user icon
user icon

'Consortium akkoord over overname van Manor'

  • Gepubliceerd op 14 dec 2016 13:39
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

Een consortium met banden met de Aziatische markt en meerdere GP2-rijders neemt de leiding over bij het team van Manor Racing. Dat schrijft journalist Matthew Somerfield op zijn blog. Volgens hem is gisteren een principeakkoord gesloten in de fabriek van Manor in Banbury.

Eerder gingen geruchten dat Tavo Hellmund, de man achter de Formule 1-projecten in Austin en Mexico City, bezig was met plannen om de Britse renstal over te nemen, maar hij zou slechts een tussenpersoon geweest zijn. Manor-eigenaar Stephen Fitzpatrick hoopte als aandeelhouder betrokken te kunnen blijven bij het team, maar daar zag de koper geen aanleiding toe.

Het speculeren over de identiteit van het consortium is reeds begonnen. NBC-verslaggever Will Buxton zet zijn geld op KFC Indonesia of Jagonya Ayam. Dat zou de kansen voor Antonio Giovinazzi, afgelopen seizoen runner-up in de GP2, op promotie richting de Formule 1 flink vergroten. Het zou ook goed nieuws zijn voor Rio Haryanto en zijn jacht op een tweede kans in de Formule 1.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Ben benieuwd. Zie het wel als iets positiefs.kan ook een mooie bolide kwa kleir stelling opleveren.

    • + 1
    • 14 dec 2016 - 13:45
    • Stitch

      Posts: 5.035

      Men spreekt hier over Giovinazzi (ok, kan ik mee leven) en Haryanto.. dat zou betekenen dat er geen plaats meer is voor Wehrlein, en dat vind ik dan toch schrijnend, aangezien die Ocon toch verslagen heeft in het onderlinge duel en als winnaar in een zeer sterk bezet DTM veld is dat echt niet de snotneus waar velen hier hem voor houden. Ik denk dat hij het bij Mercedes ook helemaal niet slecht zou gaan doen. Maar misschien is Lewis daar wel bang voor en heeft die gezegd dat hij geen "rookie" naast zich wil. Als die namelijk meteen goed mee gaat doen om de prijzen zou dat de waarde van de prestaties van Hamilton een stuk naar beneden halen, omdat een rookie in dezelfde auto het ook goed blijkt te kunnen...

      • + 1
      • 14 dec 2016 - 14:17
    • Wel bizar dat Wehrlein dan OF voor Mercedes rijdt volgend jaar OF helemaal geen F1..

      • + 1
      • 14 dec 2016 - 14:22
    • Lewis heeft het als rookie vrij aardig gedaan tegen Alonso, dus dat lijkt me geen obstakel te zijn.

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 14:22
    • Stitch

      Posts: 5.035

      @MAGVERSLAPEN: inderdaad!
      @ANDY2102: Kan hem dus ook overkomen. FF kijken hoe hij daar dan mee omgaat ;-)

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 14:40
    • Silfen

      Posts: 216

      Wehrlein was in onderhandeling met Sauber.

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 15:17
    • Shrek

      Posts: 474

      @STITCH Wehrlein heeft bekend gemaakt dat hij door Force India is gepasseerd, ondanks zijn bekendheid en testwerk met dat team, vanwege zaken op persoonlijk vlak.

      Hij lijkt als persoon slecht in de markt te liggen - kan dat er misschien mee te maken hebben ??

      • + 1
      • 14 dec 2016 - 18:20
    • Als je hem ziet lopen dan zou je zeggen dat hij niet kan buigen, alleen barsten.

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 22:16
  • Bwoah we zien wel!

    • + 1
    • 14 dec 2016 - 13:46
  • KFC, Mmmmmmm dat word een snelle kippevleugel dan. Ben benieuwd wat het gaat worden dan.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 13:46
    • Een auto met extra vleugels?

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 14:37
    • Hahaha, volgend jaar de slogan "GIVES YOU CHICKENWINGS" achterop de achtervleugel van de manor

      • + 1
      • 14 dec 2016 - 14:42
    • Ajamvleugels he mensen

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 14:46
  • Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Vond dat Fitzpatrick juist de goede weg was ingeslagen. Mensen met veel ervaring aangetrokken en afgelopen jaar gewoon een goed rijdersduo.

    Dit kan echter wel weer een opening betekenen voor jongens als Giovanazzi, die afgelopen jaar natuurlijk aan Jagonya Ayam verbonden zat..

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 13:48
    • lars75

      Posts: 8.908

      ondertussen een stabiele sponsor en betrouwbare partij gebleken in de lagere klasses, geef ze dus het voordeel van de twijfel en als Giovinazzi hierdoor een kans krijgt die hij verdient dan is het helemaal goed.

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 19:23
  • Tja, dan zit Hary gebakken... KFC Was al een geldschieter vorig jaar ....

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 14:08
    • wibi

      Posts: 4.382

      Veel geld kwam van de Indonesische overheid vandaan. Als die ook weer meedoet kan hij nog eens 'driver of the day' worden...

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 15:21
  • Ik hoop dat ze competitiever gaan worden!

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 15:49
  • Dat wordt een good ol' kleurvolle livery als het een beetje meezit. Leuk!
    Roodgeel zoals op het plaatje heeft direct mijn zegen. Die livery sprong er live ook erg uit toen ik 'm zag.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 16:27
  • lars75

    Posts: 8.908

    YES Giovinazzi!!!

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 19:17
  • aap

    Posts: 1.366

    veels te laat man

    iedereen is al bezig met hun auto
    en Manor is bezig met een overname zonder coureurs

    dat wordt weer zo'n autootje die iedereen op 1 of 2 ronden achterstand rijdt
    en als je dan coureur bent bij zo'n team dan mag je blij zijn ????

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 21:19
  • Als het Jagonya Ayam mag dat weliswaar gunstig zijn voor Giovinazzi en Haryanto, maar dat zou ook betekenen dat Werhrlein nog maar één kans heeft als Mercedes hem niet moet: Sauber.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 21:27
  • Zou het in meerdere opzichten helemaal niet erg vinden.
    Met KFC een mooie bekende naam in F1, qua kleustelling weer wat knallenders in het veld, Giovinazzi is zeker niet 1 van de slechtste rijders, en hoewel Haryanto geen topper is, is het een sympatieke kerel dus zou ik het hem wel gunnen (hoewel ik anderzijds liever een groter talent zie in dat stoeltje).

    Wat ik wel hoop is dat de naam Manor blijft, die naam hoort meer in de sport thuis dan een soort Force India variant. Ik zie vanwege de Aziatische roots dan ook wel Honda de leverancier in 2018 worden, wellicht de een Honda B-team met wat Mclaren support en Honda support. Een junior team voor het hoofdteam op de langere termijn wellicht.

    Onderaan de streep juich ik het toe dat het veld uit 22 auto's blijft bestaan, ook komend jaar weer, en wellicht meer in de jaren erna als F1 stabiel blijft.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 21:50
  • Gompie

    Posts: 4.951

    KFC....de kiloknallers van de snelle hap wereld.

    • + 0
    • 15 dec 2016 - 07:48

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Indonesië
  • Geb. datum 22 jan 1993 (27)
  • Geb. plaats Solo, Indonesië
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar