user icon

Virgin Racing overweegt introductie van een blown diffuser

  • Gepubliceerd op 29 jul 2010 12:14
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Virgin Racing denkt er aan om het blown diffuser-concept op de VR-01 te introduceren. De Britse renstal weegt af of de tijdwinst die met het systeem gepaard gaat opweegt tegen de investering die nodig is.

Op die manier besloot Virgin Racing eerder dit jaar af te zien van een F-duct. Coureur Timo Glock in Auto Motor und Sport: “Dat was een financiële kwestie. De F-duct was het niet waard om voor een paar races te doen. De blown diffuser is wel een mogelijkheid.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Er zijn nog 8 races te gaan dit seizoen, zou het niet interessanter zijn om te testen met upgrades die ook al op een volgende auto dienst zouden kunnen doen?

    • + 0
    • 29 jul 2010 - 12:16
  • Ik hoop dat, dat hun lukt met CFD. Want als de grotere teams daar al een paar races mee bezig zijn, wordt het voor Virgin een hels karwei denk ik zo. Maar als je hem kunnen laten werken voor 10-15 %.Hebben ze meer downforce dan de Lotus en HRT. Ik hoop dat virgin lotus dit jaar nog gaat passeren, want lotus stelt echt teleur. Ik had verwacht dat ze minstens 1.5 sec op virgin zouden winnen. In 2011 de echte test voor de teams good luck...als ze er nog zijn dan...

    • + 0
    • 29 jul 2010 - 12:37
    • Op die laatste zin na een hele zinvolle reactie. JA ze zijn er volgend jaar nog. Branson heeft ze voor drie jaar gekocht en hij is echt niet iemand die verstoken is van welke vorm van realiteitszin dan ook. Als hij wil kan hij volgens mij zelfs de schulden van de DVD-groep afbetalen aan de banken, zoveel geld heeft deze meneer.

      Geloof mij nou maar als ik zeg dat die over drie jaar ergens in het middenveld rondrijden.

      • + 0
      • 29 jul 2010 - 13:16
    • Het is inderdaad geweldig wat Virgin doet met hun beperkte budget. Wat dat betreft valt Lotus inderdaad eerder tegen.

      Denk alleen wel dat ze rijkelijk laat zijn om nu nog aan die geblazen diffuser te gaan werken.

      De andere teams zullen daar toch redelijk snel mee begonnen zijn nadat bleek dat Newey dat had ingebouwd in de Red Bull (en dat ding meteen ook onverslaanbaar bleek)

      • + 0
      • 29 jul 2010 - 14:53
  • Owned, zien we strax de 1e virgin in Q2

    • + 0
    • 29 jul 2010 - 12:55
  • Dan moet de coureur zeker door een rietje blazen.. om zo de blown diffusor te creeeren?.. =D
    Man man man, dit team is echt een aanfluiting, maar ze proberen het in ieder geval.

    • + 0
    • 29 jul 2010 - 12:56
    • Jij overtreft BE in alle toonaarden... Jongens, als je geblokkeerd wordt, betekent dat dat je niet meer gewenst bent. Moet je ook geen nieuw account aanmaken. Of snap je zelfs dat niet? Jongens...

      • + 0
      • 29 jul 2010 - 13:14
    • Ik ben helemaal niet geblokkeerd, of ooit geblokkeerd geweest, dus ik begrijp niet waar je over miept.

      • + 0
      • 29 jul 2010 - 13:25
    • Hij heeft het over Bernie Ecclestone die geen ander account moet gaan aanmaken, want hij loopt hier nog steeds ergens rond onder een andere naam. :)

      • + 0
      • 29 jul 2010 - 18:33
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Branson is er de persoon naar om gewoon het hele team op te doeken als hij er geen zin meer in heeft. Hij blijft echt niet hangen om een contractje of toezegging. Ik denk alleen niet dat die diffuser Virgin gaat helpen. Ze liggen daarvoor echt te ver achtrerop. En volgend jaar is het toch verboden.

    • + 0
    • 29 jul 2010 - 14:45
    • Als je toch al achter op ligt, moet zoiets je toch noujuist helpen? Ik bedoel achter op sta je toch al :) Maar mijn mening hierover steek dat geld lekker in de wagen voor volgend seizoen.

      • + 0
      • 29 jul 2010 - 15:23
    • Ja net als Lotus.

      • + 0
      • 29 jul 2010 - 18:34
  • AirJan

    Posts: 1.198

    Branson is er helemaal niet de man naar om het zomaar op te doeken. Branson is een op en top zakenman die zieke ondernemingen opkoopt en succesvol maakt en ze dan als alles draait met vette winst weer verkoopt. Verdiep je voor de gein eens in de Virgin groep en kijk wat voor troosteloze bedrijven het waren voordat ze door Branson gekocht werden en aan het Virgin imperium werden toegevoegd.

    • + 0
    • 29 jul 2010 - 23:56

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar