user icon
user icon

Rosberg: "Ik kan nu weer lachen met Hamilton"

  • Gepubliceerd op 15 dec 2016 16:48
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

De verstoorde verhoudingen tussen Nico Rosberg en Lewis Hamilton zijn enigszins hersteld nu Rosberg de Formule 1 voor gezien houdt. De twee kwamen elkaar als kind vaak tegen op de circuits en groeiden op als kameraden, maar als titelrivalen kwam die band flink onder druk te staan.

Die druk is nu van de ketel, geeft Rosberg in gesprek met BBC Sport toe. "We kunnen nu weer samen lachen. Sinds ik aangekondigd heb te stoppen, hebben we al een paar keer met elkaar gesproken. Hij heeft ook aardige dingen over me gezegd. Wie weet, misschien kunnen we in de toekomst weer goed met elkaar opschieten."

Rosberg benadrukte dat zijn afscheid definitief is. Er is geen weg meer terug, hij zal geen comeback maken. "Het is zeker te weten definitief. Het was geen makkelijke stap. Het betekent een grote verandering, maar het voelt goed aan."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Hij heeft ook aardige dingen over mij gezegd....serieus kerel. Jij hebt te weinig aandacht gehad vroeger en kan niet veel hebben. Misschien moet je Keke daar maar eens op aan spreken hahaha

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 16:55
    • het is natuurlijk ook niet makkelijk als zoon van een rijke pa, altijd maar cadeaus krijgen en altijd maar je zin krijgen... erg vervelend allemaal.

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 17:00
    • Wat een brakke reacties weer van jullie. Ik geef het je te doen, om onder de enorme druk van een F1 kampioenschap met alle belangen van dien, en eigen doelen, een maatjes relatie in stand te houden. Onmogelijk dus. Nu de druk van de ketel is komen ze weer tot elkander. Wat is daar mis mee?
      Nico heeft goede competitie gegeven aan Lewis en daar mogen we blij mee zijn.
      Met een beetje pech (niveau Wehrlein of iemand anders) heeft Lewis in 2017 een
      walk-over. Nee daar worden wij F1-fans blij van......

      • + 15
      • 15 dec 2016 - 17:54
    • Tja, wanneer je alle hulp van Mercedes krijgt om kampioen te worden en je kunt dan nog steeds de druk niet aan......begrijp niets van jou lovende woorden BILLGATES307
      Maar dat ligt absoluut aan mij haha

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 18:01
    • @ DUTCH, gezien die opmerking over meer dan 4.000 berichten heeft knulletje WILLIAM (die ineens een Belgische vlag gebruikt) het over jou...

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 20:10
    • "Alle hulp van Mercedes krijgt om ... " - _ - *zucht* Rosberg was gewn sterk en constant dit seizoen, Hamilton was iets minder "Blessed" .. Mss wat minder pimpen en wat meer werken ...

      • + 1
      • 16 dec 2016 - 08:48
  • Wastegate

    Posts: 390

    "Er is geen weg meer terug". Nee, vind je dat gek Nico.

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 17:02
    • Als je je team op zo'n manier gebruikt louter en alleen voor je eigen glorie, dan zullen er inderdaad niet veel teams meer voor je in de rij staan als je in 2018 of 2019 weer de kriebels krijgt. Tegen die tijd is er vers talent, dat wél echt commitment heeft.

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 17:13
    • na 7 jaar commitment. En zo eerlijk om zichzelf af te vragen of hij dat volgend jaar weer op kan brengen. Hij kan in 2018 zo aan de slag bij Williams of Ferrari.

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 19:08
  • Vroem!

    Posts: 285

    "Hij heeft ook aardige dingen over me gezegd." Rosberg is al begonnen met acteren...

    • + 1
    • 15 dec 2016 - 17:28
  • mediF1

    Posts: 2.742

    Mag hij mooi met Lewis mee naar de disco.

    • + 1
    • 15 dec 2016 - 17:30
    • Ik zou bijna een gevatte opmerking maken over wat Lewis hem daar dan ter verhoging van de feestvreugde misschien wel aanbiedt. Maar ik zei 'bijna', dus heb ik niks gezegd. ;-)

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 18:19
  • jd2000

    Posts: 4.163

    Als ik Nico was, zou ik maar niet meer aan Hamilton denken. Lekker je eigen leven leiden met je familie en vrienden. Hamilton is geen van beiden.

    • + 1
    • 15 dec 2016 - 18:37
    • Tja als iemand al 18 jaar jou angstgegner ist.......

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 19:22
  • Straks zingen ze samen een duetje in de studio bij Lewis thuis...

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 19:22
  • William

    Posts: 472

    Brakke reacties hier? Laat ze maar. De meesten hebben het niet verder geschopt dan VMBO. Helemaal niets mis mee, maar kijk eerst na je zelf en oordeel niet zo laag dunkend over F1 coureurs, team stafleden etc. De meesten hier hebben niets omhanden en vinden het leuk om F1 actoren af te zeiken. IQ is hier niet hoog. Als je dan al 4.000+ (WTF!) berichten heb geplaatst alleen hier al dan kun je je afvragen wat er in het leven van deze forumjunkies is misgegaan. Vaak ook een teken dat ze in hun Whatsapp groepen, facebook etc nog veel meer berichten lezen en sturen. Dan zit je echt aan de onderkant van de samenleving met je telefoon als beste vriend. Best sneu.

    • + 11
    • 15 dec 2016 - 19:56
    • "niet verder geschopt dan VMBO." en "kijk eerst na je zelf"

      Hoe doe je dat laatste? Ogen in je achterhoofd?


      M.a.w.: als je gaat trappen naar andere forumgebruikers en ze weg wil zetten als niet bijster intelligent, dan mag je eerst zelf wel eens even zorgen dat je je zaakjes op orde hebt, knulletje.

      Ik (en ik ben vast niet de enige) krijg de indruk dat je jezelf probeert te verheffen door een beetje naar beneden te gaan trappen. Maar eigenlijk geef je met die laatste paar regels wel een leuk inkijkje in je eigen trieste leven. Bovendien heb je overduidelijk een fixatie op het getalletje dat onder de avatars staat. Geen idee waarom. Daar mogen psychologen zich over uitspreken.

      • + 2
      • 15 dec 2016 - 20:04
  • Boeie!

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 20:07

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar