user icon

Duitse GP ontbreekt definitief op schema voor 2017

  • Gepubliceerd op 25 nov 2016 09:59
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Er is volgend jaar geen Grand Prix in Duitsland. Dat nieuws sijpelde gisteren al door en Hockenheimring-directeur Georg Seiler heeft in Duitse media bevestigd dat het evenement in 2017 niet op de Formule 1-kalender zal staan. Daardoor bestaat het schema volgend seizoen uit twintig races.

Seiler: "We hebben opgemerkt dat de Duitse Grand Prix geen onderdeel meer uitmaakt van de Formule 1-kalender voor 2017. Dit is spijtig, maar niet verrassend. Er was alleen een datum voor ons gereserveerd, de Hockenheimring had nog geen contract. We hebben geen aanbod gehad dat alle economische risico's uitsluit, wat voor ons altijd een voorwaarde was om volgend jaar een race te organiseren."

De World Motor Sport Council van de internationale autosportbond FIA maakt volgende week de definitieve kalender voor 2017 bekend. Kijk hier voor een voorlopige versie van het schema.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 6.870

    En weer een circuit dat de dupe wordt van de veel te hoge vraagprijs van ome Bernie.
    Deze man heeft een hoop goeds gedaan voor de F1, maar een frisse wind zou echt geen kwaad kunnen.
    Zijn nieuw aangeboorde markten in Azië zijn ook geen blijvers, dat zien we maar aan Sepang dat ook gaat stoppen met het organiseren van GP's, waar landen als India en Korea het al na hun eerste contract periode voor gezien hielden.
    Straks houden we alleen nog naar rijke oliestaatjes over op de kalender.

    • + 1
    • 25 nov 2016 - 10:11
  • Triest ............ Jammer dat het in zo'n land niet lukt om het evenement te organiseren. Heel slecht teken.

    • + 1
    • 25 nov 2016 - 10:15
  • Stitch

    Posts: 5.337

    Wat voor reden Eikelsteen ook heet, het kan er alleen mar om gaan om zijzakken te vullen. Je vraagt je alleen af waarom. Voor zijn pensioen heeft hij het niet nodig en hij kan het ook niet meenemen in zijn graf... Misschien krijgt hij provisie van Liberty als hij de prijs voor de aandelen voor de F1 weet te drukken?

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:16
    • Stitch

      Posts: 5.337

      oeps, te snel op verzenden gedrukt ... daar zitten nog een paar tikfouten in... heet = heeft, zijzakken = zijn zakken. Misschien is het een optie om het weer mogelijk te maken naderhand te kunnen corrigeren?

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 10:20
    • Als Bernie nu Hockenheim een flink minder bedrag laat betalen voor een GP, dan zullen andere landen snel volgen oom ook veel minder fee te willen betalen en is het hek van de dam, daarom houd Bernie zijn poot stijf! Het volgende is dat er nu eventueel een gaatje vrijkomt voor Bijv Las Vegas voor 2018.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 10:39
    • @ stitch, hahaha nee man dit is hilarisch om te lezen!
      Geweldig verhaal, haha de zijzakken van eikelsteen.. Hij heeft altijd al zakken te kort gehad.. ??
      Je maakt m'n hele ochtend goed, trouwens het weer hier in Overijssel ook!

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 11:03
  • Dit is gewoon erg jammer. Formule 1 is een sport voor de hele wereld met de bakermat in (west) Europa. Klassieke circuits verdwijnen van de kalender zoals Frankrijk, Imola (San Marino) en nu Duitsland. En ik vergeet er zeker nog een paar. Er zijn vast nog wel een paar oliestaatjes die de fee van Bernie kunnen ophoesten maar van een circuit zoals Baku wordt ik in ieder geval niet vrolijk.

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:46
  • Roy

    Posts: 2.172

    Ik denk wel, als je als duitsland, wat in mijn ogen wel echt petrol/auto minded is...geen GP kan organiseren, dan moet je dat als Nederland ook gewoon niet doen/willen

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:50
  • Klote!

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:56
  • ThumbsUp

    Posts: 799

    Ik dacht mooi in 2017 de Duitse GP te bezoeken, gaat het niet door.. Balen.. (zacht uitgedruikt)

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 11:04

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar