user icon

Markelov onderhandelt met meerdere F1-teams

  • Gepubliceerd op 07 sep 2016 11:33
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Artem Markelov staat volgens eigen zeggen in contact met diverse Formule 1-teams over een rol voor 2017. Dan gaat het niet direct over een racestoeltje, maar eerder over een positie als test- en reserverijder of een plek in een opleidingsprogramma.

Markelov bezet momenteel de elfde plaats in de stand in de GP2. De 21-jarige Rus won in Monaco de hoofdrace. Hoewel hij aangeeft met meerdere renstallen in gesprek te zijn, laat hij de naam van één team vallen. Markelov zou bij Williams terecht kunnen.

"Ik kan zeggen dat we onderhandelen met een aantal Formule 1-teams. Ik sluit niet uit dat ik opgenomen word in het opleidingstraject van Williams, maar dat is ook nog geen zekerheid. Er is nog tijd voordat het seizoen is afgelopen", aldus Markelov op Sport FM.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Eau Rouge

    Posts: 348

    Wie zit op hem te wachten? Een ordinaire meeloper in de GP2.

    • + 0
    • 7 sep 2016 - 11:39
    • Roy

      Posts: 2.172

      Als hij geld meebrengt ; Sauber ; Manor ; Renault misschien nog wel een jaartje pay drivers

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 11:52
    • DaanF1

      Posts: 267

      Ik zou er geen moeite mee hebben. Een subtopper in het GP2 veld met een behoorlijk aanvallende rijstijl. Niet altijd de meest efficiënte manier van rijden, maar voor zulke mensen kom ik naar het circuit.

      • + 1
      • 7 sep 2016 - 12:03
    • Ik sluit me wel aan bij DAANF1, dit is geen absolute topper als Vandoorne of Ocon. Maar volgens mij doet deze jongen niet onder voor Ericsson, Nasr, Palmer of Haryanto.

      Valt meestal wel op door zijn aanvallende stijl en onorthodoxe strategieen.

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 14:26
  • Charrel

    Posts: 601

    Dit kan ik inderdaad bevestigen.

    • + 0
    • 7 sep 2016 - 11:40
    • @CHARREL , Vertel .

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 13:04
    • Charrel

      Posts: 601

      Ik ken het team, de manager en de rijder vrij goed. Ze zijn inderdad aan het rondkijken naar de opties voor hem om de volgende stap te maken en met meerdere teams in gesprek. Sowieso zal je sponsors mee moeten nemen om een plekje te verwerven.

      Is wellicht geen supertalent als Verstappen, Occon en Vandoorne etc. Maar hij heeft stabiele stappen gemaakt het afgelopen jaar, een goede aanvallende coureur. Vaak mooie gevechten op de baan, dus ik ben wel benieuwd. Er zijn mindere coureurs in de F1 gekomen ;-)

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 15:14
    • Dank je , had zo'n vermoeden dat je een insider bent. Russian Time ?

      • + 0
      • 8 sep 2016 - 17:23
  • Is gewoon een open sollicitatie volgens mij, even in "the picture " zijn, is geen F1 materiaal naar mijn idee.

    • + 0
    • 7 sep 2016 - 12:21
  • Trap

    Posts: 21

    Ieder team wil wel zo'n rijke Rus als test rijder miljoentje of 10 voor een paar rondjes rijden kan ze geen ongelijk geven.

    • + 0
    • 7 sep 2016 - 12:52
  • KoBus

    Posts: 2.382

    Ik snap trouwens niet waarom er nog geen 'all-russian' team is.
    Geld lijkt mij toch geen probleem?

    • + 0
    • 7 sep 2016 - 14:10
    • Roy

      Posts: 2.172

      Heb geen idee hoe de situatie in rusland is hoor, maar het lijkt me niet echt een auto-minded land :P

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 14:11
    • Rimmer

      Posts: 8.560

      Geld is wel degelijk een probleem in Rusland. Natuurlijk, zo'n grote staat kan het geld wel ergens vandaan toveren maar nu het land zwaar gebukt gaat onder de aanhoudende economische sancties en daarnaast dagelijks miljoenen ziet wegvloeien naar de oorlog in Syrië terwijl de olievaten steeds minder opbrengen, is een zwaar gesubsidieerd F1 team wel het laatste waar de staat geld in pompt. Wat dat betreft heeft de GP van Sotsji al genoeg gekost. Rusland heeft zijn laatste beetje, onder Gorbatsjov en Jeltsin opgebouwde, vrijheid allang weer verkwanseld aan tsaar Vlad "de spietser" Putin.
      Kortom, een F1 team kan weliswaar door een Russisch bedrijf gesponsord en opgezet worden maar het is in feite een Putin kunstje. En zoals net vermeld heeft Putin andere problemen aan zijn hoofd. Ik zie een echt Russisch team dan ook niet snel verschijnen en anders eet ik, in navolging van anderen hier, een kledingstuk op. Mijn STR 33 cap bijvoorbeeld?

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 15:35
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @Rimmer

      Ik bedoel dan ook meer de oligarchen in Rusland, lijkt me niet zo'n probleem om een aantal miljardairs bijeen te krijgen.
      Een door de staat gefinancierd team lijkt mij ook niet echt haalbaar.

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 16:21
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @ROY

      De gemiddelde Rus zal misschien niet zo auto-minded zijn, voor hun Russisch eergevoel zullen wel gaan kijken denk ik.

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 16:23
    • Rimmer

      Posts: 8.560

      Maar die oligarchen bestaan feitelijk ook bij de gratie van tsaar Putin.
      Er is er net eentje uit de gevangenis die ook dacht dat zijn geld hem wel vrijpleitte van bemoeienis van de tsaar.
      Wat dictator Erdogan nu doet heeft Putin de afgelopen jaren systematisch al tot in perfectie uitgevoerd. Van vergiftigde tegenstanders in de politiek tot vermoorde en verdwenen journalisten.
      De oligarchen mogen hun, of dat zuur verdiend was valt te betwijfelen, centjes afstaan tbv de oorlog in Syrië en wie daarna voor eigen rekening nog een F1 team wenst te kopen die staat dat vrij. Maar zelfs miljardairs weten dat geld op kan!
      Bovendien kost Sotsji ook tientallen zoniet honderden miljoenen per jaar. Volledig megalomaan uit de grond gestampt om Putin te laten stralen en nu onwaarschijnlijk duur in onderhoud om de schijn van een zonneglans over het gezicht van Putin te laten blijven schijnen.
      De gewone Rus? Ach sinds een jaar of twee beleefd de levensgevaarlijke giftige zelfgestookte drank weer een enorme opleving. Hoe zou dat toch kunnen?

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 16:48
    • Kamaz F1 team

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 21:40

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Russian Time
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land RU
  • Geb. datum 10 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 73 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar