user icon

Daniel Ricciardo: "Laat die regen maar komen"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2016 07:44
  • comments 17
  • Door: Mathijs Carolus

Daniel Ricciardo sloot de vrijdag in Brazilië als vijfde af. De Australiër kende net als zijn Nederlandse teamgenoot Max Verstappen een normale vrijdag. Dat Red Bull langzamer was dan Mercedes is geen verrassing, maar wat wel als een verrassing kwam is dat beide wagens van Williams sneller waren dan de auto's van de energiedrankgigant. Ricciardo maakt zich echter nog geen zorgen en hoopt op regen.

Ricciardo reed in de tweede training 43 ronden en weet waar de verbetering ligt: "Aan het einde van de lange runs waren we niet zo sterk, we hadden het zwaar met de banden. Het was erg warm, maar de rest van het weekend wordt een ander verhaal. Er is op beide dagen kans op regen en de temperaturen gaan naar beneden, dat zou in ons voordeel moeten zijn. Regen komt ons niet slecht uit, dit schopt de boel hopelijk door de war. Ons tempo in vergelijking met Mercedes en Ferrari is zoals het moet zijn, het is wel verrassend dat Williams zo sterk was."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • JV

    Posts: 2.052

    Verwachting voor morgen tijdens de race 14 uur 90℅ kans op regen na 15 uur 100℅ kans op regen.
    Ik hoop dat Max de race die Jos had kunnen winnen goed bestudeerd heeft.
    Kan niet wachten.

    • + 1
    • 12 nov 2016 - 07:46
    • NicoS

      Posts: 12.349

      Buiten het feit dat ik benieuwd ben hoe Max het zou doen in een regenrace, is het ook wel weer eens tijd voor een "echte" regenrace.
      En niet dat halfbakken gedoe met een opdrogende baan...gewoon regen tijdens de hele race, of vlak na de start.
      Ik wil weer eens echte chaos op de baan zien, en dat er een verrassende winnaar uit de bus komt. Natuurlijk hoop ik op Max, maar een Perez of Button zou ook ik wel mooi vinden.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 07:55
    • Eens met nicos. Max is ontzettend goed in de regen. Zou mooi zijn als hij die status ook in de F1 kan verwerven. Ook hen ik benieuwd naar andere coureurs zoals Perez, Sainz en Ocon.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 08:36
    • Eens, spektakel en onverwachte wendingen: daar teken ik voor.
      Als het echt regen wordt dan gok ik ook op Button en Hulkenberg.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 08:49
    • wibi

      Posts: 4.483

      Weer: voor vandaag in de middag juist wat minder kans, maar morgen 75% met 10mm in de regen. Aantal mm loopt terug, zelfs op maandag (100%) van 42 naar 36mm...als het maar niet droog blijft !

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 09:42
    • JV

      Posts: 2.052

      @wibi.
      10 mm zou ook de max zijn, boven de 10 gaan ze niet eens van start.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 12:05
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Ik ga de regendans maar eens doen.

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 07:46
  • NicoS

    Posts: 12.349

    De long runs van Williams gaven een ander beeld, dus het was om Massa een beetje in het zonnetje te zetten voor eigen publiek in zijn laatste thuisrace.
    Williams is normaal op vrijdag niet bezig met kwalificatie runs.

    • + 1
    • 12 nov 2016 - 07:50
    • JV

      Posts: 2.052

      Dat gevoel had ik ook al.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 07:52
    • klopt volgens mij als een zwerende vinger Nicos ik heb Massa nog niet zo snel gezien dit seizoen in de VT's als gisteren. Bottas deed wel vaker meer voorin mee.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 08:20
    • Misschien hebben ze gelijk wel een goede afstelling gevonden.
      Waar er ze er normaal langer over doen...

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 08:52
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Speciaal gedaan voor de Braziliaanse massa ; )

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 10:47
  • Tap

    Posts: 111

    Norisring, de definitieve beslissing van Red Bull Max as soon as possible in F1 te laten debuteren. Marko: max was in the wet ( met Oostenrijks accent) 1,5 / 2 seconds per round faster than anybody else....

    • + 2
    • 12 nov 2016 - 09:25
    • wibi

      Posts: 4.483

      Kijk een kenner ! Dat was inderdaad de definitieve doorbraak van VES...

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 09:45
  • SolarCell

    Posts: 980

    Een race vol in de regen zou het kampioenschap ook nog eens extra spannend maken. Rosberg is nou niet bepaald een regenracewonder

    • + 1
    • 12 nov 2016 - 10:51
  • geert61

    Posts: 1.099

    monaco 2016 niet vergeten reed max in de regen wat lichte nou lichte schade

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 12:22
  • Pipje

    Posts: 213

    Mocht het regenen, dan weel lekker gewoon starten! niet eerst 10 ronden achter de safetycar!

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 12:49

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar