user icon
user icon

Rol van zaakwaarnemer een optie voor Rosberg

  • Gepubliceerd op 15 dec 2016 10:58
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Nico Rosberg heeft wel oren naar een functie van manager van een coureur. Dat liet de Duitser weten in Le Figaro. Rosberg veroverde dit jaar de titel in de Formule 1 en kondigde vervolgens zijn afscheid aan. Hij is niet bang dat hij zich gaat vervelen.

Rosberg: "Ik zal mijn adrenaline voortaan uit andere projecten halen. Ik heb voor de grap het meespelen in films genoemd, maar er zijn zoveel dingen die ik wil doen. Humanitaire projecten hebben mijn interesse gewekt. Mijn vrouw is architect en in dat segment hebben we ook wat zaken lopen. En als ik adrenaline wil, kan ik altijd nog gaan karten met mijn vrienden."

"Ik wil ook op een of andere manier betrokken blijven bij het racen. De beste optie zou de rol van zaakwaarnemer van een jonge coureur zijn en hem begeleiden richting de top zoals mijn vader met mij heeft gedaan. Dan zou ik het van de andere kant kunnen herbeleven. Ik zal me volgend jaar ongetwijfeld ook weer langs de circuits begeven."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Misschien is iets als Dubbel Agent iets voor hem, 2 vliegen in 1 klap. Acteur en Begeleider..

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 11:11
  • Waarom zou je iemand willen als manager die zich toch niet aan zijn woord houd en inmiddels onbetrouwbaar is gebleken haha

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 11:14
  • Off Topic:

    Niet Mercedes, maar het team van Red Bull is in de ogen van Pat Symonds de grote favoriet voor de wereldtitel in 2017, mits Renault volgend jaar nog een stap weet te maken met de motor.

    Red Bull sloot het Formule 1-seizoen 2016 vorige maand af met een tweede plaats in het constructeurskampioenschap, terwijl de koningsklasse van de autosport voor het derde jaar op rij gedomineerd werd door Mercedes. Symonds, de Chief Technical Officer, denkt dat er in 2017 echter wel eens een einde kan komen aan de heerschappij van Mercedes, doordat er vanwege een groot aantal veranderingen in de technische regels met een flink andere auto zal worden gereden.

    Symonds denkt dat de komst van een andere wagen niet zozeer tot meer spanning zal leiden in de Formule 1, maar ziet het wel gebeuren dat de sport vanaf volgend jaar door een ander team gedomineerd wordt. “De nieuwe regels moeten voor meer inhaalacties en meer entertainment zorgen. Bernie Ecclestone wil auto’s die vier seconden per ronde sneller gaan, maar als je echte gevechten wil zien dan moet je de prestaties dichter bij elkaar brengen en stabiele regels hebben”, aldus Symonds in Gazzetta dello Sport. “Wat wel kan gebeuren, is dat je een ander dominant team krijgt. Red Bull maakt weer fantastische auto’s, na een minder jaar in 2015, en als Renault nog een stap kan maken met de motor, dan zijn zij voor mij de favoriet voor de titel.”

    • + 1
    • 15 dec 2016 - 11:23
  • granadees

    Posts: 21

    ja dat zou kunnen.

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 11:33
  • Anders gaat hij toch meewerken in Vivi's Creamery op Ibiza. Weten we ook meteen waar Vivian de cream vandaan haalt.

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 11:42
  • Ben nu al klaar met hem... Een kampioen die je snel vergeet.... Denk dat ik over 20 jaar nog wel de naam Lauda, Mansell, Schumacher, kan herinneren, en misschien zelfs Kéke Rosberg, maar Nico?? Nee, ik denk het niet

    • + 1
    • 15 dec 2016 - 11:44
  • Vroem!

    Posts: 285

    Ik zou DTM of WEC proberen. Mooie klasses, iets meer in de luwte en toch lekker racen! (zeker bij DTM kan 'ie relatief dicht bij huis (Duitsland/Monaco) blijven)

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 11:50
  • Zaakwaarnemer van een jonge coureur?

    Mmm, volgens is ene Wehrlein naarstig op zoek naar een stoeltje...
    Die kan wel een zaakwaarnemer gebruiken!

    • + 1
    • 15 dec 2016 - 12:29
  • Serieus rosberg.. het zal me een reet roesten, ga lekker fietsen

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 13:14
    • CTRA

      Posts: 3.515

      Fiets gezellig een stukje mee en vooral niet terugkomen voordat je reet geroest is.

      • + 0
      • 15 dec 2016 - 14:15

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar