user icon

Mogelijke fusie tussen HRT en Epsilon Euskadi aanstaande

  • Gepubliceerd op 21 aug 2010 17:25
  • comments 16
  • Door: Robin Smeets
Volgens het Spaanse persbureau EFE zijn er momenteel gesprekken gaande tussen Hispania Racing team en Epsilon Euskadi. HRT heeft op dit moment moeite om het hoofd boven water te houden in de Formule 1, terwijl Epsilon nog altijd meedingt naar een startbewijs voor 2011.

EFE meldt dat Epsilon-baas Joan Villadetprat twee opties heeft: óf hij ontvangt een startbewijs voor 2011, óf hij gaat een samenwerking aan met Hispania Racing. Villadelprat, die eerder teammanager was van Benetton, zou al in gesprek zijn met Jose Ramon Carabante, de eigenaar van HRT.

Villadelprat verklaarde dat wat Hispania mist, dat Epsilon hen dat kan bieden en dat er een serieuze kans is op een samenwerking. Verder zou Epsilon dezelfde middelen tot zijn beschikking hebben als de top-vijf teams van de Formule 1.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Waarom ook niet, nog slechter is toch onmogelijk dus laat ze het maar doen.

    • + 0
    • 21 aug 2010 - 17:34
  • Als ze maar wel HRT als naam aanhouden, want ik kan immers na al die tijd nog steeds niet wennen aan de naam Epsilon Euskadi, yak:(

    lol

    • + 0
    • 21 aug 2010 - 17:59
    • Zal wel, Epsilon komt ook uit Spanje dus waarom niet.

      • + 0
      • 21 aug 2010 - 18:00
    • Goede combo zeg Spanjaarden en Basken

      • + 0
      • 21 aug 2010 - 18:31
    • okkie

      Posts: 302

      Wat is er mis aan Epsilon?

      • + 0
      • 22 aug 2010 - 10:16
  • DRF

    Posts: 1.315

    Ben ik nou de enige die helemaal dubbel ligt om die laatste zin?

    • + 0
    • 21 aug 2010 - 18:18
    • reprep

      Posts: 547

      ik ook hoor.

      ik denk dat ze bedoelen , dat er net zo\'n budget is als de top 5 teams in f1

      Epsilon zit overal in , formule renault , lemans enz.

      denk dat ze zeker genoeg geld hebben , maar hebben ze ook voldoende middelen

      • + 0
      • 21 aug 2010 - 18:30
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Het zou best kunnen dat ze dezelfde middelen hebben. Ze zeggen niet dat ze dan ook meteen op dat niveau presteren.

      • + 0
      • 21 aug 2010 - 18:38
    • rchorus

      Posts: 880

      Het gaat inderdaad nog altijd om hoe je de middelen gebruikt. Kijk maar naar Honda ..

      • + 0
      • 21 aug 2010 - 20:04
    • f60

      Posts: 1.725

      die een schitterende wagen hebben gebouwd voor 2009...

      • + 0
      • 21 aug 2010 - 22:14
    • rchorus

      Posts: 880

      Na 4 jaar met een topbudget .. en voor dat idee hadden ze Ross Brawn nog nodig ook. ;-)

      • + 0
      • 21 aug 2010 - 23:19
    • felix50

      Posts: 5.792

      Om te beginnen hebben zij de enigste windtunnel in spanje waar modelwagens van 60 % getest kunnen worden.Renault heeft dit zelfs nog niet maar die gaan vebouwen.Dat er gelijk weer laagdunkend gedaan word begrijp ik echt niet. Infrastructuur heeft dit bedrijf wel net zo goed als de top 5 alleen ligt het eraan of ze de mensen in dienst hebben of nemen die net zo goed zijn als die van de topteams

      • + 0
      • 22 aug 2010 - 12:37
  • Arne-

    Posts: 37

    Zeer goed idee! Zo kunnen volgend seizoen zowel Epsilon Euskadi als Durango/Villeneuve Racing aan de start komen. Meteen doen!

    • + 0
    • 21 aug 2010 - 18:58
  • Jiri

    Posts: 66

    Hahahaha ja dat dacht ik ook direct. maar het zal inderdaad zijn zoals reprep zegt.

    • + 0
    • 21 aug 2010 - 19:42
  • kiekeboe

    Posts: 210

    het heeft een voordeel, slechter wordt het zeker niet....

    en het lijkt me ook slim;) Dan is Epsilon zeker verzekerd van een plek op de startgrid (als ze snel genoeg zijn)

    • + 0
    • 21 aug 2010 - 21:41
  • Middelen betekent gewoon budget, dat geloof ik dus wel. Of ze er al dan niet goed mee omgaan, laat ik in het midden, maar als ze al het geld hebben, dan hebben ze al een basis en gaan ze de sport niet zomaar verlaten. Ze hebben dan ook al een basisauto aan de HRT en dus een veel beter kans. Ik zeg, doen!

    • + 0
    • 22 aug 2010 - 00:51

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel