user icon
user icon

Duitse GP ontbreekt definitief op schema voor 2017

  • Gepubliceerd op 25 nov 2016 09:59
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Er is volgend jaar geen Grand Prix in Duitsland. Dat nieuws sijpelde gisteren al door en Hockenheimring-directeur Georg Seiler heeft in Duitse media bevestigd dat het evenement in 2017 niet op de Formule 1-kalender zal staan. Daardoor bestaat het schema volgend seizoen uit twintig races.

Seiler: "We hebben opgemerkt dat de Duitse Grand Prix geen onderdeel meer uitmaakt van de Formule 1-kalender voor 2017. Dit is spijtig, maar niet verrassend. Er was alleen een datum voor ons gereserveerd, de Hockenheimring had nog geen contract. We hebben geen aanbod gehad dat alle economische risico's uitsluit, wat voor ons altijd een voorwaarde was om volgend jaar een race te organiseren."

De World Motor Sport Council van de internationale autosportbond FIA maakt volgende week de definitieve kalender voor 2017 bekend. Kijk hier voor een voorlopige versie van het schema.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 6.082

    En weer een circuit dat de dupe wordt van de veel te hoge vraagprijs van ome Bernie.
    Deze man heeft een hoop goeds gedaan voor de F1, maar een frisse wind zou echt geen kwaad kunnen.
    Zijn nieuw aangeboorde markten in Azië zijn ook geen blijvers, dat zien we maar aan Sepang dat ook gaat stoppen met het organiseren van GP's, waar landen als India en Korea het al na hun eerste contract periode voor gezien hielden.
    Straks houden we alleen nog naar rijke oliestaatjes over op de kalender.

    • + 1
    • 25 nov 2016 - 10:11
  • Triest ............ Jammer dat het in zo'n land niet lukt om het evenement te organiseren. Heel slecht teken.

    • + 1
    • 25 nov 2016 - 10:15
  • Stitch

    Posts: 4.888

    Wat voor reden Eikelsteen ook heet, het kan er alleen mar om gaan om zijzakken te vullen. Je vraagt je alleen af waarom. Voor zijn pensioen heeft hij het niet nodig en hij kan het ook niet meenemen in zijn graf... Misschien krijgt hij provisie van Liberty als hij de prijs voor de aandelen voor de F1 weet te drukken?

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:16
    • Stitch

      Posts: 4.888

      oeps, te snel op verzenden gedrukt ... daar zitten nog een paar tikfouten in... heet = heeft, zijzakken = zijn zakken. Misschien is het een optie om het weer mogelijk te maken naderhand te kunnen corrigeren?

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 10:20
    • Als Bernie nu Hockenheim een flink minder bedrag laat betalen voor een GP, dan zullen andere landen snel volgen oom ook veel minder fee te willen betalen en is het hek van de dam, daarom houd Bernie zijn poot stijf! Het volgende is dat er nu eventueel een gaatje vrijkomt voor Bijv Las Vegas voor 2018.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 10:39
    • @ stitch, hahaha nee man dit is hilarisch om te lezen!
      Geweldig verhaal, haha de zijzakken van eikelsteen.. Hij heeft altijd al zakken te kort gehad.. 😂😂
      Je maakt m'n hele ochtend goed, trouwens het weer hier in Overijssel ook!

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 11:03
  • Dit is gewoon erg jammer. Formule 1 is een sport voor de hele wereld met de bakermat in (west) Europa. Klassieke circuits verdwijnen van de kalender zoals Frankrijk, Imola (San Marino) en nu Duitsland. En ik vergeet er zeker nog een paar. Er zijn vast nog wel een paar oliestaatjes die de fee van Bernie kunnen ophoesten maar van een circuit zoals Baku wordt ik in ieder geval niet vrolijk.

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:46
  • Roy

    Posts: 2.172

    Ik denk wel, als je als duitsland, wat in mijn ogen wel echt petrol/auto minded is...geen GP kan organiseren, dan moet je dat als Nederland ook gewoon niet doen/willen

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:50
  • Klote!

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:56
  • ThumbsUp

    Posts: 745

    Ik dacht mooi in 2017 de Duitse GP te bezoeken, gaat het niet door.. Balen.. (zacht uitgedruikt)

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 11:04

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar