Sebastian Vettel: "Ik had gemakkelijk kunnen winnen"
- Gepubliceerd op 01 aug 2010 16:52
-
42
- Door: Robin Smeets
Vlak voor de herstart liet Vettel een gat van meer dan tien autolengtes achter teamgenoot Webber vallen, waardoor de Duitser enkele ronden later bestraft werd. Hierdoor verloor Vettel alle kans op een overwinning in Hongarije. "Ik zat te slapen bij de herstart. Ik vertrouwde teveel op de boordradio, maar eerder in de race was ik het contact al kwijtgeraakt."
"Ik zag dat de SC-borden nog uithingen en kon de lichten van de Safety Car niet goed zien. Normaal gesproken gaat de Safety Car naar binnen, gaat de leider heel langzaam rijden, maar ditmaal ging Mark meteen op zijn gas. Ik was nog aan het opwarmen en was er zeker van dat we nog een ronde hadden."
"Daarna zag ik dat Mark echter wegreed van me en viel er dus een gat tussen ons. Dat was zeker niet de bedoeling, maar ik werd bestraft met een drive trough-penalty. Ik wist niet waarom ik bestraft werd, daar kwam ik net pas achter."
"Dit is natuurlijk erg zonde, want het had een gemakkelijke dag voor ons kunnen worden vandaag."
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (42)
Login om te reagerenPosts: 632
Dan moet je het ook doen, koekie!
Posts: 603
Inderdaad!
Hij heeft nog bijna geen enekel inhaalactie laten zien, behalve via pitstops!
Met een auto die zoveel sneller is nog niet eens ergens hem ernaast durven zetten.
Nee, deze gast gaat geen kampioen worden voorlopig, laat het nog te vaak op onnodige punten helemaal liggen.
Posts: 15.285
Maar je hebt het niet gedaan, knul ;)
Posts: 235
en zo is het iedere keer wat anders met jou.wil je ooit wk worden zal je toch iets anders moeten laten zien, dan zulke blunders
Posts: 10.412
en zo is het. teveel foutjes nog steeds....
Posts: 2.885
\'Had kunnen\' zegt al genoeg. Dan moet je beter je best doen en geen rare acties achter een safetycar uithalen.
Posts: 322
Heerlijk gewoon, Alonso hield hem constant af!!
Forza Ferrari en Forza Alonso.. wat een race en Alonso doet weer helemaal mee voor het WK!!
Posts: 1.308
Wat wil je op deze baan? :7
Posts: 15.285
Alonso heeft maar een enkele echte aanval gehad van Vettel, omdat het zo moeilijk is op dit circuit om in te halen. Hij hield \'m niet constant af.
En verder heeft Alonso een prima race gereden, maar was zeker niet fantastisch of geweldig. Hij heeft Vettel achter zich kunnen houden en als Vettel z\'n straf niet had gehad was Alonso geëindigd waar hij ook gestart was.
Als Hamilton geen problemen had gehad had hij waarschijnlijk wel een geweldige race gehad omdat hij op moment van uitvallen zicht had op de derde plaats en dat was veel meer dan hij had kunnen hopen gezien de huidige situatie met die auto.
Posts: 174
@ mario
als,als,als...
Posts: 15.285
Tuurlijk als, als, als.... maar dat wil nog niet zeggen dat Alonso zo\'n geweldige race heeft gereden. Hij heeft een prima race gereden en that\'s it, niets bijzonders.
Posts: 2.885
Mario,
Barrichello (lager ingeschat dan Vettel) kan Schumacher (hoger ingeschat dan Alonso) inhalen op Hongarije. Waarom zou Vettel het dan niet kunnen bij Alonso? Ook daar was het snelheidsverschil enorm te noemen...
Posts: 333
Inderdaad, echt ongelooflijk gereden door Alonso. Continue een snellere auto achter je, dat is zo zwaar. Vettel, blunder vooral lekker door dit seizoen.
Posts: 412
Ik kon ook de president van Venezuela worden worden als ik geboren was in Venezuela. Pech gewoon
Posts: 322
Gast ik dacht dat je niet meer terug zou komen, of bevalt de camping niet zo?? Je was toch op vakantie?
Posts: 412
Ik haat camping
Posts: 1.765
Als hij niet zo had zitten slapen, HAD hij hem makkelijk gewonnen waarschijnlijk, maar ja, jammer voor hem
Posts: 322
Alonso HAD ook makkelijk kunnen winnen, als de auto net even iets meer downforce had!
Als hadden komt, is hebben te laat!!
Posts: 1.308
@Dhr. Jean Todt
Dan had Alonso zwaar tekort gekomen op het rechte stuk en in snelle bochten.
Posts: 10.089
achja jammer, uiteindlijk belangrijke punten gepakt...
wil Vettel in Spa winnen, zal die eerst even op bezoek moeten bij Vriend Raikkonen :D
Posts: 235
dan schat ik raikkonenen toch wel iets [veel] hoger in eerlijk gezegd.
Posts: 1.278
Inderdaad. Raikkonen heeft in 2005 twee fouten gemaakt. Een op de nurnburgring waardoor zijn band kapot was en een in de kwalificatie van Australië. De rest was mechanische pech van de snelste wagen van het veld.
Met deze Red Bull had Raikkonen met twee vingers in de neus kampioen geworden...
Posts: 3.091
En Vettel heeft nu ook twee fouten gemaakt. 1e in Turkije en nu deze hele kleine fout die hem heel duur komt te staan. En je vergeet voor het gemak alle pech die Vettel al heeft gehad. In Bahrein, Australië, Spanje en Groot Brittannië verloor hij alle mogelijkheden tot winst vanwege pech.
Posts: 11.414
In Silverstone vliegt Vettel anders in de eerste bocht ook gewoon zelf van de baan en rijdt lek.
Posts: 3.091
Daar zijn de meningen over verdeeld. De één zegt dat Hamilton z\'n band lek reed, de ander dat Vettel de band lek reed naast de baan. Dat laatste lijkt mij erg onwaarschijnlijk aangezien er meerdere coureurs daar wijd gingen en nergens last van hadden en Hamilton Vettel in de eerste bocht raakte en dus daar een lekke band had kunnen ontstaan.
Posts: 4.951
Sukkel, als je zit te pitten tijdens een SC-situatie dan win je dus niet, simpel.
Posts: 2.635
jeetje wat een sukkel die vettel ......deze argumenten komen hèèl geloofwaardig over .....NOT dus.
Als je dan al geen radiocontact meer hebt dan ga je toch geen gat laten maar net korter rijden zodat je op z\'n minst de lichten van de sc ziet uitgaan.
Als Vettel dit jaar een prijs verdient of wint is het wel die van domkop van het jaar.
p.s. hoedje af voor webber......alsook voor petrov
Posts: 235
helemaal mee eens.
Posts: 12
Ach Vettel mag eigenlijk nog best van geluk spreken. Want ze hadden hem ook(nog een keer) kunnen besprafffen voor het feit dat hij bij het ingaan van de pitsstraat veel te laat de pits in ging. Dit is ook illegaal.
Posts: 2.250
Zoek die regel eens op, dan geef ik je gelijk. Volgens mij is dat niet illigaal, want zelfs Hamilton deed het in China.
Posts: 116
Valencia 2008, in de vrije trainingen...
After the session, Fernando Alonso, driving for Renault, was reprimanded and fined 10,000, after crossing the pitlane entry line early on in the second session.
De FIA moet Vettel dan ook laten betalen....
Posts: 603
Blijf ik ook een raar iets vinden.
Bij het uitgaan van de pits ben je de lul als je over de witte lijn rijdt, maar bij het ingaan mag je wel de hobbel en de kerbs pakken met het risico om achterstevoren te staan.
Geef dan zowel bij het in- als bij het uitgaan van de pits een straf of allebei niet.
Posts: 48
Vettel heeft z\'n \"dit was geen teamorder\" scripts beter ingestudeerd dan de jongens van Ferrari. \"Ik had geen radioverkeer\", \"Zat te slapen\", \"Dacht dat er nog een ronde SC kwam...\"
Posts: 15.285
Ik had gemakkelijk nog even tussendoor naar de supermarkt kunnen gaan, want de race was nou niet echt boeiend. ;)
Posts: 2.885
Op zondag? Dan doe ik echt geen boodschappen, hoor.
Posts: 11.414
Nou geeft hij een heel verhaal waar het allemaal aan ligt, maar is het nou echt zo moeilijk om de auto voor je te volgen?
Posts: 3.091
Blijkbaar net zo moeilijk als het niet inhalen van de Safety Car.
Posts: 116
Ik had makkelijk kunnen winnen\", \"Ik zat te slapen\"
Wilde hij slapend winnen?
Dat werkte vandaag niet
Posts: 1.296
Vettel is een jankert. In het begin mocht ik hem, maar nu is het net een oud wijf of een klein kind.
Posts: 1.408
Ik zat te slapen... geweldig statement voor een rijder van Red Bull... Zijn die niet groot geworden door een drankje wat je energie geeft en je scherp houd?
Posts: 9.253
Alonso heeft met zijn tanden in zijn stuur gereden, waanzinnig knap en zelf was hij de eerste om toe te geven dat het op een \"normaal\" F1-circuit (lol) niet mogelijk was geweest om Vettel achter zich te houden.
Ik denk dat Vettel van het team de instructie heeft gekregen om het veld op te houden zodat Webber een gat kon slaan. Dat hij zat te slapen zegt hij om het team te beschermen. De (zoveelste) lompe fout van Horner en co die ze een 1-2 door de neus geboord heeft. Als ze de Red Bulls gestacked hadden in de pits (deden de Ferrari\'s ook, en de afstand Alonso-Massa was veel kleiner), had Webber niet eens tijdsverlies geleden.
Knap gedaan van die eikel Webber om dat gat naar 20 seconden te brengen maar hij mag nou nooit meer janken dat hij zich een tweede coureur voelt.
Posts: 15.285
Misschien wel hoor... Het was vast en zeker de bedoeling dat Webber een gat kon trekken en om na de pitstop tussen Vettel en Alonso te komen. ;)