user icon
user icon

Rosberg grijpt naast titel 'Sportman van het Jaar'

  • Gepubliceerd op 19 dec 2016 08:37
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

Nico Rosberg is in eigen land niet verkozen tot 'Sportman van het Jaar'. De Duitser moest die eer laten aan Olympisch turnkampioen Fabian Hambüchen. Rosberg veroverde dit jaar de wereldtitel in de Formule 1 en kondigde vervolgens aan te stoppen met racen.

De uitreiking van de sportprijzen in Duitsland betekende voor Rosberg het einde van een drukke periode waarin hij de halve wereld rondreisde om te praten over zijn kampioenschap en zijn beslissing om afscheid te nemen van de koningsklasse van de autosport.

Hij hoeft niet met een geheel onbevredigd gevoel op vakantie, want hij sleepte wel een andere award in de wacht. Automobielclub ADAC riep Rosberg uit tot 'Coureur van het Jaar'.

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Een echte sportman stopt ook niet gelijk als zijn eerste hoofdprijs binnen is. Die zijn altijd hongerig naar meer!

    • + 2
    • 19 dec 2016 - 08:42
    • Op zich wel mee eens, vooral gezien zijn leeftijd. Toch ben ik er wel blij mee, nog jarenlang aanhikken tegen de zure gezichten van Rosberg en Hamilton (als teamgenoten) is geen pretje.

      • + 3
      • 19 dec 2016 - 08:54
    • Tifoso

      Posts: 2.835

      Denk er precies hetzelfde over. Rosberg komt meer over als iemand die F1 moest rijden omdat papa dat ook heeft gedaan, niet omdat hij zelf zo graag wilde.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 08:55
    • Stitch

      Posts: 4.730

      Voor stoppen op je hoogtepunt is moed nodig #barrichello

      • + 4
      • 19 dec 2016 - 09:10
    • Stitch

      Posts: 4.730

      rdactie waarom blijf ik nu weer in het fliter hangen?

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 09:12
    • Stitch

      Posts: 4.730

      ach ja, hoogte p u n t

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 09:13
    • Stitch

      Posts: 4.730

      dank u!

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 09:16
    • Vroem!

      Posts: 285

      Haha, STITCH...

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 09:33
    • Nate

      Posts: 99

      Als grote formule 1 fan, maar ook een echte familieman heb ik eigenlijk veel respect voor Rosberg om de keuze voor zijn vrouw, dochtertje en familie te maken, na jaren bouwen aan een racecarriere. Ik zou graag in zijn schoenen en veel geld verdienen door snel met formule 1 wagens te mogen rijden, maar zou het zelf ook heel moeilijk hebben om zo weinig bij mijn 2 opgroeiende zoontjes te zijn. Als ik dan met een wereldtitel en genoeg geld om de rest van je leven te kunnen rentenieren op zak kom te staan, zou ik na het behalen van die droom van de wereldtitel ook waarschijnlijk wel zijn keuze volgen. Zelfs als je dan zeker zou zijn van een dominante wagen in 2017 (wat niet helemaal zeker is, zeker niet met de nieuwe reglementen) en een mindere teamgenoot (wat voor Rosberg met Hamilton niet echt te verwachten valt) zou ik nog twijfelen of ik nog een jaar het hele f1-circus zou willen meemaken, terwijl je gewoon je eigen goesting kan gaan doen en genieten van het leven met de mensen die voor jou het allerbelangrijkste zijn.

      • + 11
      • 19 dec 2016 - 10:51
    • @NATE: als mens ben ik het helemaal met je eens en zou ik het zelfde doen. Daarom verdient Nico de titel Sportman van het jaar ook niet. Een pure sportman stopt niet uit zich zelf, die KAN op een gegeven moment niet meer omdat jaren en jaren op de toppen van je kunnen presteren zijn tol hebben geeist. Vele vallen dan in een zwart gat, maar gelukkig is er dankzij goede begeleiding steeds vaker een plan voor na het sportieve succes. Bij een echte sportman staat familie op de 2e plaats of soms op de gedeelde eerste, maar hun sport blijft altijd 1e. Dus Nico is meer een mens dan een sportman en daarom zal hij ook nooit geen kampioen meer worden na deze ene keer. Ook niet als hij was door gegaan in de F1.

      • + 2
      • 19 dec 2016 - 14:42
    • Nate

      Posts: 99

      @ROGIER Snap je punt hoor, ik ben dan ook zelf meer een mens als sportman zeker ;-) Doe heel graag sport, maar het op de eerste plek zetten voor mijn kinderen dat zie ik toch niet vlug gebeuren

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 16:28
  • Schumix

    Posts: 70

    Zo moeilijk is dat ook niet om in een Mercedes wereldkampioen te worden. 18 van de 22 coureurs op de grid was dit ook gelukt. Met een beetje hulp van het team natuurlijk, want meneer Hamilton mag het niet te makkelijk krijgen.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 08:54
    • Welke vier coureurs dan niet?:P

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 09:05
    • Haryanto, Nasr, Gutierrez en....Sainz.

      • + 2
      • 19 dec 2016 - 09:31
    • Klopt maar om Lewis voor te blijven (ook al had hij 1x goed pech) is iets wat ik niet al die 18 coureurs zie doen. Rosberg was ook mening race gewoon sterker dan Lewis. Dus wie blijven er dan over? Vettel, Ricciardo, Alonso en misschien Max en Kimi zie ik herhalen wat Rosberg dit jaar deed. En als we het ruim nemen doe ik daar Nico Hulkenberg, Perez en Bottas nog bij. Dan kom ik dus op 8 coureurs.

      • + 2
      • 19 dec 2016 - 09:41
  • John6

    Posts: 3.347

    Niks mis mee op jonge leeftijd met Pensioen, daarna weer iets gaan doen, genieten van het leven.

    • + 5
    • 19 dec 2016 - 09:10
    • manuel

      Posts: 2.895

      Zijn jullie nou Formule 1 fans? of zijn jullie meer van die Rini Stoutendijk types.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 10:58
    • Of misschien heeft Manuel weinig inlevingsvermogen?

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 12:05
    • John6

      Posts: 3.347

      MANUEL

      Probleem met vele is dat je alles door 1 sleutel gat bekijkt, ik hou van F1 maar jij wil Rosberg in een F1 auto weer hebben en zich misschien wel dood rijden.
      Hij is er klaar mee, en kan dit echt niet nog 1 seizoen zo doen, wat hij deed was eigenlijk al boven zijn kunnen.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 12:33
    • manuel

      Posts: 2.895

      Ik wil Rosberg dood?? OK Das pas echt een stevige uitspraak. Daar heeft Rini meer dan een week werk aan lol.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 14:39
  • wibi

    Posts: 3.827

    Rosberg zal wel denken: "lekker belangrijk.."

    • + 1
    • 19 dec 2016 - 09:52
  • Gelukkig was dat ook niet zijn doel, anders was die huilebalk nog steeds doorgegaan met racen......benieuwd wat dit weer met zijn zenuwgestel gaat doen (boehoe, het is niet eerlijk).

    • + 1
    • 19 dec 2016 - 09:57
    • wibi

      Posts: 3.827

      Rustig aan Dutch... we praten hier nu niet over SAI...;-)

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 10:03
    • John6

      Posts: 3.347

      Hij wou WK worden, geloof mij nu maar wat iedereen er van vindt dat hij gestopt is zal hem echt een rotzorg zijn, soort rijdende rechter daar moet iedereen het mee doen.

      • + 4
      • 19 dec 2016 - 10:06
  • Volgt Bottas hem op?
    Volgens Braziliaanse kranten en Auto Bild heeft Massa
    een 6 miljoen contract getekend bij Williams.
    Hamilton wou Wehrlein niet als teammaat.
    Betrouwbare informatie? Afwachten.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 10:04
    • Pitt

      Posts: 443

      Aangeboden aan Massa, hij moet er nog over nadenken en over praten. Getekend is er dus niks, als Massa niet tekent dan mag Bottas niet weg.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 10:17
    • Hopelijk heb je gelijk PITT, maar ik las:

      "Reports in Brazilian and German media claim that Felipe Massa has accepted a deal to remain in Formula 1 for another year with Williams, allowing Valtteri Bottas to fill the most desired seat in the sport at Mercedes."

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 10:25
    • Pitt

      Posts: 443

      Zag het staan @Pietje Bell.
      Maar ja het is autobild, dat was hetzelfde blad dat zei dat Pascal niet naar Mercedes mocht omdat Hamilton vindt dat Pascal te snel is.
      We wachten af, van mij mag Massa nog een jaar rijden. Alleen heeft Nasr dan pech, geen stoeltje voor hem waarschijnlijk.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 10:33
  • Dat snap ik nou niet? hihihi

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 11:02
  • Ik heb alle begrip voor zijn keuze ! Geniet ervan Nico....

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 11:04
  • sailor

    Posts: 8.981

    Interesseert hem dat wat , hij heeft Lewis verslagen en is wk , zo gaat het overal de boeken in.
    Hij wil nu lekker genieten van het leven , samen veel plezier hebben met zijn familie , het kan zo afgelopen zijn , kijk maar naar Nico's eerste teamgenootje bij Mercedes...

    • + 2
    • 19 dec 2016 - 12:21
    • Na 18 jaar en heel veel hulp van Mercedes eindelijk Lewis verslagen en nog moest hij wachten tot de laatste race 1 na laatste ronde......wat een stress. Blij dat hij opgehoepeld is.

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 12:53
    • manuel

      Posts: 2.895

      @dutchf1 haha geweldig, mee eens.

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 14:47
  • "God zij dank" dacht Nico, "hoef ik bij die poppenkast tenminste niet op te draven!"

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 16:34

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar