user icon

Chandhok: "Waarschijnlijk zal ik niet alle races meer rijden"

  • Gepubliceerd op 17 jul 2010 02:17
  • comments 17
  • Door: Robin Smeets
Karun Chandhok is nog niet zeker wat de rest van 2010 hem zal brengen, nadat gisteren bekend werd gemaakt door Hispania Racing dat Sakon Yamamoto de Indiër in Hockenheim zal vervangen. Eerder moest Bruno Senna al plaats maken voor Yamamoto.

Nadat Yamamoto dus op Silverstone in de bolide van Senna reed, zal de Japanner in Duitsland in plaats van Chandhok racen. De Indiër zegt dat er nog geen plan is voor de rest van het jaar, maar hij is er zeker van dat zijn seizoen nog niet voorbij is in de Formule 1. "Ik verwacht dat ik tijdens enkele races weer terug kan keren", vertelde Chandhok. "Misschien niet bij alle races, maar ik verwacht dat ik snel weer in de auto zal zitten."

Men gaat er vanuit dat Bruno Senna wél alle resterende races zal rijden voor HRT.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Brammus

    Posts: 663

    Hmmm.. Hoe heten die dingen die ik ook wel eens te kort kom aan het eind van de maand, oh ja, miljoenen!

    • + 0
    • 17 jul 2010 - 04:11
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Waarom spelen dergelijke tafarelen altijd binnen teams waar Kolles aan het roer staat? En waarom zijn er dus nog steeds teams die deze man serieus nemen en hem de positie van teambaas geven??

    Het zal wel om geld gaan, en Kolles is over het algemeen bij dit soort teams aan het harken maar wat maakt die man er weer een chaos van, deze beslissing is geenszins op sportieve basis gefundeerd.

    • + 0
    • 17 jul 2010 - 09:05
    • daar is hij vaak ook voor aangenomen (geld bij mekaar harken).

      • + 0
      • 17 jul 2010 - 10:39
    • Ik weet dat veel mensen geen fan zijn van Kolles, maar ik denk dat het in dit geval weinig met hem te maken heeft, maar meer met het tekort komen van geld. Deze taferelen zie je al jaren bij teams die met budgetproblemen kampen.

      • + 0
      • 17 jul 2010 - 13:43
  • wim10

    Posts: 9

    Men zal waarschijnlijk gaan afwisselen, volgende race chandhok en de race daarop weer senna. Zo kan yamamoto blijven rijden en komt er 3 maal geld binnen

    • + 0
    • 17 jul 2010 - 10:48
    • turbof1

      Posts: 1.804

      Zolang Yamamoto meer geld binnenbrengt dan Chandhok zullen we Chandhok niet meer zien.

      • + 0
      • 17 jul 2010 - 14:17
  • rchorus

    Posts: 880

    Volgens F1-live.com heeft ook Klien gezegd dat alle vier de coureurs van HRT nu gaan afwisselen.

    • + 0
    • 17 jul 2010 - 14:34
  • Waarom geeft men Kolles de schuld. Het was de FIA die dit soort B-teams heeft toegelaten, zonder harde eisen te stellen aan hun financiele mogelijkheden. Dat de FIA zo\'n fiasco van de F1 is hun zwaar aan te rekenen. Het is toch makkelijk als eis te stellen dat de teams die in de F1 willen eerst een budget heeft voor de komende de 3 jaar. Nu kunnen de teams nauwelijks 1 jaar volhouden. En terecht dat Kolles er dan alles aan doet om geld te verzamelen. Maar de FIA blundert zwaar door dit soort acties. Ook dom van FIA om niet te zeggen dat de 13de team van vorig jaar de auto en de knowhow van toyota moet kopen, zodat ze weten dat het team redelijk mee kan. Mensen zoals stefen gp en andere inversterders is makkelijker te verkopen om sponsers inkomsten te genereren. Maar wat nu gebeurt pff.... Todt doe er wat aan het is niet om aan te zien.

    • + 0
    • 17 jul 2010 - 16:12
  • Kenney

    Posts: 2.208

    Horner pakt je voorvleugel af, Kolles je stoeltje... Wat is dat toch met die teambazen?

    • + 0
    • 17 jul 2010 - 16:51
  • Dennoow

    Posts: 962

    Ach, gerommel in de marge dit. Ze doen nergens voor mee dus maakt ook niet veel uit wie je in dat stoeltje zet. voor mijn part gaat Kolles zelf rijden, I don\'t care.

    • + 0
    • 17 jul 2010 - 17:00
    • Helemaal juist...of toch niet? Ze strijden wel even om plaats 24 tot 19 op 6 seconden hahaha. Nee het gaat helemaal nergens om, kouwe drukte en kolles heb ik nog nooit serieus genomen.

      • + 0
      • 17 jul 2010 - 17:41
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Ik begrijp wel dat het niet zo spannend is als dit bij een team als hrt gebeurt, maar het gaat me eigenlijk meer om de manier van communiceren, of beter gezegd, het niet communiceren van kolles. Als toegewijde fan wil ik graag weten waarom deze beslidding wordt genomen. Senna werd vervangen vanwege het doen van negatieve uitlatingen, en een week later is chandhok aan de beurt. Kolles is volstrekt ongeloofwaardig geworden in de loop der jaren! Ik snap dat je uit pr overwegingen niet gaat roepen dat je geld nodig hebt, maar dit soort zaken zijn ook niet echt een pr booster. Dan kan je beter roepen dat er muntjes nodig zijn, een team als minardi was altijd een team dat op veel symphatie kon rekenen omdat we de overlevingsdrang waardeerden, kolles slaagt er niet echt in om diezelfde symphatie bij zijn teams op te wekken, als dat bij de doorsnee fan al niet lukt dan zal dat bij potentiele geldschieters zeker niet lukken....

    No hard feelings at all jegens kolles, maar ik vraag me af of zijn werkwijze een team vooruit helpt, het verleden toont dat in ieder geval niet aan.

    • + 0
    • 17 jul 2010 - 23:13
    • Is het niet zo dat dat verhaal van dat mailtje ook gewoon maar een gerucht was? Volgens mij heeft niemand van HRT dat bevestigd.

      Wellicht dat ze denken dat het niet handig is om naar buiten te brengen dat ze zo dringend om geld verlegen zitten dat ze maar elke vent met geld in die auto zetten. Dat komt niet best over bij (potentiele) sponsors voor het team.

      Aan de andere kant, als ze de pers laten raden naar de redenen dan is het vaak nog veel erger dan de waarheid.

      • + 0
      • 18 jul 2010 - 00:05
    • turbof1

      Posts: 1.804

      In het geval van Senna dus niet; mocht de heisa rond dat wel of niet bestaand mailtje gewoon verzonnen zijn door de media, dan komt dat zeer goed uit voor Hispania indien ze met geldproblemen zitten. Alleen nu gaan ze Chandhok vervangen door Yamamoto; de media zal toch ook wel hier vermoeden dat de vervanging van Senna en nu dus Chnadhok meer verbergt.
      Ze hebben het verkeerd aangepakt bij Hispania. Ze hadden een kans om de focus te leggen op Yamamoto ipv achterliggende redenen. Eerst een bericht de media inzetten over hoe \"geweldig ze vinden dat Yamamoto rijdt blablabla we gaan nu kijken of we yamamoto meer racemogelijkheden willen geven blablabla\" en dan enkele dagen erna berichtje dat ze yamamoto \"naar aanleiding van zijn goede prestatie blablabla laten we hem nog een keer racen\". Je kan dat makkelijk geloofwaardig laten overkomen en je verbergt je problemen er beter door.

      • + 0
      • 18 jul 2010 - 22:08
  • f60

    Posts: 1.725

    Heeft de FIA dan niet door dat HRT eerder een attractie voor rijke lui is die ook eens in F1 willen rijden

    • + 0
    • 18 jul 2010 - 13:08
  • De best betalende rijder zal rijden, dat is een Kolles-regel. Kijk maar naar alle andere teams waar hij gewerkt heeft. Of je blij moet zijn met zo\'n \'werkgever\', dat is een ander punt, maar ja, je kan ook je contract wat duidelijker op laten stellen. (voor zover een contract wat waard is in de F1)

    Even geheel off-topic, maar wel humor het onderstaande F1 filmpje

    www.youtube.com/watch?v=7h4r0Mkfmkg

    Indien de redactie het toestaat.

    • + 0
    • 18 jul 2010 - 15:01
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Wow, goeie conclusie ;-)

    • + 0
    • 19 jul 2010 - 10:17

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel