. het 2017 seizoen en vooral ook : daarna!!

      Zorgelijk dat Sauber en Manor de punten (En dus het geld) echt nodig hadden om het voortbestaan te kunnen garanderen. Maar goed dat is weer een andere discussie.

      • + 0
      • 13 jan 2017 - 13:45
    • wibi

      Posts: 4.514

      Manor hervat gesprek met Aziatisch consortium (bron: deze site)...goed nieuws toch ?

      • + 0
      • 14 jan 2017 - 10:06
  • KoBus

    Posts: 2.382

    Lees net op Sky dat er toch weer gesprekken zijn met de 'Aziatische' investeerders en dat door andere partijen informatie is gevraagd aan de curator.

    #TochHoopvol

    • + 0
    • 13 jan 2017 - 14:15
    • Bedankt Kobus, heb het net even gelezen. Ziet er best wel hoopvol uit.
      Hierboven heb ik een stukje van de BBC gepost. Klinkt ook positief.

      • + 1
      • 13 jan 2017 - 14:44
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @PIETJE

      Dank je wel voor de aanvullende informatie

      • + 1
      • 13 jan 2017 - 15:47

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar