user icon

Kvyat: "Die kerbs zijn niet goed"

  • Gepubliceerd op 02 jul 2016 15:06
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Het is een veelbesproken onderwerp dit weekend: de extra kerbs op de Red Bull Ring om ervoor te zorgen dat de rijders binnen de limieten van het circuit blijven. Waar Max Verstappen gisteren slachtoffer werd van de kerbs, waren het vandaan Nico Rosberg, Sergio Perez en Daniil Kvyat.

Kvyat maakte de zwaarste crash mee. De Rus reed zijn rechterachterwiel ophanging kapot op de kerbs in de een na laatste bocht. De Rus beschadigde zijn auto zwaar en zal waarschijnlijk vanuit de pits moeten starten.

Kvyat is niet blij met de kerbs en roept de organisatie op tot actie: "Eenmaal op de kerbs ben je gezien. Je verliest dan de controle en kunt niets meer doen. Het is dan wachten en hopen dat je ophanging niet stuk gaat. Het zou een verbetering zijn, maar ze hebben de baan er slechter door gemaakt. "

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Tsja... zonder nu in Max zijn straatje te willen spreken vind ik de hele reeks kerb incidenten hem inmiddels toch wel gelijk geven in zijn kritiek van gisteren al.

    • + 4
    • 2 jul 2016 - 15:26
    • Ze maken de baan breder met kerbs ,naast het asvalt gewoon grind maken dan blijven ze allemaal binnen de lijnen ,nu zijn er stukken waar ze met 4 banden overgaan.

      • + 0
      • 2 jul 2016 - 18:15
    • Max had gisteren laten zien dat je binnen die kerbs moet blijven. Ik vind dat iedereen die er vandaag op stuk reed, er zelf verantwoordelijk voor is.

      • + 0
      • 2 jul 2016 - 18:35
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @Jonkelman
      Ben ik het totaal niet mee eens!

      Als je kijkt naar de crashes van Rosberg en Kvyat dan hadden die daar beiden weinig aan kunnen doen. Beiden gingen in mijn ogen namelijk niet te ver op of over die kerbs, maar namen ze in de racelijn mee zoals dat bij kerbs gebruikelijk is. Als dat de auto 'uit elkaar' doet vallen dan nee.... zijn die kerbs absoluut niet goed te noemen.

      • + 0
      • 3 jul 2016 - 10:15
  • The dre

    Posts: 2.184

    Willen de heren hier die op max zaten te piepen na zijn beklag over de gele cirbs, even hun woorden opeten?

    • + 2
    • 2 jul 2016 - 15:27
    • Waarom? je moet er gewoon van afblijven, er zijn nu 4 incidenten geweest met de kerbs. Maar er zijn tot nu toe ongeveer 1500 auto's langs geweest waarbij niets gebeurd is. Het zijn niet voor niets de beste coureurs die in die auto's zitten dus mag je denk ik wel van verwachten dat ze van die kerbs af kunnen blijven

      • + 2
      • 2 jul 2016 - 15:36
    • Pieterzji

      Posts: 920

      vaxmerstappen, op zich heb je gelijk. Maar het is toch wel klote dat de auto er ook finaal aan kan gaan. zet er dan inderdaad een muur neer. Nu is het een subjectief gevaar.

      • + 0
      • 2 jul 2016 - 16:52
    • @VAXMERSTAPPEN: Als er een muur staat blijven ze wel uit de buurt. Wat nu het probleem is... er is geen muur oid dus ze zoeken de grens op. Logisch daar worden ze voor betaald. Verwachten dat ze van die curbs af blijven? Dan vraag je ze dus om niet de grens op te zoeken....

      • + 0
      • 2 jul 2016 - 16:53
    • Bij een touche met een muur is de schade minder dan wanneer je over deze kerbs knalt.

      • + 0
      • 2 jul 2016 - 17:01
  • Dit zijn geen kerbs , dit zijn autoslopers en maakt de f1 er bepaalt niet veiliger op!

    • + 2
    • 2 jul 2016 - 15:27
  • John6

    Posts: 5.254

    Was zijn eigen fout, als je ze 1 meter verder neer legt zoeken ze nog die grens op.

    • + 0
    • 2 jul 2016 - 15:30
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Dus, weghalen en gras naast de kerbs. Niet zo'n gekke oplossing toch?? Zie je wel op meer circuits.

      • + 0
      • 2 jul 2016 - 19:45
  • Over veiligheid in de f1 gesproken; die gele broodjes zijn bloedlink!

    • + 3
    • 2 jul 2016 - 15:38
    • SpeeDirk

      Posts: 229

      Veiligheid staat bij de F1 hoog in het vaandel, maar daar dragen dit soort kerbs niet aan bij. De organisatie heeft hier een punt om over na te denken!

      • + 0
      • 2 jul 2016 - 15:46
  • ik ben wat verdeeld over dit onderwerp.
    Max had eerder al een punt toen hij het aan gaf maar werd afgebrand door onder andere Lewis.
    dan gebeurd het later met anderen en dan is men het toch in eens met Max eens inclusief Lewis, terwijl ze door Max eigenlijk al gewaarschuwd waren toen hij het onderwerp aansprak.

    wat ik hier uit opmaak als belangrijkste punt is dat Lewis onze Max niet echt serieus neemt!

    onderschat nooit je tegenstander Lewis!!!!!!!

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 09:29

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar